Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Kan je dat eens uitleggen? Als je dan naar uz leuven moet moet je dan in quarantaine? Of was dit enkel bij deze behandeling?
Wij moesten inderdaad naar Leuven voor een coronatest en dan in quarantaine tot en met de pick-up (meestal ongeveer een 48u). Dat was in Leuven zo. Denk een regel van het ziekenhuis zelf. Was om de verpleegkundigen te beschermen dacht ik. Toen we begonnen waren, waren er nog geen vaccins. Tijdens onze IVF periode zijn die dan op de markt gekomen, maar tot het einde was die regel van quarantaine er. Ben ook nog in Tongeren/Bilzen bij de kaakchirurg geweest voor een dagopname en daar moest dat niet. Dat was zonder vaccins.

Wij moesten inderdaad naar Leuven voor een coronatest en dan in quarantaine tot en met de pick-up (meestal ongeveer een 48u). Dat was in Leuven zo. Denk een regel van het ziekenhuis zelf. Was om de verpleegkundigen te beschermen dacht ik. Toen we begonnen waren, waren er nog geen vaccins. Tijdens onze IVF periode zijn die dan op de markt gekomen, maar tot het einde was die regel van quarantaine er. Ben ook nog in Tongeren/Bilzen bij de kaakchirurg geweest voor een dagopname en daar moest dat niet. Dat was zonder vaccins.
Crap, hopelijk wijzigen hun regels nog gezien ik hoogst waarschijnlijk ook nog enkele keren in leuven moet zijn.

Crap, hopelijk wijzigen hun regels nog gezien ik hoogst waarschijnlijk ook nog enkele keren in leuven moet zijn.
Kan zijn dat dit gerelateerd was aan de IVF he. Dat weet ik niet. En we zijn ondertussen ook al even verder, misschien zijn de regels veranderd. Onze laatste keer was begin dit jaar geloof ik.

Net booster (Pfizer) gekregen via QVAX. Voorlopig beetje zere arm, hopelijk blijft het daarbij en kan ik vanavond nog naar't cinema en morgen zonder zorgen kerst vieren.

Een dag later: minder last van de arm dan de vorige twee keren. Eigenlijk elke prik minder last gehad. Verder geen neveneffecten gehad.

21ste 3de prik gehad.
Was de 2 opéénvolgende avonden een beetje koortsig en pijnlijke arm.
Maar lijkt nu allemaal beter.

Bij de eerste 2 prikken van Pfizer had ik geen last.

22ste mijn derde prik gehad, stond op de qvax lijst en het vaccinatiecentrum ging nog een spurtje doen voor het eindejaar dus het zat daar goed vol. Achteraf was pijn aan de arm en wat hoofdpijn gehad, zelfde als bij de vorige spuiten.

Dat weet ik nog allemaal niet. Ik ga volgende week toch eens informeren bij leuven zelf.
Ah oké. Als het gewoon een onderzoek is, denk ik dat het niet nodig is. Mijn vriendin moest wel in de operatiekamer en een paar uur blijven. Denk dat dat de reden was.

Ik heb mijn uitnodiging voor de booster ook gekregen, 13 januari mag ik gaan, moderna.
Als ik op de link klik om te bevestigen staat daar een link naar informatie over de boostervaccinatie
https://www.laatjevaccineren.be/herhalings-of-boostervaccinatie
Maar dat is een link die blijkbaar niet werkt, "404 pagina niet gevonden".
Onder "veelgestelde vragen" staat er wel wat info: https://www.laatjevaccineren.be/veelgestelde-vragen

Ook interessante zaken als:
Heeft de boosterprik gevolgen voor het vaccinatiecertificaat?
Neen.
Personen die een extra vaccin of boosterprik kregen zullen een extra vaccinatiecertificaat ontvangen, maar het certificaat van de basisvaccinatie (1e en 2e prik) blijft geldig als bewijs van volledige vaccinatie. Ook een weigering van de extra prik heeft geen invloed op de certificaten van de vorige vaccinatie.

Onder "veelgestelde vragen" staat er wel wat info: https://www.laatjevaccineren.be/veelgestelde-vragen
Ja dat had ik ook al gevonden.
Het ging er mij gewoon om dat ze een link plaatsen naar een pagina die niet eens bestaat.
Ook interessante zaken als:
Eigenlijk klopt dat punt toch niet helemaal.
Je huidige vaccinatiecertificaat is maar beperkt geldig, na een bootervaccin word die geldigheid verlengd, dus er is toch wel een effect?

Wel al een ouder artikel, maar denk toch dat dat nog altijd de manier is waarop ze nog altijd werken.
Heb het eens nagevraagd en mijn schoonvader zei dat normaal gezien de verpleegkundigen de spuitjes klaarmaken en hij als apotheker bij springt als het nodig is of hij geen taken heeft op dat moment. Hij doet vooral zorgen dat de leveringen in de diepvriezers terecht komen en coördinatie zeg maar van het centrum.

Na 2x AZ, zo een 2 weken geleden Moderna gekregen.
Slechts 1 neveneffect: 2 dagen lang zo een stramme arm dat ik nauwelijks een kop koffie kon tillen. :unsure:

Vandaag (na 6 dagen) voor 't eerst terug gesport na vaccin (ik heb me ook 1-2 dagen niet echt top gevoeld, om het met een eufemisme te zeggen. Was vandaag dus een echte day-off op zwift. Enfin , volgende keer beter, zullen we maar denken

Terug
Bovenaan