UEFA Champions League 2025-2026

Hoe bepaal je wanneer een ploeg wel of niet benadeeld is?

Als hij die bal klem neemt en laat vallen is Bayern ook niet benadeeld en komt die van een teammaat, dan ist toch ook penalty?

Je voorbeeld is iets totaal anders. Dat is een bewuste handeling, terwijl de bal van 1 meter op je hand krijgen geen opzet en geen reactietijd toelaat.

Maar bon, ik vind de regels rond hands zelfs voor de refs soms verwarrend (er zit weinig consistentie in). Ik heb het hier gewoon over mijn common sense: wanneer je door de hands niet benadeeld wordt (en zeker wanneer de verdediger er ook nooit bewust voordeel uit zou halen) vind ik het overdreven om dat te bestraffen met een penalty (en dus bijna zeker een goal).

Voelt ook gewoon juist aan, er was geen balbezit van Bayern, geen kans, geen schot. De bal was ook gewoon stevig weggewerkt, niet half half.

Je voorbeeld is iets totaal anders. Dat is een bewuste handeling, terwijl de bal van 1 meter op je hand krijgen geen opzet en geen reactietijd toelaat.

Maar bon, ik vind de regels rond hands zelfs voor de refs soms verwarrend (er zit weinig consistentie in). Ik heb het hier gewoon over mijn common sense: wanneer je door de hands niet benadeeld wordt (en zeker wanneer de verdediger er ook nooit bewust voordeel uit zou halen) vind ik het overdreven om dat te bestraffen met een penalty (en dus bijna zeker een goal).
Mja een schot dat 7 meter naast gaat en onderweg een arm raakt, fluiten ze ook penalty tegenwoordig

Het was wel een meter of 3 en die arm ging ook omhoog maar kom

Mooiste (onafhankelijk van welke regels) zou al eens zijn moesten ze consequent fluiten..

Mja een schot dat 7 meter naast gaat en onderweg een arm raakt, fluiten ze ook penalty tegenwoordig

Klopt en eerlijk: ook in dat geval zou ik geen penalty fluiten.
Maar nogmaals: ik heb het niet over wat de regels nu zeggen. Ik heb het over wat volgens mij logisch zou zijn.

Ik wilde net zeggen. Kijk gewoon al naar het scorebord.

Bayern aanvallend ook te plat om er iets tegen te beginnen lijkt het wel.
Bayern een schim van wat ze vorige week lieten zien... Ik hoop op een vrij snel doelpunt nu om het vuur wat terug in de ploeg te krijgen.

PSG kruipt ook met 10 man in de baklijn als Bayern aanvalt, probeert daar maar is door te geraken

Terug
Bovenaan