Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik merk dat de manier van reageren op de booster toch meer uiteenloopt dan tijdens de eerste prikken, toen had ik de indruk dat de meeste mensen er weinig tot geen last van hadden.
Nu al heel wat reacties gehoord van mensen die toch echt wel 1-2 dagen er serieus ellendig door zijn, maar anderzijds ook genoeg mensen die er (zoals mij) totaal geen last van hebben.

Zou dit puur willekeur zijn (elk lichaam reageert nu eenmaal anders), of zou dit te maken hebben met het feit dat iemand reeds besmet is geweest en het lichaam daardoor feller reageert op zo'n booster?
Heeft dat niet te maken dat er nu meer Moderna wordt gebruikt?

Om half12 een dash Moderna gekregen (na 2x Moderna als hoofdvaccinatie). Ik voel mijn bovenarm een klein beetje, maar precies toch minder als bij de voorgaande prikken.

Was ook een echt oude verpleegster, en die zei "allé manneke, da's hier voor uwe Nieuwjaar se" :laugh:... Ik ben 34 en was 2x zo groot als zij :D

Kan het kwaad dat je op een verschillend tijdstip gaat voor uw booster? Ik kan ook telefonisch niet terecht bij het vaccincentrum... krijg een engelse boodschap (0800 nummer) die het gesprek beëindigd. Afspraak verplaatsen online kon niet (misschien volzet?). :wallbash:

Zonet booster gekregen in Brasschaat.
Proficiat aan de organisatie en alle vrijwilligers daar. Het was daar een continue komen en gaan van mensen maar nergens moeten aanschuiven. Mooi om te zien hoe gesmeerd zoiets kan lopen!

Kan het kwaad dat je op een verschillend tijdstip gaat voor uw booster? Ik kan ook telefonisch niet terecht bij het vaccincentrum... krijg een engelse boodschap (0800 nummer) die het gesprek beëindigd. Afspraak verplaatsen online kon niet (misschien volzet?). :wallbash:

Nee hoor, ben 3x nog nooit op tijd gekomen (1x te vroeg en 2x te laat). Ze kijken niet eens naar het uur maar enkel naar je ID want sws is er een dosis voor jou gereserveerd.

Nee hoor, ben 3x nog nooit op tijd gekomen (1x te vroeg en 2x te laat). Ze kijken niet eens naar het uur maar enkel naar je ID want sws is er een dosis voor jou gereserveerd.
Hier ook 3 keer te vroeg (eerste keer een uur, daarna telkens een halfuur) en dat was geen probleem. Het was er toen niet super druk.

Een bomvolle parking aan het vaccinatiecentrum (makkelijk meer dan 200 auto's) en ik was één van de 8 mensen die met de fiets waren gekomen. Een gezondere levensstijl zou ons ook al vooruit helpen...

Een bomvolle parking aan het vaccinatiecentrum (makkelijk meer dan 200 auto's) en ik was één van de 8 mensen die met de fiets waren gekomen. Een gezondere levensstijl zou ons ook al vooruit helpen...
Bij ons is dat alleszins niet zo gezond wegens ontbreken van genoeg fietspaden en sms'ende chauffeurs.

Die ene fietstocht (in enorm bar weer) gaat het hem ook niet doen hoor. Maar goed, ik ben het er wel mee eens dat ons land wat minder (op beleidsvlak en mentaliteitsvlak, maar beide zijn zeer moeilijk om te veranderen) wat minder mag plooien naar koning auto. Wil je van waar ik woon naar het vaccinatiecentrum rijden moet je trouwens al een half veldritparcours doen (putten in de fietspaden, losse stenen, constant moeten oversteken, dunne fietspaadjes, ...) trouwens, iets wat ik oude mensen of mensen die slecht te been zijn echt niet zie doen in dit weer. En ik woon zeker niet in een of ander gat. Spijtig vind ik dat. Maar da's voer voor een ander topic.

Het is nu ook wel niet het weer op om de fiets te springen :p.
Wij zijn ook vandaag geweest, raprap tussen de werkuren door. Straten lagen nog half bevroren en 1 dikke mistlaag. Met de wagen waren we op 1 uurtje snel op en af terug, maar een uurtje langer doorwerken vanavond. Met de fiets waren we al snel 2 uur kwijt geweest. Als je uw afspraak volledig vrij zou mogen kiezen zou de fiets al iets doenbaarder zijn.

Voorlopig geen last. Heb de prik zelf totaal niet gevoeld.

Deze zomer stonden er ongeveer dubbel zo veel fietsen. Nog altijd een serieuze mismatch met het aantal auto's. En toen was ik daar gewoon in t-shirt, dus het weer was toen geen factor. Ik begrijp dat niet iedereen met de fiets kan komen maar laten we eerlijk zijn, het is ook gewoon een mentaliteitsprobleem. Genoeg mensen die je met geen stokken op de fiets krijgt omdat ze gewoon tam zijn.

Bar weer zou ik dit trouwens niet noemen. Muts op en handschoenen aan en het is rustig rijden. Twee weken geleden in een stortvlaag terechtgekomen toen het met moeite 2 graden was, en met de wind op kop. Dan vloek ik ook wel is. Maar vandaag heb ik gewoon de auto op de oprit laten staan.

Soit, uiteindelijk maakt het mij niet zo veel uit, soms werkt het gewoon op mijn zenuwen dat we maar vertrouwen op vaccins terwijl een gezonde levensstijl ook al een aantal corona-sterfgevallen zou vermijden. En nog veel meer sterfgevallen door hart- en vaatziekten etc. Maar ik zie nul initiatief vanuit de overheid om dat te promoten.

Deze zomer stonden er ongeveer dubbel zo veel fietsen. Nog altijd een serieuze mismatch met het aantal auto's. En toen was ik daar gewoon in t-shirt, dus het weer was toen geen factor. Ik begrijp dat niet iedereen met de fiets kan komen maar laten we eerlijk zijn, het is ook gewoon een mentaliteitsprobleem. Genoeg mensen die je met geen stokken op de fiets krijgt omdat ze gewoon tam zijn.

Bar weer zou ik dit trouwens niet noemen. Muts op en handschoenen aan en het is rustig rijden. Twee weken geleden in een stortvlaag terechtgekomen toen het met moeite 2 graden was, en met de wind op kop. Dan vloek ik ook wel is. Maar vandaag heb ik gewoon de auto op de oprit laten staan.

Soit, uiteindelijk maakt het mij niet zo veel uit, soms werkt het gewoon op mijn zenuwen dat we maar vertrouwen op vaccins terwijl een gezonde levensstijl ook al een aantal corona-sterfgevallen zou vermijden. En nog veel meer sterfgevallen door hart- en vaatziekten etc. Maar ik zie nul initiatief vanuit de overheid om dat te promoten.

Het is niet dat ik u ongelijk wil geven, maar dat is eerder een algemene discussie en niet zozeer eentje over vaccinatiecentra he.
De lijn van die discussie kunt ge even goed doortrekken naar scholen, bedrijven, horeca, winkels, voetbalstadions, ...

Belgen springen (voor praktische zaken) niet vlug op de fiets, dat is een feit, maar ik vind het een beetje vreemd om dat nu specifiek op te gaan merken bij een vaccinatiecentrum terwijl dat al jaren geldt bij zoveel zaken ;)

Het is nu ook wel niet het weer op om de fiets te springen :p.
Wij zijn ook vandaag geweest, raprap tussen de werkuren door. Straten lagen nog half bevroren en 1 dikke mistlaag. Met de wagen waren we op 1 uurtje snel op en af terug, maar een uurtje langer doorwerken vanavond. Met de fiets waren we al snel 2 uur kwijt geweest. Als je uw afspraak volledig vrij zou mogen kiezen zou de fiets al iets doenbaarder zijn.

Voorlopig geen last. Heb de prik zelf totaal niet gevoeld.

Wettelijk gezien moet dat voor alle duidelijkheid niet he, voor de tijd die ge nodig hebt om u te laten vaccineren (inclusief verplaatsing) hebt ge recht op klein verlet.

Ik moest op 23/12 in't vaccinatiecentrum zijn rond 16u30 terwijl de kleine om 17u zwemles heeft (was ik vergeten toen ik de afspraak vastlegde). Ik ben dus met de auto gegaan omdat ik anders niet op tijd ging zijn voor z'n zwemles.
Ik ben er zeker van dat een merendeel van de auto's aan't vaccinatiecentrum ook wel zo'n reden hebben :]
Mss zijn het ook gewoon mensen die snel tussen het werk door hun spuit gaan halen?
Of mensen die denken dat ze niet meer gaan kunnen fietsen na hun prik?

(afgelopen zomer toen ik m'n afspraken beter had ingeboekt ben ik wel 2x met de fiets gegaan ;) )

Terug
Bovenaan