UEFA Champions League 2025-2026

Goh, ook pas dit seizoen goed op dreef.. zit er in la masia niks voor de toekomst?

Een yamal krijgt ge natuurlijk ook maar een keer per generatie uit uw eigen jeugd
Helaas, qua spitsen is La Masía niet echt supergoed bezaaid, laat dat net de duurste positie zijn die er is en dan ook de meest onhaalbare voor een ploeg als Barça die quasi geen geld kan uitgeven...
Dit Atletico vergelijken met het Atletico van 5-10 jr geleden, dat was pas anti voetbal. Ik vind ze toch aangenamer om naar te kijken nu.

Als Rashford uw supersub moet zijn voor een club als Barça.
Het blijft een pure counterploeg. Ieder z'n ding natuurlijk maar echt warm word ik niet van die ploeg, ongeacht wanneer/tegen wie ze spelen.

Als vader van een Barça fan (die afgelopen weekend nog in het stadion zat) heb ik de match gisteren gezien, en toch grappig om de gekleurde reacties hier te lezen.
Eerst en vooral: die scheidsrechters deden het vanavond gewoon uitstekend. Daar kan je als Belgische voetbalfan toch alleen maar jaloers naar kijken. Die rode kaart voor Garcia was overduidelijk terecht, daarover is gewoon geen discussie mogelijk (en grappig om te zien dat die er hier dus wel was).
Elleboog van Gavi was ook duidelijk geel. Hij blesseert een speler, maar duidelijk zonder intentie.
Al of niet penalty bij de duw van Olmo was misschien het meest twijfelachtig, maar ik vond het toch ook te licht.
Ik geloof dat er hier nog niet gepraat is over die handsbal van een Barcelona-speler. Anderlecht kreeg daar afgelopen weekend nog een penalty voor tegen hé....

Was het verdiend voor Atletico? Waarschijnlijk niet, maar dat is voetbal. Elke ploeg probeert op hun manier te winnen. En Barça kwam toch ook duidelijk te kort op verschillende vlakken.
En laat ons vooral relativeren: geen van beide ploegen zou de CL gaan winnen dit jaar hé, d'r zijn minstens drie andere ploegen die véél beter zijn op het moment.

Laatst bewerkt:
De Barça keeper had ook eigen spelregels. De baklijn was voor hem 30cm groter en de terugspeelpas regel telde niet.

Die rode kaart was gewoon dom van die verdediger. Als die eraf blijft, is het nog lang geen goal.

En ja, Atletico is een lastige brok. Die hebben verdedigen tot kunst verheven en leggen hun kop voor elke bal.
Maar het zijn daarnaast ook geweldige voetballers in de omschakeling.

De Barça keeper had ook eigen spelregels. De baklijn was voor hem 30cm groter en de terugspeelpas regel telde niet.

Die rode kaart was gewoon dom van die verdediger. Als die eraf blijft, is het nog lang geen goal.

En ja, Atletico is een lastige brok. Die hebben verdedigen tot kunst verheven en leggen hun kop voor elke bal.
Maar het zijn daarnaast ook geweldige voetballers in de omschakeling.
De fase met de baklijn was niet van belang omdat het buitenspel was van Atleti op dat moment. Terugspeelbal vond ik zelf ook raar dat er niet gefloten werd gezien het duidelijk een terugspeelbal was (en vooral dat Atleti zo rustig bleef, meestal zetten ze de boel op stelten als ze zich onrecht voelen aangedaan). Mss ter compensatie dan van de niet gegeven penalty/rode kaart vorige week?

Als ik de statistieken bekijk hebben die mannen ook toch genoeg doelkansen gehad, zoveel scheelt het niet. Alleen balbezit meer voor Barca
Meeste kansen van Atleti komen van ná mijn uitspraak hoor. Lange tijd was Barca duidelijk sterker (zeker de eerste helft), met nog andere grote kansen dan de goals (goede keeper bij Atleti).

Uiteraard in het slot, zeker met 10, als Barca echt moet komen, kreeg Atleti ook meer kansen.

Als vader van een Barça fan (die afgelopen weekend nog in het stadion zat) heb ik de match gisteren gezien, en toch grappig om de gekleurde reacties hier te lezen.
Eerst en vooral: die scheidsrechters deden het vanavond gewoon uitstekend. Daar kan je als Belgische voetbalfan toch alleen maar jaloers naar kijken. Die rode kaart voor Garcia was overduidelijk terecht, daarover is gewoon geen discussie mogelijk (en grappig om te zien dat die er hier dus wel was).
Elleboog van Gavi was ook duidelijk geel. Hij blesseert een speler, maar duidelijk zonder intentie.
Al of niet penalty bij de duw van Olmo was misschien het meest twijfelachtig, maar ik vond het toch ook te licht.
Ik geloof dat er hier nog niet gepraat is over die handsbal van een Barcelona-speler. Anderlecht kreeg daar afgelopen weekend nog een penalty voor tegen hé....

Was het verdiend voor Atletico? Waarschijnlijk niet, maar dat is voetbal. Elke ploeg probeert op hun manier te winnen. En Barça kwam toch ook duidelijk te kort op verschillende vlakken.
En laat ons vooral relativeren: geen van beide ploegen zou de CL gaan winnen dit jaar hé, d'r zijn minstens drie andere ploegen die véél beter zijn op het moment.
Vind ik eigenlijk nog de nuchterste kijk op die hele match.

ik vond de duw/fout op Olmo even erg als de duw van Garcia, als je de ene fluit, snap ik niet waarom je de andere niet fluit. En handsbal kwam van zijn eigen lichaam of zelf gewoon carambol tegen zijn arm. Zo'n fase worden toch heel weinig gefloten en is voor mij niet te vergelijken met die fase in Anderlecht (of hebben we het over een andere fase)?

Het feit dat er wél discussie is over de rode kaart van Eric Garcia (zelfs met niet-Barça supporters) spreekt toch tegen dat er geen discussie mogelijk is? o.O Het is niet omdat je zegt "er is geen discussie mogelijk" dat de discussie dan stopt of dat iedereen die niet akkoord gaat "een gekleurde reactie heeft", zo win je elk argument en heb je altijd gelijk.

Geel van Gavi betwist denk ik niemand, de handsbal weet ik niet welke fase je over spreekt...

Dat Barça te kort kwam spreekt ook niemand tegen. Aanvallend was Barça duidelijk de betere, het feit dat Atleti erin slaagt om meer goals te scoren dan Barça op 2 wedstrijden gezien zegt mogelijk iets over de aanval van Barça, maar zoveel meer over de verdediging... Zie ook mijn comment dat Barça een nieuwe RB/LB en CV nodig heeft.

Dusjah, gekleurde reacties... Denk dat hier niemand echt verblind is door clubliefde en de reacties nog behoorlijk neutraal zijn. Maar ik ga heus niet zeggen dat Gavi rood had verdiend of dat Barça geen penalty had mogen krijgen, net zoals ik vorig week vond dat Barça een penalty had moeten krijgen en Pubill tegelijkertijd een tweede gele kaart.

Dus staat Atleti verdiend in de halve finale? Zeker. Moet ik daarom akkoord gaan met elke arbitrale beslissing? Tuurlijk niet.

Eerlijk, van mij mag Muriqi komen. Niet als de vaste spits maar als Ferran Torres zo eens zou verder doen, kan Ferran Torres gewoon onze spits worden. Een Muriqi die penalty's niet meerekenend gewoon Pichichi zou zijn in Spanje zal bij Barça ook zijn kansen krijgen. Lijkt me ook het type van Lewandowski, lang, niet de meest technische speler maar wel een absolute killer. En goedkoop want zoals je zegt...
Da's die spits die enkele seizoenen geleden bijna van Brugge was? :oink:

Da's die spits die enkele seizoenen geleden bijna van Brugge was? :oink:
Kan zijn, geen idee. Doet het dit seizoen uitstekend bij Mallorca en is volledig geïntegreerd in Spanje. Ook een vechtersbaasje (op de goede manier) en zeer goedkoop. Ik zie hem als een Luuk De Jong/Aubameyang die nooit vaste waardes waren (Aubameyang mss nog een paar maanden wel eigenlijk) maar het wel uitstekend deden. Als we zo iemand permanent hebben die bvb. ook mee de kopballen mee kan proberen binnenknallen als we wanhopig zijn (eigenlijk het enige wat Lewandowski gisteren nog kon betekenen voor Barça) en dat aan een zeer laag loon en transfersom in vervanging van het zeer dure loon van Lewandowski, top.

Lewa zou vorige week wel het aanbod van Barça gekregen hebben aan een fractie van wat hij nu verdient... We zien wel.

Ik kan me ook wel vinden in BigBear zijn analyse, Barcelona gaf het vooral vorige match weg.

Had ook wel liever Barcelona door, maar bon. Om maar te zeggen hoe vaak ik AtletiCO vermijd: ik heb helemaal gemist dat ze die in officiële communicatie Atleti zijn gaan noemen, en dat is blijkbaar toch al een jaar of 6-7 als ik het zo opzoek.

Allez, ben benieuwd. Verwacht er niet te veel van logischerwijs. Hoop alleszins op een goeie wedstrijd en dat het niet al klaar is na een halfuur. :laugh:

edit: :laugh: bedankt Neuer

Terug
Bovenaan