UEFA Champions League 2025-2026

De regel waarom het geen hands zou zijn, staat hier wat boven vermeld. Maar imho hadden ze toch iets anders voor ogen bij die regel, eerder een bal die in de kluts wordt weggetrapt dan een bewuste trap als hier. In zo'n fase zoals vanavond zou het geen verschil mogen maken van welke voet de bal komt.
Maar volgens diezelfde post is de fase met Davies vorige week geen penalty

En waarom wordt er zo licht over Mendez zijn potentieel 2e geel gegaan?
De scheids fluit voor 'hands' van Laimer, maar op de beelden is duidelijk te zien dat het nooit of te nimmer hands is.
Dit zou de wedstrijd toch compleet veranderen? Waarom greep de VAR niet in?

En waarom wordt er zo licht over Mendez zijn potentieel 2e geel gegaan?
De scheids fluit voor 'hands' van Laimer, maar op de beelden is duidelijk te zien dat het nooit of te nimmer hands is.
Dit zou de wedstrijd toch compleet veranderen? Waarom greep de VAR niet in?
omdat de VAR nog niet mag ingrijpen voor een 2de geel?

Clear error is enkel van toepassingen bij een strafschopfase
Hoe je iets goeds als het VAR-concept zo volledig kan verpesten door onnozele regels is waanzin in mijn ogen.
Geef dan net zoals in het hockey of tennis de spelers een challenge, zodat ze de hulp kunnen inroepen van de VAR.

Ik dacht dat de scheids niet fluit voor hands van Laimer, maar plots wel wanneer 4e official aangeeft dat het volgens hem hands was?

Correct. Floot eerst hands van Mendes, maar werd 'overruled' door de 4e man die hands zag van Laimer.
Dat is toch helemaal crazy?
De 4e man staat toch verder van de situatie dan de scheidsrechter zelf?
En waarom mag die overrulen en de VAR niet?
Dit slaat toch echt op niets...

VAR mag hier in heel die fase niet tussenkomen want geen rechtstreeks rood in het geding.

Dus we zijn volledig aangewezen op de ref (en blijkbaar de 4e ref hetgeen me toch eerder uitzonderlijk lijkt, al weten we natuurlijk meestal niet of de 4e ref overruled/bevestigd).

Inderdaad, heel ongelukkig hoe dat gelopen is met de 4e scheids die iets fout meent gezien te hebben.

Natuurlijk, als het wel hands was van Laimer en de ref geeft verkeerdelijk een 2e keer geel aan Mendes, was dit ook een wedstrijdbepalende fout. Jammerlijke menselijke fout dus vooral, inherent aan een VAR-loze fase die er altijd al zijn geweest.

VAR mag hier in heel die fase niet tussenkomen want geen rechtstreeks rood in het geding.

Dus we zijn volledig aangewezen op de ref (en blijkbaar de 4e ref hetgeen me toch eerder uitzonderlijk lijkt, al weten we natuurlijk meestal niet of de 4e ref overruled/bevestigd).

Inderdaad, heel ongelukkig hoe dat gelopen is met de 4e scheids die iets fout meent gezien te hebben.

Natuurlijk, als het wel hands was van Laimer en de ref geeft verkeerdelijk een 2e keer geel aan Mendes, was dit ook een wedstrijdbepalende fout. Jammerlijke menselijke fout dus vooral, inherent aan een VAR-loze fase die er altijd al zijn geweest.
Op die plaats op het veld en in die houding van de arm toch ook serieus licht gele kaart.
De penalty vind ik dan volgens de regels veel duidelijker, desondanks volgens de geest van het spel uiteraard niet. Blij dat we nog geen hockey penalty sport zijn.

Ik weet ook niet hoever de regel gaat dat alles onder het korte mouwtje telt als schouder of geen hands, want die bal raakt hem wel redelijk hoog op de arm.

Jammer voor Bayern. Ik heb het nu "niet live" bekeken en het was een van hun mindere wedstrijden vond ik. Er ontbrak 'iets'. PSG verdient naar de finale.

De minimumdoelen heeft Kompany wel gehaald voor het bestuur: Opnieuw de titel en beter doen in de CL dan vorig jaar.
De verdediging is wel iets om over na te denken voor volgende seizoen: Misschien extra versterking(en) halen?

Dat is toch helemaal crazy?
De 4e man staat toch verder van de situatie dan de scheidsrechter zelf?
En waarom mag die overrulen en de VAR niet?
Dit slaat toch echt op niets...
Als je de VAR gewoon vrij spel geeft om in te grijpen waar ze dat nodig achten ga je waarschijnlijk een veel correctere arbitrage krijgen... en dat wil eigenlijk niemand toch? :unsure: Waar moet iedereen nadien dan nog over discussiëren? Al die podcast makers geen werk meer... de media niet content want minder controverse en dus minder clicks...

Op die plaats op het veld en in die houding van de arm toch ook serieus licht gele kaart.
De penalty vind ik dan volgens de regels veel duidelijker, desondanks volgens de geest van het spel uiteraard niet. Blij dat we nog geen hockey penalty sport zijn.
Licht gele kaart?
Breekt letterlijk een aanval af met zijn arm. Als we daar al geen geel voor gaan geven zijn we nog verder van huis.

Ook die buitenspel fase van Kane mag dan wel aan de middellijn zijn, maar gaat wel alleen op doel af als die onnozele ref gewoon de wait and see regel correct toepast.

Nee, heel zwakke beurt van die Portugees.

.
De verdediging is wel iets om over na te denken voor volgende seizoen: Misschien extra versterking(en) halen?
Ja, om echt mee bij de absolute favorieten gerekend te kunnen worden moet er wel wat bijkomen. Tah vond ik verrassend sterk dit seizoen. Uppamecano heeft altijd wel zijn foutjes. Maar Kim en Ito komen ruim tekort. Als er dus 1 centrale verdediger wegvalt zit je al in de shit. Stanicic en zelfs Laimer vind ik ook geen backs voor een potentiële Champions League winnaar. Al krijgt Laimer geen nieuw contract voorlopig.

Hoe Davies en Musiala terugkomen volgend seizoen wordt ook een belangrijke. Wordt een heel boeiende transferzomer. Gordon van Newcastle werd al genoemd.

Scheidsrechter discussies ten spijt, ik werd niet warm van Bayern. Zwakke Olise gisteren, jammer genoeg.

Ik kan me toch ook niet van de indruk ontdoen dat dat centrale duo achterin toch nog niet helemaal dat is. Niet makkelijk te vinden, maar een onbetwistbare leidersfiguur zou daar wel helpen.

Wie weet, volgend jaar weer een ronde verder…

Ja, om echt mee bij de absolute favorieten gerekend te kunnen worden moet er wel wat bijkomen. Tah vond ik verrassend sterk dit seizoen. Uppamecano heeft altijd wel zijn foutjes. Maar Kim en Ito komen ruim tekort. Als er dus 1 centrale verdediger wegvalt zit je al in de shit. Stanicic en zelfs Laimer vind ik ook geen backs voor een potentiële Champions League winnaar. Al krijgt Laimer geen nieuw contract voorlopig.

Hoe Davies en Musiala terugkomen volgend seizoen wordt ook een belangrijke. Wordt een heel boeiende transferzomer. Gordon van Newcastle werd al genoemd.
Sorry, maar dit vind ik toch een absurde stelling hoor. Als Bayern al niet tot de absolute favorieten gerekend kan worden, dan zie ik niet in welke ploegen je daar wel kan bijrekenen. Dat je dat over een Atletico zegt, dat kan ik begrijpen. Maar van Bayern? Ja, PSG is op papier beter gebalanceerd en wat sterker in de diepte, maar in de praktijk blijkt het verschil toch beperkt. En PSG is eigenlijk zowat de enige ploeg waarvan je echt kan zeggen dat ze op papier sterker zijn. Bij elke andere topploeg schort er wel iets momenteel.

Het is geen schande om te verliezen van dit PSG, maar Bayern had en heeft met deze ploeg alle mogelijkheden om de CL te winnen. Ze kunnen zich zeker nog versterken, maar dat is in het voetbal ook geen garantie op (meer) succes.

Terug
Bovenaan