UEFA Champions League 2025-2026

Zwak getrapt. Jammer dat Brugge in de eerste helft nog aan het slapen was, anders hadden ze de penalty's niet nodig gehad.

Jammer, kans is klein dat je nog zo dicht komt ooit. Onnozele aanlopen idd, maar ook drie keer op dezelfde plaats getrapt?

Die keeper van Real was (naar het schijnt) ook de held in de penalty reeks tegen PSG.
Maar super waren die penalty's ook niet. Die rare aanlopen ga ik nooit snappen

Gezien het parcours van Club NXT zie je wel dat het aantreden in 1B van onschatbare waarde is voor die jongens.
Maar het is schandalig dat die niet kunnen degraderen. Andere clubs gaan failliet als ze degraderen. En de jonkies van de grote clubs kunnen beter worden zonder risico. Vind dat wel pervers

Maar het is schandalig dat die niet kunnen degraderen. Andere clubs gaan failliet als ze degraderen. En de jonkies van de grote clubs kunnen beter worden zonder risico. Vind dat wel pervers
Ze kunnen wel degraderen, maar er moet een andere u23 ploeg daarvoor op een promotieplaats staan in de klasse eronder.
Ik ben nu ook geen superfan van die regeling maar de regels aanpassen op het einde van het seizoen is toch ook de schaamte voorbij

Ze kunnen wel degraderen, maar er moet een andere u23 ploeg daarvoor op een promotieplaats staan in de klasse eronder.
Ik ben nu ook geen superfan van die regeling maar de regels aanpassen op het einde van het seizoen is toch ook de schaamte voorbij
Je kan en mag nooit de regels aanpassen gedurende het seizoen. Je wist op voorhand wat de risico's waren maar dat neemt niet weg dat dit een belachelijke regels is

Ik erken enorm de meerwaarde van beloften in 1b maar als het dat of behoud van playoffs is ga ik voor het groter belang van het Belgische voetbal en doe mij dan maar met playoffs (met 6 want anders te weinig waarde).
Enfin, meer nog: ik weiger nog iets van het Belgische voetbal te bekijken als het weer een vlakke competitie wordt. Dat trekt mij echt niet meer.

geen problemen hier met platte competitie, maar wél problemen met een platte competitie van 18 ploegen in een klein land als België waar er veel clubs met moeite de lippen boven het water kunnen houden

Gezien het parcours van Club NXT zie je wel dat het aantreden in 1B van onschatbare waarde is voor die jongens.
De Youth League is toch voor de U19 en niet voor de U23 die in tweede klasse speelt? Mogelijks zit er wat overlap tussen de U19 en U23 van Club NXT, maar dit is toch niet dezelfde ploeg?

Dat de B-ploegen mogen aantreden in de gewone competities vind ik goed, dat ze niet kunnen degraderen en gewoon in tweede klasse mogen blijven spelen, vind ik absurd.

Idd platte competities, wat een horror, we zien dat overal in Europa hoe slecht dit is en hoe weinig spanning er is. De horror

Ik neem aan dat het ironisch bedoeld is.

Geen (echt nul he) spanning in Duitsland.
Geen spanning in Italië.
Geen spanning in Nederland.
Geen spanning in Spanje.
Ja, in Engeland een duel en in Frankrijk ook. Hosanna zeg! Daar heb je mij.

Bij ons zal 't weer tot minstens de voorlaatste dag duren, op alle vlakken.

Aan mensen die wiskundige statistieken gaan betwisten ga ik verder geen woorden meer vuilmaken. Er zijn argumenten tegen de playoffs maar spanning is zowat het slechtste argument dat je kan bedenken.

De Youth League is toch voor de U19 en niet voor de U23 die in tweede klasse speelt? Mogelijks zit er wat overlap tussen de U19 en U23 van Club NXT, maar dit is toch niet dezelfde ploeg?
Ze treden in ieder geval toch aan onder de noemer Club NXT in zowel de CPL and de Youth League, en een aantal van de grotere, jongere talenten spelen toch ook mee met Club NXT in de CPL (zoals bv een Nai Koren, Bissiwu en Van Den Driessche)?

Iemand die Club NXT van dichterbij volgt zal hier wel beter op kunnen antwoorden, maar als ik de selectie van Club NXT bekijk op Transfermarkt is een groot deel qua leeftijd speelgerechtigd voor de Youth League en is er wel degelijk een grote overlap.

Er is ook maar enkel spanning omdat de punten gehalveerd worden. Moest er niet gehalveerd worden dan was de kampioen nu ook al bekend.

Ze treden in ieder geval toch aan onder de noemer Club NXT in zowel de CPL and de Youth League, en een aantal van de grotere, jongere talenten spelen toch ook mee met Club NXT in de CPL (zoals bv een Nai Koren, Bissiwu en Van Den Driessche)?

Iemand die Club NXT van dichterbij volgt zal hier wel beter op kunnen antwoorden, maar als ik de selectie van Club NXT bekijk op Transfermarkt is een groot deel qua leeftijd speelgerechtigd voor de Youth League en is er wel degelijk een grote overlap.
Er is idd veel overlap omdat Club Nxt met veel jonge spelers speelt in de 1B. Die hebben hierdoor grote stappen kunnen zetten die veel leeftijdsgenoten niet kunnen in een normale jongerencompetitie

Ik neem aan dat het ironisch bedoeld is.

Geen (echt nul he) spanning in Duitsland.
Geen spanning in Italië.
Geen spanning in Nederland.
Geen spanning in Spanje.
Ja, in Engeland een duel en in Frankrijk ook. Hosanna zeg! Daar heb je mij.

Bij ons zal 't weer tot minstens de voorlaatste dag duren, op alle vlakken.

Aan mensen die wiskundige statistieken gaan betwisten ga ik verder geen woorden meer vuilmaken. Er zijn argumenten tegen de playoffs maar spanning is zowat het slechtste argument dat je kan bedenken.
Absoluut niet ironisch, doe die halvering weg bij ons en het is ook al beslist. Ik wou gewoon maar meegeven dat je geen PO nodig hebt om een mooie competitie te hebben of een spannende competitie.
En om 4x een Club Brugge-KVM of Gent-STVV of Anderlecht-Union of gelijk welke wedstrijd te zien als je geen fan bent van die ploegen (of zelfs ook van die ploegen) dan boeit het gewoon niet meer. Of dat er dan 14 of 16 of 18 ploegen moeten zijn, dat maakt mij niet uit, zolang er maar niet gefoefeld worden met halvering en dergelijke voor spankracht. Wat is er trouwens mis een vlakke competitie? Dus de reguliere competitie heb je gewoon geskipped nu?

Dat de B-ploegen mogen aantreden in de gewone competities vind ik goed, dat ze niet kunnen degraderen en gewoon in tweede klasse mogen blijven spelen, vind ik absurd.
Er is echt wel veel overlap dit jaar, Guilian Preud'homme (zoon van en voorzitter van Nxt) heeft het zelfs al aangehaald dat ze daar keihard hebben op ingezet omdat ze quasi niet konden degraderen.
Was dit niet zo, zou de samenstelling er anders uitgezien hebben. Iets wat waarschijnlijk voor nog andere U23 teams telt. Er is dus ook een redelijke kans dat het eindklassement er heel anders zou uitgezien hebben als die ploegen wel rekening hadden moeten houden met degradatie.

Ik krijg het schijt van die ploegen die enkel in de waan van de dag leven en als het dan later een slechte beslissing lijkt te zijn, is het een ander zijn schuld. We hebben daar nochtans een schoon spreekwoord voor: "Wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten."

Niks meer op Telenet, vtm of Proximus en ook niet op dazn. Zal fikse tegenvaller zijn voor dazn die alles op alles zette om dat binnen te halen.

IMG_7072.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan