Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Gisteren booster Moderna gekregen na 2x Pfizer.
Precies wel heftiger nu dan de twee eerste qua pijn in de arm en algemeen gevoel. Ma bon. Ik ben blij dat ik hem al heb!

Vorige week maandag via eBox uitnodiging gekregen voor vaccin, vandaag (??) briefversie ontvangen per post...

Vind ik toch een serieuze geldverspilling, kan ik nergens kiezen om geen enkele communicatie per post te ontvangen? Komt enorm laat aan en krijg tegelijkertijd berichten via Email via:

- Doclr (wtf dat ook mag zijn)
- Doccle
- My e-box
- Vlaamse overheid

Zou toch een pak (kosten)efficiënter kunnen...

Hallo, een vraagje,

Ik heb uitnodiging gekregen voor boosterprik op 20 januari.
Gisteren echter ben ik positief getest hoewel ik me slechts een beetje verkouden voel.
Dus nu vraag ik mij af of die booster binnenkort nog nuttig is en niet beter wordt uitgesteld?

Hallo, een vraagje,

Gisteren echter ben ik positief getest hoewel ik me slechts een beetje verkouden voel.
Dus nu vraag ik mij af of die booster binnenkort nog nuttig is en niet beter wordt uitgesteld?

En

• Ben je besmet met het coronavirus, en heb je klachten/symptomen? Je kan een vaccin krijgen vanaf 14 dagen nadat je geen symptomen of klachten van corona meer hebt. Kijk de datum van je vaccinatie-afspraak na en stel je vaccinatie uit indien nodig.

Maar neem best contact op met je arts voor de zekerheid.

Neem contact op met je huisdokter voor medisch advies - deze poster is geen arts.
Hallo, een vraagje,

Booster heeft weinig zin na recente besmetting, hoewel de overheid, zoals hierboven vermeld, anders beweert. Ik zou het uitstellen want de booster zal u momenteel weinig bijbrengen.

Da's dezelfde prof die onzin verkondigt over onbestaande studies naar mondmaskerdracht bij kinderen, over onbestaande studies naar overdracht bij gevaccineerde kinderen tov ongevaccineerde kinderen en die in de laatste versie van de FAQ over vaccinatie van kinderen 5 studies opsomt die niet (of zelfs het tegenovergestelde) beweren dat vaccinatie beter is dan natuurlijk besmetting?
Die man? Ja hoor 🙄🙄

Vorige week maandag via eBox uitnodiging gekregen voor vaccin, vandaag (??) briefversie ontvangen per post...

Vind ik toch een serieuze geldverspilling, kan ik nergens kiezen om geen enkele communicatie per post te ontvangen? Komt enorm laat aan en krijg tegelijkertijd berichten via Email via:

- Doclr (wtf dat ook mag zijn)
- Doccle
- My e-box
- Vlaamse overheid

Zou toch een pak (kosten)efficiënter kunnen...
Doclr is het systeem dat we gebruiken in het VC en die code dat je kreeg voor inschrijving

Ik heb mijn booster “moderna” gisteren ochtend gekregen. De eerste 2waren van pfizer zonder bijwerking. Gisteren nacht vroeg in bed gekropen, ik had in het begin koud en heb bijna niet geslapen, later in de nacht zweette ik en had spierpijn. Vandaag heb ik nog altijd een grieperig gevoel.
The same, ook Moderna na 2x pfizer en ik heb er toch ook serieus méér last van. Ik heb voor de zekerheid een dagje ziekte (verlof in feite) opgenomen want enorm moe, rillingen, lichte koorts vandaag, maar het begint al wél wéér te beteren. Morgen ga ik dan normaal terug aan het werk.

Beiden van 88, laatste prik begin augustus gehad. Gisterenavond beiden uitnodiging gekregen voor 20 januari. Echter is mijn vriend dan voor enkele weken in het buitenland voor zijn werk. We konden geen andere datum online selecteren. Vandaag vaccinatiecentrum gebeld, mogen maandag al gaan. Ze hebben dus wel nog ruimte. Hopelijk is hij er niet ziek van, hij vertrekt maandagavond nog om dinsdagmorgen stevig naar deadline toe te werken. Laatste prik zijn we beide wel grieperig geweest, ik maar 1 avondje, hij toch anderhalve dag.

Jammer dat de flexibiliteit nogal verschilt van centrum tot centrum.
Ikzelf had twee weken terug al een uitnodiging gehad voor donderdag 20/1.
Daarnet eens gebeld om te horen of er een mogelijkheid was om die te verplaatsen naar een vroegere mogelijkheid, maar men liet meteen weten dat dit niet lukt. Aan de snelheid waarmee ze dit zeiden, was het wel duidelijk dat ze het gewoon niet willen/mogen, en het dus niet is dat ze eerst zijn gaan checken of er toch nog ergens een plekje vrij was. Als ik trouwens de vele beschikbare tijdsloten zag in de dagen ná mijn afspraak, zou het me ook gewoon verbazen dat er in de komende twee weken geen plaats meer zou zijn.

Mijn vorige 2 waren ook Pfizer, 2x drama en vandaag Moderna gehad. So far, so good, enkel een pijnlijke bovenarm.
Was rond 17u.
Hopelijk valt het allemaal reuze goed mee.

Geen idee wat er in die spuit zat maar die shit was kapotlekker, denk vloeibare cannabis of een druppeltje heroïne.
Tegen middernacht bevond ik mezelf in een wolk met lichtroze bloesem, stonden er paarse flamingo's rond mijn bed en we hebben de hele nacht gezellig gebabbeld met elkaar.
Lag ook te zweten als een otter.
Mijn man wist op bepaald moment niet wie hij moest bellen, de huisarts, dierenarts of een exorcist.

Dan om 7u opgestaan, gedoucht en was weer all fresh and clean.
Hopelijk blijft het bij een nachtje ijlen, spacen en zweten.
Als spuit 4,5 en 67 ook zo zijn sta ik als eerste in rij plus ik ben fan van Moderna.

The same, ook Moderna na 2x pfizer en ik heb er toch ook serieus méér last van. Ik heb voor de zekerheid een dagje ziekte (verlof in feite) opgenomen want enorm moe, rillingen, lichte koorts vandaag, maar het begint al wél wéér te beteren. Morgen ga ik dan normaal terug aan het werk.
Jup, heb het hier ook vlaggen. Veel meer spierpijn dan bij de pfizers, rillingen, ijl gevoel en hoofdpijn.

Heb me net uitgelogd bij mijn werk en hup mijn bed in..

Jup, heb het hier ook vlaggen. Veel meer spierpijn dan bij de pfizers, rillingen, ijl gevoel en hoofdpijn.

Heb me net uitgelogd bij mijn werk en hup mijn bed in..
Zou het niet gewoon kunnen dat de meeste gezonde mensen nog teveel anti stoffen hebben tegen Covid van de vorige vaccinaties en dat een nieuwe booster gewoon teveel immuunrespons teweeg brengt ?

Niet veel later nadat ik vandaag naar de helpdesk van het vaccinatiecentrum belde om te vragen of ik m'n afspraak van 20/1 kon vervroegen, wat negatief beantwoord werd, kreeg m'n vriendin (werkt op spoed) via haar werk een algemene mail van de verantwoordelijke van het vaccinatiecentrum met de melding dat er altijd veel vaccins op overschot zijn en ze dus altijd mensen mochten doorgeven om vervroegd te laten gaan. Bij deze dus toch nog vroegere afspraak kunnen regelen en mag vanavond dus al langs gaan.
Zowel goed om toch nog wat extra beschermd te zijn met de vloed aan omicron-besmettingen die er gaat zijn deze maand (20/1 kwam op dat vlak eigenlijk al gewoon te laat), en ook in het geval van eventuele bijwerkingen de nacht/dag nadien komt deze week me "beter" uit dan dat ik over twee weken last zou hebben.

Geen idee wat er in die spuit zat maar die shit was kapotlekker, denk vloeibare cannabis of een druppeltje heroïne.
Tegen middernacht bevond ik mezelf in een wolk met lichtroze bloesem, stonden er paarse flamingo's rond mijn bed en we hebben de hele nacht gezellig gebabbeld met elkaar.
Lag ook te zweten als een otter.
Mijn man wist op bepaald moment niet wie hij moest bellen, de huisarts, dierenarts of een exorcist.

Dan om 7u opgestaan, gedoucht en was weer all fresh and clean.
Hopelijk blijft het bij een nachtje ijlen, spacen en zweten.
Als spuit 4,5 en 67 ook zo zijn sta ik als eerste in rij plus ik ben fan van Moderna.
Blij voor jou dat het goed meevalt deze keer (gezien de schrik die je er voor had voor de bijwerkingen).

Laatst bewerkt:
Niet veel later nadat ik vandaag naar de helpdesk van het vaccinatiecentrum belde om te vragen of ik m'n afspraak van 20/1 kon vervroegen, wat negatief beantwoord werd, kreeg m'n vriendin (werkt op spoed) via haar werk een algemene mail van de verantwoordelijke van het vaccinatiecentrum met de melding dat er altijd veel vaccins op overschot zijn en ze dus altijd mensen mochten doorgeven om vervroegd te laten gaan. Bij deze dus toch nog vroegere afspraak kunnen regelen en mag vanavond dus al langs gaan.
Zowel goed om toch nog wat extra beschermd te zijn met de vloed aan omicron-besmettingen die er gaat zijn deze maand (20/1 kwam op dat vlak eigenlijk al gewoon te laat), en ook in het geval van eventuele bijwerkingen de nacht/dag nadien komt deze week me "beter" uit dan dat ik over twee weken last zou hebben.
In Antwerpen kan je gwn langs de balie gaan en dan plannen ze je ter plekke in en ben je enkele minuten later geprikt. Ik heb dat zo gedaan en ik woon zelf niet in Antwerpen..

Zou het niet gewoon kunnen dat de meeste gezonde mensen nog teveel anti stoffen hebben tegen Covid van de vorige vaccinaties en dat een nieuwe booster gewoon teveel immuunrespons teweeg brengt ?
Dat weet ik niet. Ik ben 2x met pfizer gevaccineerd geweest, de laatste midden juli.
Begin november positief getest, de bijwerkingen vielen al bij al mee.
Nu bij de moderna booster van dinsdag ll echt grieperig geweest . Ik merk dat ik vandaag nog altijd licht in mijn hoofd ben.

Boosterprik ( en free , voel me alsof ik een communist state leef , alles gratis , gewoon walgelijk ) in ontvangst mogen nemen .

Hier was het maand geleden 3e keer Pfizer.
Maar blijkbaar nu alleen Moderna lees ik, en is half zoveel als de Pfizer dat ze inspuiten.
(Komt toe in ”grote“ flesjes en de verpleegkundige moeten de spuitjes klaarmaken)

Volgende week starten hier de kindjes, dan denk ik terug Pfizer. Eens navragen

Terug
Bovenaan