Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Dat is waar, maar als je straks op veel kleinere plekken kunt gaan voor je vaccin, zijn die grote centra misschien niet meer zo nodig. Uiteraard ga je een overgangsperiode hebben. Ik weet trouwens niet of er nog zoveel apothekers helpen in de grote centra.
Het zijn toch de apothekers die de spuiten klaar maken?

Dat is waar, maar als je straks op veel kleinere plekken kunt gaan voor je vaccin, zijn die grote centra misschien niet meer zo nodig. Uiteraard ga je een overgangsperiode hebben. Ik weet trouwens niet of er nog zoveel apothekers helpen in de grote centra.
Op termijn krijg je die spuit gewoon bij de dokter hoor

Wel niet vergeten dat mensen over het algemeen meer geneigd zijn om 'extreme ervaringen' te posten op het internet, toch wanneer het gaat over ervaringen met producten enzovoorts.

Iemand die gewoon een perfect normaal verloop heeft gehad is minder geneigd om dat met de wereld te delen dan iemand die ofwel een fantastische ervaring heeft gehad ofwel een heel slechte, dat zie je ook bij customer reviews enzovoorts. Voor zulke zaken is het toch beter om op officiële statistieken af te gaan over bijwerkingen en al van dat vind ik.

Om het dan weer even van de andere kant te belichten: ik heb een moderna booster gekregen en had, behalve een stijve arm, helemaal geen last.
Uiteraard, dat klopt.
Maar het zou wel zo zijn dat er bij de booster meer en zwaardere bijwerkingen zijn dan bij de eerste spuitjes het geval was.

Het is fijn dat jij er geen last van hebt gehad.
Bij de eerste prikjes kende ik ook veel mensen die er geen last van gehad hebben. Dat is wat me toen overhaast heeft om mij ook te laten vaccineren, want ik zag er zwaar tegen op (wou eigenlijk wat afwachten).
Ondertussen draag ik nog altijd de gevolgen van die beslissing.

Raar maar waar, 3 buren hier (overkant van de straat, 3 huizen langs elkaar) hebben ook heel veel last gehad van hun vaccin. Eentje is er zelfs door in het ziekenhuis beland.

Het zijn toch de apothekers die de spuiten klaar maken?
hier is er altijd een apotheker aanwezig die controleert, maar er zijn een stuk of 5 VPK spuiten aan het optrekken, het is wel een werkje hoor ;)
Hier zijn er per shift dus 1 apotheker en 1 arts aanwezig, rest vooral veel VPK die spuiten optrekken en vaccineren. Zou ook (nog) kostelijker worden als apothekers alle spuiten moesten maken.

VPK 50€/u
arts en apotheker 80€/u
steward 17.5€/4u

Bron: ik werk er

Uitnodiging gekregen voor Moderna booster, maar zou misschien liever Pfizer booster hebben, weet het nog niet, is er een optie om dat veranderd te krijgen?

Uitnodiging gekregen voor Moderna booster, maar zou misschien liever Pfizer booster hebben, weet het nog niet, is er een optie om dat veranderd te krijgen?
Neen, er is geen Pfizer meer voorhanden.
Omdat mijn eerste 2 vaccins Pfizer waren, en al verschillende mensen heb gehoord die redelijk ziek zijn geweest van Moderna booster na Pfizer.
Maar dan ben je waarschijnlijk wel beter beschermd...

Omdat mijn eerste 2 vaccins Pfizer waren, en al verschillende mensen heb gehoord die redelijk ziek zijn geweest van Moderna booster na Pfizer.
Dat maakt echt niks uit wat je eerste twee waren. Ik heb bijvoorbeeld ook Moderna na Pfizer gehad en niks last (behalve dan een stijve arm). Er is echt geen reden om dat te weigeren hoor.

Ik heb ook mijn uitnodiging gekregen , 2x Pfizer nu krijg ik Moderna , beste bescherming , mogelijk wel wat ziek ervan.
Hoe zit het met sporten na de booster de eerste weken best niets zeker?

Dinsdag waren er in ieder geval nog Pfizer spuiten.
Maandag morgen mij op de qvax lijst gezet, dinsdag morgen meteen de SMS, dinsdag om 10u30 de 3e naald erin. Eerste 2 waren ook Pfizer.
Beetje last de woensdag: lichte stijfheid in de arm, injectie plaats wat gevoelig en de een heel lichte hoofdpijn. Vandaag alles weer helemaal ok.

Ik heb 3x pfizer gehad. De verpleegster vroeg mij wel "tis een pfizer die je krijgt. wat waren je eerste twee vaccins?" en vroeg me wel af of die da ofwel gewoon uit nieuwsgierigheid wou weten, of dat dit iets uitmaakt?

Terug
Bovenaan