UEFA Champions League 2025-2026

Wat een verademing is Hayen toch als trainer in (onder andere) de interviews na de match. Benoemt de goeie dingen maar zeker ook de dingen die niet goed liepen om de groep op scherp te zetten zonder te schofferen.

Heel goed resultaat van Club, al gingen de Rangers vorig jaar in de Europa League 1-3 winnen in Fenerbahce om dan thuis 0-2 te verliezen en zich genoodzaakt zagen om zich via penalties te kwalificeren voor de volgende ronde. Dus toch maar opletten.

Over de prestaties valt niet zoveel te zeggen, omdat je na 20 minuten reeds 0-3 voorstaat en er dus veel minder urgentie in het spel zit. Afin, die eerste 20 minuten waren wel geweldig natuurlijk. Tzolis na die eerste 20 minuten nog veel goede wil, maar precies slechte schoenen aangedaan. En er waren toch nog een aantal kansjes van Club die beter afgewerkt hadden kunnen worden, zoals die van Stankovic. Waarom die niet gewoon zelf naar doel trapt ipv een slechte voorzet te geven, geen idee. Dat viel me ook op, de voorzetten waren in de tweede helft toch maar povertjes.

Maar het zou toch echt niet meer mogen misgaan. Twee clubs in de groepsfase, dat is geweldig. Zeker omdat beide clubs aantrekkelijk voetbal kunnen spelen.

De transfers hebben toch moeite om mij te overtuigen, alleen Stankovic lijkt mij wel een meerwaarde en zal er wel geraken mits wat tijd. Tresoldi kon amper duels winnen tegen zijn verdediger terwijl Vermant het zo simpel deed lijken, maar dat zegt natuurlijk ook vooral iets over die laatste.

Ook al hoop ik dat er daar nog versterking komt, het is wel genieten dat je vanachter met een (Belgische) linie speelt die allemaal uit de jeugdwerking komen van Club. De 3 goals van idem dito spelers.

Wat een verademing is Hayen toch als trainer in (onder andere) de interviews na de match. Benoemt de goeie dingen maar zeker ook de dingen die niet goed liepen om de groep op scherp te zetten zonder te schofferen.
Hayen is gewoon een echte klasbak. Zowel naast het veld als tactisch op het veld.

Laatst bewerkt:
De transfers hebben toch moeite om mij te overtuigen, alleen Stankovic lijkt mij wel een meerwaarde en zal er wel geraken mits wat tijd. Tresoldi kon amper duels winnen tegen zijn verdediger terwijl Vermant het zo simpel deed lijken, maar dat zegt natuurlijk ook vooral iets over die laatste.

Ook al hoop ik dat er daar nog versterking komt, het is wel genieten dat je vanachter met een (Belgische) linie speelt die allemaal uit de jeugdwerking komen van Club. De 3 goals van idem dito spelers.
Niet helemaal eens over Tresoldi, laat die maar rustig komen met telkens wat invalbeurten, ik denk wel dat dat goed komt -> alleen in de spits in het systeem van Club is ook niet simpel hé.

Forbs heeft vorige week al getoond dat hij iets kan, Stankovic is duidelijk dat dat een basisspeler gaat worden, en Reis zal er ook nog wel doorkomen: kan toch niet zijn dat je heerst bij Hamburg en nu plots niet meer kan voetballen.

Hopelijk met CL-kwalificatie voor 95% op zak dat bestuur toch een effort gaat doen om nog een serieuze versterking binnen te halen.

Niet helemaal eens over Tresoldi, laat die maar rustig komen met telkens wat invalbeurten, ik denk wel dat dat goed komt -> alleen in de spits in het systeem van Club is ook niet simpel hé.

Forbs heeft vorige week al getoond dat hij iets kan, Stankovic is duidelijk dat dat een basisspeler gaat worden, en Reis zal er ook nog wel doorkomen: kan toch niet zijn dat je heerst bij Hamburg en nu plots niet meer kan voetballen.

Hopelijk met CL-kwalificatie voor 95% op zak dat bestuur toch een effort gaat doen om nog een serieuze versterking binnen te halen.
Ja, tuurlijk - op dit moment kunnen ze mij niet echt overtuigen. Wil niet zeggen dat het niet gaat komen. Forbs was toch vooral onhandig gisteren. Reis en Tresoldi komen uit de 2e Bundesliga en dan o.a. plots CL voorronde spelen, lijkt mij logisch dat die tijd nodig hebben om zich aan te passen.

Het was kort maar wat die diakhon bracht was precies toch al niet slecht.
En te zeggen dat tzolis en forbs gisteren dan nog minder waren, wat als die ook nog top waren gisteren

Tzolis was gewoon goed hoor gisteren. Twee assists, bergen werk verricht en vooral imo vaak aanspeelbaar en kon goed de bal bijhouden, met uitzondering dan van die paar keer dat hij is weggeleden.

Krijgt ook de hoogste rating van alle Bruggelingen op flashscore/fotmob.

Tzolis was gewoon goed hoor gisteren. Twee assists, bergen werk verricht en vooral imo vaak aanspeelbaar en kon goed de bal bijhouden, met uitzondering dan van die paar keer dat hij is weggeleden.

Krijgt ook de hoogste rating van alle Bruggelingen op flashscore/fotmob.
Inderdaad, vond hem ook goed, en hoop dat hij nu zeker blijft nu CL quasi zekerheid is!

Hopelijk kwalificeert rsca zich ook zodat we die 2 CL plekken nu een tijdje kunnen houden. (we zijn nu al het enige land in de top 10 die niet meer al onze ploegen in the running heeft)

Genezen? Over een 5-tal uur is het weer van dat. Blijft voor mij echt een belachelijk startuur voor een wedstrijd. Veel te laat. Zeker voor de return volgende week, stel dat je verlengingen hebt en de dag er op moet gaan werken, veel productiviteit zal er dan ook niet zijn.

Afhankelijk van onze centrale verdedigers (Spileers of dan toch Ordonez?) hoop ik toch op een kleine overwinning.
Ben nie aan het zeveren ik kwam met thuis als mechele die 0-3 binnen schoot. Denk dat ik volgende ma op de radio zal luisteren 1-3 is ook heel goed natuurlijk. Heb dus nu enkel salzburg away gezien en da was geene vette

Inderdaad, vond hem ook goed, en hoop dat hij nu zeker blijft nu CL quasi zekerheid is!

Hopelijk kwalificeert rsca zich ook zodat we die 2 CL plekken nu een tijdje kunnen houden. (we zijn nu al het enige land in de top 10 die niet meer al onze ploegen in the running heeft)
Ik vrees ervoor. Denk conference League zonder een Belgisch team. En net daarin pakken we normaal veel punten

Als we een gelijkaardig puntenaantal als de voorbije jaren pakken, zouden we wel eens een paar plekken kunnen stijgen op de ranking. Maar wordt inderdaad moeilijk zonder Conference League.

Als we een gelijkaardig puntenaantal als de voorbije jaren pakken, zouden we wel eens een paar plekken kunnen stijgen op de ranking. Maar wordt inderdaad moeilijk zonder Conference League.

Charleroi is reeds van in de eerste ronde uitgeschakeld en dat scheelt een serieuze slok op de borrel, dat zijn 10 absolute coefficientenpunten minder dan de slechtstpresterende Belgische club vorig jaar (toevallig Union SG), ofte 2 a 3 gemiddelde coefficientiepunten (waarop de ranking gebaseerd is). Dat zijn er gelijk wel veel.

Charleroi is reeds van in de eerste ronde uitgeschakeld en dat scheelt een serieuze slok op de borrel, dat zijn 10 absolute coefficientenpunten minder dan de slechtstpresterende Belgische club vorig jaar (toevallig Union SG), ofte 2 a 3 gemiddelde coefficientiepunten (waarop de ranking gebaseerd is). Dat zijn er gelijk wel veel.
Daarom dat ik liever Antwerp had gehad. Ik denk wel dat ze meer kans zouden gemaakt hebben om de groepsfase te halen. Onbegrijpelijk hoe ze (thuis dan nog wel) die barragematch hadden verloren van Charleroi vorig seizoen

Daarom dat ik liever Antwerp had gehad. Ik denk wel dat ze meer kans zouden gemaakt hebben om de groepsfase te halen. Onbegrijpelijk hoe ze (thuis dan nog wel) die barragematch hadden verloren van Charleroi vorig seizoen
Ik ook leuk voor Charleroi ma je weet dat je er Europees niks aan hebt.

Hoe verhouden die coëfficiëntpunten zich tegenover elkaar binnen de 3 Europese competities? Gelijkspel in CL meer waard dan een overwinning in de conference? Want indien we 2 ploegen zullen hebben in de CL met Union én Club.. Ik zie ze beiden wel wat punten pakken.

Terug
Bovenaan