Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Idem, maar wil toch pas na de feestdagen gaan. Moest ik me ellendig voelen, liever na die drukke dagen :unsure:
Goh ja, misschien beter inderdaad.
Reden dat het hier wat langer duurt zal wel zijn dat ons vaccinatiecentrum dicht is en wij nu in een ander vaccinatiecentrum onze booster krijgen. Vanaf 3 januari gaat het centrum wel 7/7 open zijn.

Goh ja, misschien beter inderdaad.
Reden dat het hier wat langer duurt zal wel zijn dat ons vaccinatiecentrum dicht is en wij nu in een ander vaccinatiecentrum onze booster krijgen. Vanaf 3 januari gaat het centrum wel 7/7 open zijn.
Ik zou naar Luik moeten gaan. Had toch gedacht dat het sneller zou gaan, maar geen probleem. Half januari is het 6 maanden na mijn 2de prik.

Pijnlijke arm hier, maar voor rest geen problemen na booster.

Vrouw mag vandaag (ook QVAX), blijkbaar véél overschotten en kan je zelfs gewoon vaccinatiecentra binnenstappen en om een booster vragen...

1988. Zondag uitnodiging gekregen, gisteren geweest in Antwerpen.
Gaat super vlot, heb er langer over gedaan om van de parking naar de ingang te stappen, dan de spuit te krijgen en erna nog tien minuten te wachten. Denk dat het in Antwerp Expo het Bouwcentrum nog vlotter is gegaan dan destijds in Spoor Oost.

Brussels achterpoortje om sneller booster te krijgen is al gesloten 😂 heeft idd niet lang geduurd.

Brussels achterpoortje om sneller booster te krijgen is al gesloten 😂 heeft idd niet lang geduurd.

en ik heb mijn certificaat nog niet, en durf ni bellen :(

Dat gaat enkel over die vaccins aan het station. In andere centra in het BHG kan je nog zonder problemen binnenwandelen en geprikt worden.

Vandaag het werk verlaten, nogal een heftige reactie gehad op Moderna... 39,5° koorts, een bloeddrukval gehad waardoor ik ff op de grond moest gaan zitten, ijskoud hebben... volgende keer ne Pfizer aub :unsure: Volgens de huisarts is dit een teken dat het vaccin zijn werk goed doet..

Ergens snap ik dat niet. Op bepaalde plekken hebben ze vaccins te veel en worden ze weggegooid aan het einde van de dag, op andere plekken gaan de centra dicht, en moeten mensen soms wachten tot eind januari op een afspraak. Dan kunnen ze die walk-in centra toch gewoon beter open houden?

Ergens snap ik dat niet. Op bepaalde plekken hebben ze vaccins te veel en worden ze weggegooid aan het einde van de dag, op andere plekken gaan de centra dicht, en moeten mensen soms wachten tot eind januari op een afspraak. Dan kunnen ze die walk-in centra toch gewoon beter open houden?
Volledig akkoord:

Ik ga nog maar eens op die nagelkop slaan.

"Alle hens aan dek!"
"Exponentialiteit!! We hebben NU maatregelen nodig!!"
"Binnen een week zullen de besmettingen weer stijgen, Omicron zal voor recordbesmettingen zorgen!!"

Ok ok, we zoeken oplossingen!!
Wat is er bewezen dat helpt? --> boosters!
Dus wat gaan we doen zo snel mogelijk? --> meerdere vaccinatiecentra een weekje congé volgende week.

:wtf:

Discriminatie die trouwens deels op te lossen valt door Vlamingen bij Qvax bv de optie te geven om naar een Brussels vaccinatiecentrum te laten gaan aangezien ze daar met hun vingers draaien.

Maar dat zou te pragmatisch zijn.
Neen, beter is meer maaaaaatregelen voor iedereen, en vaccinatiecentra sluiten tussen kerst en nieuwjaar (zeer alle hens aan dek noem ik dat).

Het is echt vreemd. In de steden zitten ze vaak al halverwege de twintigers. Bij de kleinere centra "op het platteland" zijn ze bij zestigers en vijftigers. Mijn geschatte prikdatum zou begin februari zijn.
Dat is werkelijk om in achterwaartse eendenpas spontaan uw gevoeg te beginnen doen :puke:

Hoe is dat nu fucking mogelijk dat die vaccinatiecentra buiten de steden een veel te lage capaciteit hebben??
We weten al van 26 november dat omicron er is, en sinds 2,5 weken dat vaccinatie de absolute prioriteit is.

Nee, cultuur, horeca en de rest toe.
Dat is precies wel de prioriteit.

In VC Rupelaar (Aartselaar, Boom, Hemiksem, Niel, Schelle, Rumst) nodigen ze momenteel idd ook nog altijd zestigers uit.

Hier bij ons VC Klein-Brabant mag ik (34) komende maandag mijn booster gaan halen. Uitnodiging (geen Qvax) gehad op 17 december. Mijn pa (70) heeft zijn booster op 2 december gehad. Gaat hier dus wel goed vooruit. Maar komt ook deels door een groot deel werknemers van Pfizer die bij het bedrijf zelf zijn gevaccineerd alsook hun familieleden die de kans kregen daar te gaan.

Mijn zus (31) en haar vriend (35) moeten in VC Mechelen gaan en hebben beiden nog geen uitnodiging gehad.

Vandaag mijn booster prik Moderna mogen gaan halen (‘94, Antwerpen). Mijn zus is van ‘98 en mocht ook al gaan vandaag.

Uiteraard weer een stijve arm gekregen.
Van de vorige prikken ook geen verdere last gehad, dus ik ben er gerust in. :unsure:

Terug
Bovenaan