UEFA Champions League 2025-2026

als ge Atletico-Brugge ziet, en Inter-Bodo... zowel Sorloth als Hauge een verleden bij Gent. Hauge amper kansen gekregen.
Hauge kon in zijn Gent periode nog geen kegeltje dribbelen...
Is het type voorbeeld van een speler die dicht bij huis moet voetballen.
Duitsland was ook geen succes voor hem.

En Sorloth, tjah...
Was toch wel genieten gisteren.
Topspits en toch wel trots dat die voor een korte periode in Gent gespeeld heeft.
Enkel die verloren bekerfinale blijft toch heel zuur, moet die ploeg van toens eens zien...
Is toch wel de allerlaatste keer dat we echt een goeie ploeg hadden en is ondertussen van voor Corona geleden...
De periode met Cuypers, Fofona en Orban was ook een korte maar leuke periode.

Twee daarvan waren toch geen grote missers imo. Die derde doet hij het eigenlijk ook wel goed maarja, moet inderdaad binnen maar ook wel een wereldsave van Oblak
- alleen zonder druk van een verdediger van aan het penaltypunt moet ALTIJD binnen
- koppen van aan de kleine baklijn moet eigenlijk ook altijd binnen
- en nu ik het terugkijk is de 3e kans eigenlijk nog de grootste misser van al. opnieuw helemaal alleen aan het penaltypunt.

In mijn ogen zijn dat grote missers.
Zet Sorloth in zijn plaats en die gaan allemaal binnen.

- alleen zonder druk van een verdediger van aan het penaltypunt moet ALTIJD binnen
- koppen van aan de kleine baklijn moet eigenlijk ook altijd binnen
- en nu ik het terugkijk is de 3e kans eigenlijk nog de grootste misser van al. opnieuw helemaal alleen aan het penaltypunt.

In mijn ogen zijn dat grote missers.
Zet Sorloth in zijn plaats en die gaan allemaal binnen.
Ik vind het werkwoord "moeten" nogal misplaatst eigenlijk.

10 jaar geleden haalde we 0 punten in de CL, nu spelen we mee voor een plaats in de 1/8e finales en krijgen we zelfs een topclub als Atletico nerveus.

Feit is gewoon dat we geen bank hebben op CL niveau, dus als een basisspeler als Onyedika dan geschorst is dan krijg je een vervanger die BE-niveau is ipv CL-niveau. Da's gewoon de realiteit -> voor een Belgische club is het gewoon onbetaalbaar om CL-niveau vervangers te hebben.

Dus dat die kans binnen had gekunnen: jazeker, maar "moeten", nee, het enige wat gisteren "moest" was dat ze er alles aan deden om proberen te winnen en dat hebben ze echt wel gedaan.

Ik vind het werkwoord "moeten" nogal misplaatst eigenlijk.

10 jaar geleden haalde we 0 punten in de CL, nu spelen we mee voor een plaats in de 1/8e finales en krijgen we zelfs een topclub als Atletico nerveus.

Feit is gewoon dat we geen bank hebben op CL niveau, dus als een basisspeler als Onyedika dan geschorst is dan krijg je een vervanger die BE-niveau is ipv CL-niveau. Da's gewoon de realiteit -> voor een Belgische club is het gewoon onbetaalbaar om CL-niveau vervangers te hebben.

Dus dat die kans binnen had gekunnen: jazeker, maar "moeten", nee, het enige wat gisteren "moest" was dat ze er alles aan deden om proberen te winnen en dat hebben ze echt wel gedaan.
Amai, als je van een profvoetballer al niet meer mag verwachten dat zo een kansen binnen MOETEN dan heb je inderdaad niets te zoeken in de CL.
Wees eens een beetje kritischer/ambitieuzer zeg.
Ook het feit dat ze 10 jaar geleden 0 punten pakten doet hier niets terzake.

6 van de laatste 16 ploegen zijn Engelse ploegen.

Aangezien Juventus en Atalanta er nu niet geweldig voor staan vanavond, is de kans niet klein dat de 1/8e finales zonder Italiaanse teams gespeeld worden. Wat een verval toch.

Bodo speelt uiteindelijk ook met vooral spelers die maar BE-niveau zijn, natuurlijk, en die zijn er wel gaan winnen.
Ik ken het match verloop van gisteren niet maar straf dat ze daar zijn gaan winnen.

In eigen huis vind ik hen toch onmiskenbaar een voordeel hebben want dat kunstgras is precies een rollend tapijt.

Jesus Christ, dat zeg ik toch niet? Gewoon niet in zijn eigen goal trappen was de betere optie. Hier werd toen gedaan alsof dat geen mogelijkheid was. Ofwel own-goal, ofwel Sorloth.
Dat laat je nochtans wel uitschijnen. Ordonez probeerde daar de bal te ontzetten met het risico dat die in eigen doel gaat, tsja, dat is helaas nu gebeurd. Als Ordonez 'm laat lopen dan trapt Sorloth 'm gewoon quasi zeker binnen. Als verdediger kom je daar gewoon altijd tussen. Indien hij dat niet zou gedaan hebben, dan was het commentaar allicht geweest "Allez Joel, probeer dan op z'n minst toch iets!"

Die extra stap gaat toch heel moeilijk te zetten zijn zonder nieuw stadion. Verschil financieel tussen Club en wat er volgende ronde in de CL tussen zit , is veel te groot en onoverbrugbaar voor een Belgische ploeg onder de huidige omstandigheden.
Tgoh tbh zelfs met een nieuw stadion wordt die stap zetten moeilijk hoor. Veel beter dan dit gaat het toch ook niet worden als er niets gaat veranderen kwestie televisiegeld in het algemeen. De Belgische competitie is daar ook niet groot genoeg voor.

Ik vind het al zeer knap wat ze nu toch al enkele seizoenen consistent laten zien in Europa. Je hebt dan soms wat geluk nodig zoals gisteren om nog verder te komen, maar op korte termijn zie ik daar toch geen potentiele extra stap in eigenlijk.

Je doet persoonlijk nu al minstens even goed (of zelfs beter) als ploegen als Sporting/Benfica/Sporting/PSV/Ajax en die ploegen geef ik vooralsnog toch nog meer aanzien als Club Brugge eerlijk gezegd. Om dan nóg beter te kunnen doen, dat is toch een heel ander karwei. Zelfs mét een nieuw stadion.

Laatst bewerkt:
Tgoh tbh zelfs met een nieuw stadion wordt die stap zetten moeilijk hoor. Veel beter dan dit gaat het toch ook niet worden als er niets gaat veranderen kwestie televisiegeld in het algemeen. De Belgische competitie is daar ook niet groot genoeg voor.

Ik vind het al zeer knap wat ze nu toch al enkele seizoenen consistent laten zien in Europa. Je hebt dan soms wat geluk nodig zoals gisteren om nog verder te komen, maar op korte termijn zie ik daar toch geen potentiele extra stap in eigenlijk.

Je doet persoonlijk nu al minstens even goed (of zelfs beter) als ploegen als Sporting/Benfica/Sporting/PSV/Ajax en die ploegen geef ik vooralsnog toch nog meer aanzien als Club Brugge eerlijk gezegd. Om dan nóg beter te kunnen doen, dat is toch een heel ander karwei. Zelfs mét een nieuw stadion.
Op zich hebben we toch al betere flankverdedigers gehad dan dat we nu hebben.
Een betere spits moet ook kunnen met ons budget.

En als je Ordonez kloont en 2x in de verdediging zet dat is ook een stap vooruit.

Ik denk wel dat die ploeg dan verder zou kunnen geraken (altijd met dosis geluk natuurlijk)

6 van de laatste 16 ploegen zijn Engelse ploegen.

Aangezien Juventus en Atalanta er nu niet geweldig voor staan vanavond, is de kans niet klein dat de 1/8e finales zonder Italiaanse teams gespeeld worden. Wat een verval toch.
Inter heeft de laatste drie edities 2x de finale gehaald en als land staan ze gewoon 2de na Engeland.
In 2023-2024 hebben er bijvoorbeeld 3 Italiaanse en 2 Engelse teams de laatste 16 gehaald.

Niemand kan financieel concurreren met de PL maar Italië doet het zo slecht toch niet. Het is niet dat Duitsland, ondanks een club zoals Bayern, zoveel beter presteert.

Laatst bewerkt:
komt dat er dan ooit ;)
Ik denk dat geen enkele Club-sup zijn hand in het vuur durft te steken, maar als de uitspraak van Raad van State in April gunstig is dan zou ik toch echt wel "ja" durven zeggen.... en redelijk snel ook.

Kan dan hopelijk ook een trigger zijn voor andere stadion-dossiers om een boost te krijgen, zo'n stadion van Atletico met 70.000 man is toch schitterend die sfeer!

Prestianni dus geschorst voor vanavond. Op basis van vraag ik mij dan af want er is geen bewijs en het is woord tegen woord. Vanaf nu kan je dus de topspeler van je tegenstander beschuldigen van racisme om hem de volgende match er niet bij te hebben. Dit is toch wel een gevaarlijk precedent.

Prestianni dus geschorst voor vanavond. Op basis van vraag ik mij dan af want er is geen bewijs en het is woord tegen woord. Vanaf nu kan je dus de topspeler van je tegenstander beschuldigen van racisme om hem de volgende match er niet bij te hebben. Dit is toch wel een gevaarlijk precedent.
nee hé: hij zegt duidelijk iets én houdt zijn tshirt voor zijn mond én geeft nadien toe dat het homofoob was.

nee hé: hij zegt duidelijk iets én houdt zijn tshirt voor zijn mond én geeft nadien toe dat het homofoob was.
Hij zegt idd iets maar is het racistisch? Dat is toch woord tegen woord en dus geen bewijs. Het zal waarschijnlijk wel iets zijn (geen idee wat) maar ik vind dit een gevaarlijk pad om te bewandelen

Hij zegt idd iets maar is het racistisch? Dat is toch woord tegen woord en dus geen bewijs. Het zal waarschijnlijk wel iets zijn (geen idee wat) maar ik vind dit een gevaarlijk pad om te bewandelen
Maar hij heeft publiek toegegeven dat hij iets homofoob heeft gezegd en daarvoor krijg je een schorsing.

Dus met schorsing is niets mis, mss was het wel racisme maar lijkt me onmogelijk te bewijzen

Dat laat je nochtans wel uitschijnen. Ordonez probeerde daar de bal te ontzetten met het risico dat die in eigen doel gaat, tsja, dat is helaas nu gebeurd. Als Ordonez 'm laat lopen dan trapt Sorloth 'm gewoon quasi zeker binnen. Als verdediger kom je daar gewoon altijd tussen. Indien hij dat niet zou gedaan hebben, dan was het commentaar allicht geweest "Allez Joel, probeer dan op z'n minst toch iets!"

Mee eens. Vanaf volgend seizoen gaat het tv geld hier vermoedelijk ook in elkaar stuiken. Allemaal geen goed nieuws

komt dat er dan ooit ;)

Uiteindelijk wel. Verhaeghe kan dan driemaal cashen. Eerst het station zetten, dan de club verkopen aan Amerikanen en wie weet nog een paar jaar huur opstrijken voor het stadion zoals alle andere ondernemers in het verleden gedaan hebben: Duchatelet, Coucke/Versluys, Gheysens...

Terug
Bovenaan