Ja, je kunt denken dat hij is uitgelokt. Dat het een ingewikkeld plan was om hem zo één ding te laten zeggen, en dan toevallig het geluid aan te laten staan en dan "vertel eens meer over die homonegativiteit, Eddy", en dan ook nog eens naar de livestream blijven uitzenden, allemaal zodat ze hun eigen job kwijt zijn.
Of de andere optie is: Het is nog zo ingeburgerd, en het gebeurt nog zo vaak, dat mensen ongepaste commentaar maken over iemands geaardheid, linken van uiterlijk aan geaardheid, sportprestaties ten spijt, dat het gewoon per ongeluk kan gebeuren. Ik weet welke van de twee opties ik het meest waarschijnlijk vind. Ik snap ook niet waarom we zouden moeten doen alsof dat hij in de val is gelokt, dat is wel een heel rare vorm van vrijpleiten.
Als die opmerkingen op de openbare omroep zijn, door een omroeper die objectief de sport hoort te verslaan en de sfeer moet scheppen in het sportfestijn, die dat ook doet als iedereen het hoort, maar als hij denkt dat niemand het hoort, zit hij je belachelijk te maken met opmerkingen die er totaal niets toe doen en bovendien ook nog eens kwetsend zijn voor een grote groep mensen die zich net optrekken aan jouw prestaties, dan wel. Maar je ziet het verschil wel met een opmerking op een festival, denk ik.
@Jimmypop praat jij hetzelfde aan de toog over je collega's als op je werk?