Uitspraken Demarez: ongelukkige toogpraat of beschamende homofobie?

We leven hier duidelijk in verschillende werelden , moest iedereen die een grapje maakt over holebi's op mn werk ontslagen worden , dan ligt op het eind van de week de fabriek plat . Geen volk genoeg meer .

Beetje eerlijk zijn en nadenken aub. Er wordt met homos gelachen omdat ze homo zijn hier wordt niet met heteros gelachen omdat ze hetero zijn.
1) het zijn vrouwen
2) ze weten niet eens wie lesbisch is
3) dat is ook puur uitlach-tv maar dan ouderen maar dat maakt niet uit dat is ook een gemeenschap. En Karl vindt dat duidelijk ok aan zijn smile elke keer te zien den hypocriet

We leven hier duidelijk in verschillende werelden , moest iedereen die een grapje maakt over holebi's op mn werk ontslagen worden , dan ligt op het eind van de week de fabriek plat . Geen volk genoeg meer .
Tja we leven nu ook eenmaal in 2021 en niet meer in 1970. Aanpassen aan de tijd is wat er moet gebeuren, holebi's en anderskleurige komen meer op voor hun gevoelens en het laatste wat wij dan als mens moeten doen is met hun gaan spotten. Dat is echt not-done.

We zouden net blij moeten zijn dat zulke problemen goed aangepakt worden in plaats van ze in de doofpot te steken.

Tja we leven nu ook eenmaal in 2021 en niet meer in 1970. Aanpassen aan de tijd is wat er moet gebeuren, holebi's en anderskleurige komen meer op voor hun gevoelens en het laatste wat wij dan als mens moeten doen is met hun gaan spotten. Dat is echt not-done.

We zouden net blij moeten zijn dat zulke problemen goed aangepakt worden in plaats van ze in de doofpot te steken.
Het is natuurlijk te zien wat je wil van evolutie. Ene waar er nooit nog gelachen mag worden met minderheden , of ene waar een occasioneel grapje moet kunnen omdat nu eenmaal niemand perfect is .

Het is natuurlijk te zien wat je wil van evolutie. Ene waar er nooit nog gelachen mag worden met minderheden , of ene waar een occasioneel grapje moet kunnen omdat nu eenmaal niemand perfect is .
Maar. Het is geen grap, het is niet grappig, het kwetst mensen en het houdt een degoutant klimaat in stand. Als dat humor is voor jou, daar pas ik voor.

da's natuurlijk makkelijk gesproken vanuit de meerderheid waar niet mee gelachen wordt. Als humor op je werkplek niet verder gaat dan lachen met minderheden is dat maar triestig. Maak gewoon andere grappen?

Bij een goede grap, kan "het onderwerp" van de grap, er ook nog mee lachen.

Nu, laat me ook duidelijk maken dat ik geen voorstander ben van disproportionele straffen voor een 'slechte grap' (als je het zo al kan noemen). Voor mij gaat een ontslag ook te ver. Maar om te doen alsof dit nu "niets" is, is ook gewoon de werkelijkheid ontkennen.

Maar. Het is geen grap, het is niet grappig, het kwetst mensen en het houdt een degoutant klimaat in stand. Als dat humor is voor jou, daar pas ik voor.
Humor is voor iedereen anders , de ene kan daar mee lachen , de andere niet .

Context is idd belangrijk , en in deze situatie was dat idd ongepast .

Moesten mijn collega's dit vertellen zou ik gewoon ook eens meelachen .Niet dat het grappig was , maar kvind wel dat zo een dingen nog moeten kunnen .

da's natuurlijk makkelijk gesproken vanuit de meerderheid waar niet mee gelachen wordt. Als humor op je werkplek niet verder gaat dan lachen met minderheden is dat maar triestig. Maak gewoon andere grappen?
Over?
Blondjes, dikke mensen, vegetariërs… er is altijd wel iemand die zich gekwetst gaat voelen.

Humor is voor iedereen anders , de ene kan daar mee lachen , de andere niet .
Maar je vergeet dat het mensen kwetst en een rot klimaat in stand houdt.
Een niet-geslaagde grap kan iedereen overkomen, dit was een belediging vermomd als grap.
Context is idd belangrijk , en in deze situatie was dat idd ongepast .

Moesten mijn collega's dit vertellen zou ik gewoon ook eens meelachen .Niet dat het grappig was , maar kvind wel dat zo een dingen nog moeten kunnen .
Eens hoor, mijn vrienden mogen me ook al grappend door het slijk halen. Omdat ik weet dat het in omgekeerde richting even goed gebeurd en vooral omdat we op gelijke hoogte staan. Hier is het eenrichtingsverkeer waarbij de Cats enkel maar kunnen ondergaan.

Over?
Blondjes, dikke mensen, vegetariërs… er is altijd wel iemand die zich gekwetst gaat voelen.

Dan heb je toch maar een heel beperkte kijk op humor. Ik vind zulke humor meestal platvloers en gewoon niet grappig. Je kan ook lachen met ideen, objecten, bedrijven, zwaartekracht, kapitalisme, zelfs met uranus alhoewel dat al even afgezaagd is al als lachen met blondjes, homos, zwarten, vegetariers, ...

Maar je vergeet dat het mensen kwetst en een rot klimaat in stand houdt.
Een niet-geslaagde grap kan iedereen overkomen, dit was een belediging vermomd als grap.

Eens hoor, mijn vrienden mogen me ook al grappend door het slijk halen. Omdat ik weet dat het in omgekeerde richting even goed gebeurd en vooral omdat we op gelijke hoogte staan. Hier is het eenrichtingsverkeer waarbij de Cats enkel maar kunnen ondergaan.
De Cats hadden eigl een boomer-grap kunnen terugsmijten . En zo de dialoog aangaan .

Nee ja het was ongepast van Eddy , maar het was dan ook niet de bedoeling dat het de ether ging halen . Een professionele fout met een lelijk staartje .

Of dat voor de maatschappij ook het probleem is, staat daar dan nog eens los van. Ik vind het een probleem dat dat nog een courante gedachtegang is, dat zelfs topsporters op het moment van hun grootse prestaties nog altijd "niet mooi genoeg" zijn en beoordeeld worden op hun uiterlijk en hun seksuele voorkeur. En dat dat zo normaal is dat een groot deel van de mensen dat ook nog altijd zegt. Maar dat is niet wat ik bestraft wil zien, zoals ik al van in het begin heb aangegeven.
Dat wat een courante gedachtegang is?
Dat mensen een bepaald gedacht over uw voorkomen hebben?
Ik denk dat onze vriend Eddy ook wel goed beseft dat ze wel eens meer dan eens met zijn belachelijke sik lachen. Dat je zegt dat een speelster een kolos is terwijl dit inherent verbonden is met de positie waarom ze speelt kan je tweeledig opvatten natuurlijk.
Dat shaquille o'neal 10 bijnamen heeft waarvan 9 “big” bevatten dat vinden we positief. Die man wordt geroemd omdat hij zo gigantisch struis en atletisch was. Kolos is bij die man een understatement. Maar dat is geen enkel probleem, Bij een Massey die op dezelfde positie speelt is dat het wel.

Maar ik herhaal mijn vraag nog eens. Waar heeft Demarez zich negatief uitgelaten over holebi’s? Op wat is het gebaseerd om te zeggen dat hij geen vrouwen meer zou mogen interviewen?

Amai zeg die man heeft precies een gevoelige snaar geraakt bij jou, hoeveelste keer is dat nu dat je dat aanhaalt?
Hoe dan ook, dat zijn reportages men een humoristische insteek. En dan nog heel braaf ook. De vergelijking met niet voor uitzending bedoelde groffe praat gaat helemaal niet op.
Het tot op het bot analyseren van alle uitspraken om aan te tonen dat het niet veel voorstelde, gaat ook voorbij aan het problematische ervan, nl. de algemeen botte, onbeleefde, negatieve, objectiverende manier van spreken in een context waar dat totaal niet gepast is. Dat zou tegenover wie dan ook niet door de beugel kunnen

Dat is omdat ze zich dadelijk in de slachtofferrol smijten.
ze hadden ook gevat uit de hoek kunnen komen. Met een sneer naar de reporter toe

Dan heb je toch maar een heel beperkte kijk op humor. Ik vind zulke humor meestal platvloers en gewoon niet grappig. Je kan ook lachen met ideen, objecten, bedrijven, zwaartekracht, kapitalisme, zelfs met uranus alhoewel dat al even afgezaagd is al als lachen met blondjes, homos, zwarten, vegetariers, ...
wordt dit dan het volgende ,de verlichte humor waarin wordt bepaald met wat er gelachen mag worden ? Humor is te belangrijk om die aan banden te leggen. Niet iedereen kan met hetzelfde lachen.

O
wordt dit dan het volgende ,de verlichte humor waarin wordt bepaald met wat er gelachen mag worden ? Humor is te belangrijk om die aan banden te leggen. Niet iedereen kan met hetzelfde lachen.
Ongepast vinden <> aan banden leggen.
Opnieuw, niemand spreekt over verbieden, toch wordt dat altijd aangehaald.
Opnieuw, niet grappig vinden <> beledigen en kwetsen.

Terug
Bovenaan