Ik moet me niet in bochten wringen, hoor. Wat gisteren gebeurd is, is schandalig. En meer en meer mensen die beschikking krijgen over meer informatie begint het in te zien.
En uw laatste zin klopt niet, want in Utrecht is het al veel langer dan gisteren een probleem en niet enkel Europees. Ook nationaal werd er al geklaagd ivm buitensporig geweld. Dit is zelfs in Nederland een algemeen gegeven, zoals ook aangegeven door de voorzitter van de Belgian Supporters (die niets met Genk te maken heeft). Het is echt veel te veel miserie in Nederland om telkens enkel en alleen de schuld te zijn van de supporters.
Ik snap echt niet dat ze dat niet gewoon zo kunnen oplossen. Maar dat is ordehandhaving en voetbal: Alles en iedereen moet eraan geloven omdat ze het lef of het verstand niet hebben om kleine groepen aan te pakken. En ze gaan er maar verder en verder in (en dikwijls nutteloos want alles valt te omzeilen) met pestmaatregelen als nu zelfs itsme willen gebruiken om tickets te krijgen. Maar gewoon even de "roots of evil" aanpakken, is te veel gevraagd.