Als vader van een Barça fan (die afgelopen weekend nog in het stadion zat) heb ik de match gisteren gezien, en toch grappig om de gekleurde reacties hier te lezen.
Eerst en vooral: die scheidsrechters deden het vanavond gewoon uitstekend. Daar kan je als Belgische voetbalfan toch alleen maar jaloers naar kijken. Die rode kaart voor Garcia was overduidelijk terecht, daarover is gewoon geen discussie mogelijk (en grappig om te zien dat die er hier dus wel was).
Elleboog van Gavi was ook duidelijk geel. Hij blesseert een speler, maar duidelijk zonder intentie.
Al of niet penalty bij de duw van Olmo was misschien het meest twijfelachtig, maar ik vond het toch ook te licht.
Ik geloof dat er hier nog niet gepraat is over die handsbal van een Barcelona-speler. Anderlecht kreeg daar afgelopen weekend nog een penalty voor tegen hé....
Was het verdiend voor Atletico? Waarschijnlijk niet, maar dat is voetbal. Elke ploeg probeert op hun manier te winnen. En Barça kwam toch ook duidelijk te kort op verschillende vlakken.
En laat ons vooral relativeren: geen van beide ploegen zou de CL gaan winnen dit jaar hé, d'r zijn minstens drie andere ploegen die véél beter zijn op het moment.