UEFA Champions League 2025-2026

gewoon plezant liedje hé bij een goal: ik hou mijn hart al vast voor Club… afstraffing incoming
Ik vond Bayern nu niet zo fenomenaal eerlijk gezegd. Chelsea heeft het vooral zelf verkwanseld, en die scheidsrechter floot in het eerste halfuur toch wel echt de wedstrijd kapot. Tah had ook zomaar in de douche kunnen eindigen in de eerste helft. Ze hebben terecht gewonnen over de hele match gezien, maar ik zie daar nu echt geen favorieten in.

Olise en Palmer zijn wel een genot om te zien spelen. De vloeiendheid en het gemak waarmee die balletjes afleggen en doorspelen...

Ik vond Bayern nu niet zo fenomenaal eerlijk gezegd. Chelsea heeft het vooral zelf verkwanseld, en die scheidsrechter floot in het eerste halfuur toch wel echt de wedstrijd kapot. Tah had ook zomaar in de douche kunnen eindigen in de eerste helft. Ze hebben terecht gewonnen over de hele match gezien, maar ik zie daar nu echt geen favorieten in.

Olise en Palmer zijn wel een genot om te zien spelen. De vloeiendheid en het gemak waarmee die balletjes afleggen en doorspelen...
Niemand ziet die toch als favorieten?

Dat voetbal van Bayern toch echt heel leuk om naar te kijken imo. Kane ook erg onderschatte voetballer.
Hoop wel dat Davies snel terug is. En hopelijk ergens na nieuwjaar ook terug Musiala.

Dat voetbal van Bayern toch echt heel leuk om naar te kijken imo. Kane ook erg onderschatte voetballer.
Hoop wel dat Davies snel terug is. En hopelijk ergens na nieuwjaar ook terug Musiala.
Online werd al alweer met superlatieven gegooid, vandaar dat ik het zei. Hier inderdaad niet echt.

De scheidsrechter in die wedstrijd was wel echt dramatisch.
Op Reddit nog wat beelden gezien van dat incident met Tah en die had echt wel rood kunnen krijgen, maar zo waren er nog wel een hele hoop situaties. Vreemd dat zoiets kan op het allerhoogste niveau, waar ik de arbitrage doorgaans OK tot zeer goed vind.

Laatst bewerkt:

Heb net de samenvatting bekeken.
Toch weer een kans of 3 die altijd binnen moet. Maar bon 3-1, punten binnen is wat telt, zeker eigen huis.

Laatst bewerkt:
Online werd al alweer met superlatieven gegooid, vandaar dat ik het zei. Hier inderdaad niet echt.

De scheidsrechter in die wedstrijd was wel echt dramatisch.
Op Reddit nog wat beelden gezien van dat incident met Tah en die had echt wel rood kunnen krijgen, maar zo waren er nog wel een hele hoop situaties. Vreemd dat zoiets kan op het allerhoogste niveau, waar ik de arbitrage doorgaans OK tot zeer goed vind.
Commentator op VTM kon anders niet genoeg in "het gat" van Bayern kruipen vond ik.
Dacht dat het aan mij lag dat het allemaal toch niet zo indrukwekkend was als hij het benoemde ... precies of we zaten hier naar prime Barca / Real / PSG / City ... te kijken - die indruk had ik allerminst.

Uiteraard wel een oververdiende overwinning, daar valt niets op af te dingen.

Commentator op VTM kon anders niet genoeg in "het gat" van Bayern kruipen vond ik.
Dacht dat het aan mij lag dat het allemaal toch niet zo indrukwekkend was als hij het benoemde ... precies of we zaten hier naar prime Barca / Real / PSG / City ... te kijken - die indruk had ik allerminst.

yep agree, vooral de eerste helft is Bayern zeer goed weggekomen vind ik, die hadden gemakkelijk 1 of 2 goals achter kunnen staan want vond Chelsea eigenlijk beter. Tweede helft waren ze wel dominant.

Ik was echter in mijn originele post aan Club aan het denken dan hier op bezoek moet komen en dan vrees ik dat we de dag nadien allemaal met Cancan van Offenbach in ons hoofd gaan zitten :p

Commentatoren in Vlaanderen kruipen geregeld in het gat van eender welke ploeg die iets met Belgen te maken heeft. Ik kan me daar serieus aan ergeren, en deed dat gisteren ook.

Ik kon me wel vinden in de reactie van Sanchez bij die derde goal van Bayern. Pure frustratie. Want ja, Bayern was iets beter, maar uiteindelijk verliest Chelsea wel door twee stomme eigen fouten (de tweede waardoor ze de penalty moesten slikken, en de derde door ongelofelijk lullig balverlies van Gusto denk ik). Die eerste goal van Bayern was trouwens ook al niet enorm strak verdedigd en kwam er -als ik me niet vergis- na een fout die geen fout was en dan een heel raar "drop ball" moment met veel chaos.

Vandaar dus dat ik Bayern vooralsnog niet overlaad met lof zoals sommigen (niet hier!) dat wel al doen. Had de verdediging van Chelsea minder cadeaus uitgedeeld, dan hadden ze mogelijk niet eens gewonnen.

Nu goed: Union was overtuigend de dag ervoor, hopelijk kan Brugge vandaag ook punten pakken. Dat is het belangrijkste!

yep agree, vooral de eerste helft is Bayern zeer goed weggekomen vind ik, die hadden gemakkelijk 1 of 2 goals achter kunnen staan want vond Chelsea eigenlijk beter. Tweede helft waren ze wel dominant.
Dat is dan ook weer overdreven imo. Chelsea had toen zeker meer kunnen scoren, en was toen beter dan in de 2de helft, maar vond Bayern toch nog altijd de betere ploeg. Heb wel geluisterd zonder commentaar, dus weet niet goed wat die allemaal heeft gezegd.

Vind trouwens ook niet per se dat men altijd overdreven positief doet over landgenoten. Vorig jaar toch ook vaak overdreven negativiteit gehoord over Kompany bij Bayern van bepaalde journalisten en commentatoren. Om er met Luc Van Doorslaer maar 1 te noemen.

Dat is dan ook weer overdreven imo. Chelsea had toen zeker meer kunnen scoren, en was toen beter dan in de 2de helft, maar vond Bayern toch nog altijd de betere ploeg. Heb wel geluisterd zonder commentaar, dus weet niet goed wat die allemaal heeft gezegd.

Vind trouwens ook niet per se dat men altijd overdreven positief doet over landgenoten. Vorig jaar toch ook vaak overdreven negativiteit gehoord over Kompany bij Bayern van bepaalde journalisten en commentatoren. Om er met Luc Van Doorslaer maar 1 te noemen.
Die eerste 15 minuten was Chelsea toch echt wel dominant, vond ik wel straf als uitploeg op bezoek bij Bayern met toch een impressive track record thuis in CL.

Ik wou hier exact hetzelfde komen posten. Ik heb enkel de eerste helft gezien want ben erna in de pit gevallen, maar vond Bayern toch allesbehalve indrukwekkend en mochten zelfs blij zijn dat ze voor stonden aan de rust. Vooral defensief lag er veel ruimte en waren ze echt wel te pakken, maar Chelsea heeft dat veel te weinig uitgebuit.

Heel vreemd dat diene opeens zo flipt. Kon er precies niet tegen dat de Liverpool supporters de goal vierden 😅.
Was dat de eerste keer dat je Simeone bezig zag? Dat die namelijk ineens begint te flippen vind ik helemaal niet vreemd. :laugh:

Laatst bewerkt:
Heel vreemd dat diene opeens zo flipt. Kon er precies niet tegen dat de Liverpool supporters de goal vierden 😅.

Dit stond op mijn FB, nja das geene fan meer eigenlijk

Ik vond Bayern wel leuk voetballen en je ziet er duidelijk de hand van de trainer in. Persoonlijk ben ik voorstander van wat tactische flexibiliteit en spelers die in andere zones komen, zodat je spelers in beweging krijgt en meer oplossingen in balbezit en om onder de druk uit te komen en aanvallend creatief te blijven.
Dat zit er allemaal in.

Maar het was voor het eerst sinds lang dat ik ze nog eens heb zien spelen. En het is zeker geen topfavoriet voor de eindwinst. De line-up van hun vorige CL winst (https://fcbayern.com/en/matches/pro...ris-saint-germain-fc-bayern-23.08.2020/lineup) is toch een stuk indrukwekkender dan wat er nu staat.
Toen had je op verschillende posities spelers die op hun positie bij top5 in de wereld waren. Nu is dat toch een pak minder.

En gisteren vond ik ook dat bij de oudere topspelers zoals een Kimmich (Goretzka en Neuer al langer) het lichaam precies wat meer begint te kraken.

Ik vond Bayern wel leuk voetballen en je ziet er duidelijk de hand van de trainer in. Persoonlijk ben ik voorstander van wat tactische flexibiliteit en spelers die in andere zones komen, zodat je spelers in beweging krijgt en meer oplossingen in balbezit en om onder de druk uit te komen en aanvallend creatief te blijven.
Dat zit er allemaal in.

Maar het was voor het eerst sinds lang dat ik ze nog eens heb zien spelen. En het is zeker geen topfavoriet voor de eindwinst. De line-up van hun vorige CL winst (https://fcbayern.com/en/matches/pro...ris-saint-germain-fc-bayern-23.08.2020/lineup) is toch een stuk indrukwekkender dan wat er nu staat.
Toen had je op verschillende posities spelers die op hun positie bij top5 in de wereld waren. Nu is dat toch een pak minder.

En gisteren vond ik ook dat bij de oudere topspelers zoals een Kimmich (Goretzka en Neuer al langer) het lichaam precies wat meer begint te kraken.
We mogen ook niet vergeten dat Musiala daar ook nog terug bij komt natuurlijk.

Dit stond op mijn FB, nja das geene fan meer eigenlijk
Tsjah, beetje het probleem van voetbal zeker? Ik vind het een mooie sport, maar alles errond hangt me vierkant de kloten uit. Het geld, de marginaliteit, de mensen die leven om daar 90 minuten den debiel uit te hangen,...

't is toch ongelofelijk dat het de enige sport is waarbij het zo "aanvaard" is om die dingen te doen, ik snap het niet.

Terug
Bovenaan