UEFA Champions League 2025-2026

Beetje hetzelfde punt. Geen idee waarom we die al moeten afschrijven?

Net zoals die hele Forbs hype nu gewoon vooral voorbarig is, ondanks een mooie prestatie in een belangrijke match.

Tja, op Twitter lees je uiteraard de gekste dingen die je vaak met een vrachtwagen vol zout moet nemen. ;)

Ajax fans daar vaak een bende hysterische wijven. :)
Ik vermeldde het maar omdat het ook een Hollander is -> geen idee eigenlijk wat zijn verhaal is? Waarom bij de futures en niet in 1e elftal eigenlijk?

Die ene goeie match van Forbs is er alleszins wel 1 meer dan Yaremchuk en Boyata ooit voor ons zullen gespeeld hebben...

Ik vermeldde het maar omdat het ook een Hollander is -> geen idee eigenlijk wat zijn verhaal is? Waarom bij de futures en niet in 1e elftal eigenlijk?

Die ene goeie match van Forbs is er alleszins wel 1 meer dan Yaremchuk en Boyata ooit voor ons zullen gespeeld hebben...
Forbs is een Portugees. ;)

Hatenboer had een blessure in de voorbereiding. Maar goed, sowieso ook een jonge speler waar we niet te snel conclusies bij moeten trekken denk ik, en die we wat tijd gaan moeten geven.

Als dat de referentie is. Ik heb Forbs ook al een betere match zien spelen bij Ajax dan Avila ooit heeft gespeeld voor ons :unsure: .

Ik lees heel soms nog eens Voetbalzone (vroeger heel vaak en postte ik er ook), de doorsnee Hollander en de commentaren daar zijn echt om bij te bleiten. En zeker de Ajax supporters, als een speler geen 10 man kan dribbelen is het voor velen al een blind renpaard dat niet kan voetballen.

Over deze Forbs waren veel commentaren ook echt gewoon heel negatief. Ik had hem nooit echt zien spelen, bij commentaren als "blind renpaard", "kan enkel snel lopen", "goed voor de atletiekpiste",... stel ik me dus echt een houten klaas voor zonder techniek. Als je hem dan gisteren zag spelen... sterke aanname, goede balbehandeling, werkt knap af, sterke passing, goed overzicht en idd zeer snel. Nou, dat lijkt me dan toch wel wat meer dan "een blind renpaard".

Ook al is dit nog maar 1 goede wedstrijd, hij gaat niet nu plots al die eigenschappen hebben geleerd door 4 weken met Club te trainen me dunkt.

Ik lees heel soms nog eens Voetbalzone (vroeger heel vaak en postte ik er ook), de doorsnee Hollander en de commentaren daar zijn echt om bij te bleiten. En zeker de Ajax supporters, als een speler geen 10 man kan dribbelen is het voor velen al een blind renpaard dat niet kan voetballen.

Over deze Forbs waren veel commentaren ook echt gewoon heel negatief. Ik had hem nooit echt zien spelen, bij commentaren als "blind renpaard", "kan enkel snel lopen", "goed voor de atletiekpiste",... stel ik me dus echt een houten klaas voor zonder techniek. Als je hem dan gisteren zag spelen... sterke aanname, goede balbehandeling, werkt knap af, sterke passing, goed overzicht en idd zeer snel. Nou, dat lijkt me dan toch wel wat meer dan "een blind renpaard".

Ook al is dit nog maar 1 goede wedstrijd, hij gaat niet nu plots al die eigenschappen hebben geleerd door 4 weken met Club te trainen me dunkt.
Op voetbalzone zit idd wat bij elkaar. Ajax heeft natuurlijk veel supporters en Hollanders zijn nog "fel" in hun communiceren, dus dan krijg je ook een hoop onzin. Ook ligt de lat bij Ajax gewoon enorm hoog en dan bedoel ik bij de supporters. Als Belg ben ik wat bescheidener :unsure: , maar die echte Hollanders verwachten gewoon het beste bij Ajax. Dat is altijd zo geweest. Alles eronder is gewoon te weinig.

Bij Ajax was Forbs nu wel echt een blind paard dat heel snel kon rennen. Uiteraard kwam er wel eens een mooie actie bij kijken of een leuke pas, maar hij liep zich vaak ook vast door zijn snelheid.

Bij Ajax was Forbs nu wel echt een blind paard dat heel snel kon rennen. Uiteraard kwam er wel eens een mooie actie bij kijken of een leuke pas, maar hij liep zich vaak ook vast door zijn snelheid.
Hangt dit ook niet van de trainer af? De taak van een trainer is toch (onder andere maar dit hoort er bij) om zo'n zaken op te merken, je voetballer daarop aan te spreken en die problemen aan te pakken he.

Hangt dit ook niet van de trainer af? De taak van een trainer is toch (onder andere maar dit hoort er bij) om zo'n zaken op te merken, je voetballer daarop aan te spreken en die problemen aan te pakken he.
Uiteraard heeft hij pech gehad met de trainers. Sutalo was ook zo'n mooi voorbeeld. Ook een wereld van verschil tijdens zijn eerste seizoen en het seizoen onder Farioli. Maar hij kan alleen beoordeeld worden op de dingen die hij liet zien en moeilijk op dingen die hij misschien zou kunnen laten zien. Maar goed, we kunnen de balans opmaken na het seizoen en ik hoop dat hij slaagt bij Brugge, want het is wel een aardige jongen met de juiste inzet.

Ik herinner me dat Valentijn Driessen zei dat Van Bommel en Antwerp niks zou worden :biglaugh:

Ik denk dat Forbs een mooi seizoen te wachten staat.

Die commentatoren zaten gisteren ook in mijn hoofd en wat mij toen vooral opviel was zijn overzicht. Ik zal nu niet zeggen dat dat zijn beste eigenschap is, maar ik dacht toch steevast: "tiens, voor iemand die zogezegd enkel kan lopen heeft die toch een behoorlijk goed overzicht".

Soit, ze doen maar, nog een match of 2/3 van dat in de CL en we kunnen weer minimum 30m bijschrijven volgende zomer. :coolbrows:

PSG heeft natuurlijk die extra kwaliteit om het uiteindelijk toch te forceren. Zonde voor Spurs wel want PSG kreeg in feite niks klaar tot die 1-2.

Gek aanloopje is instant verlies van vertrouwen in een geslaagde pingel.

De beste penaltynemers zijn oftewel relaxte spelers die goed chicken kunnen spelen met de keeper of die spelers die een lompe stomp in de hoek geven nadat ze de weer ervoor al hebben besloten waar ze hem gaan trappen.

Maar toch zijn er zo velen die haast een dansje voor de bal blijven doen. Orgelpunt waren de pingels van Engeland in de verloren finale toen.

Terug
Bovenaan