Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik wil deze anekdote hier toch posten, omdat ik het toch wat bevreemdend vond.

Etentje met schoonfamilie, rond 20u, schoonbroer krijgt telefoon en zet direct op luidspreker.
“Hallo, ja, mijnheer xxx?”
“Ja daar spreekt u mee.”
“Het is xxx van het vaccinatiecentrum, u staat voor volgende week op onze lijst maar we hebben een spuit over, zou u nu nog kunnen langskomen?”
“Euh, Euh, ja zeker? Als dat kan.”
“Ah ja, heel goed, maar nu komen hé want wij gaan sluiten.”
“Ja, ik vertrek direct dan.”
“Ja, Seg, zijn er zo misschien nog mensen daar die één willen?”

Mijn schoonzus mocht dan ook gaan, om dan onderweg terug telefoon te krijgen dat enkel mijn schoonbroer één kreeg. Om dan in het centrum zelf te horen te krijgen dat de schoonzus ook nog mag binnenkomen :rofl:

De gewone prikken lopen perfect, maar die overschotten dat is precies wat lukraak. Maar bon, beter dan ze weg te smijten.

Op zich toch niet zo vreemd dat men overschot wil benutten?
Het enige wat "vreemd" is, is waarom ze juist uw schoonbroer opbelde. Maar mss hadden ze die dag niemand die zich spontaan aanmeldde in het centrum voor overschot, en woont uw broer dicht bij het vaccinatiecentrum en hebben ze gewoon mensen opgebeld in de dichte omgeving van het centrum omdat de kans daar al groter is dat die er vrijwel meteen geraken.

Op zich toch niet zo vreemd dat men overschot wil benutten?
Het enige wat "vreemd" is, is waarom ze juist uw schoonbroer opbelde. Maar mss hadden ze die dag niemand die zich spontaan aanmeldde in het centrum voor overschot, en woont uw broer dicht bij het vaccinatiecentrum en hebben ze gewoon mensen opgebeld in de dichte omgeving van het centrum omdat de kans daar al groter is dat die er vrijwel meteen geraken.
Ik vond gewoon de ‘is daar nu nog iemand die eentje nodig heeft’ nogal vrij onorthodox. Alsof we op een markt stonden. Maar goed dat de overschotten benut worden.

Gisteren rond de middag berichtje en mail van Qvax (vaccinatiecentrum Beveren).
Afspraak 's avonds om half acht kunnen vastleggen voor mijn Booster met Moderna.
Na mijn tweede Pfizer vorige keer 's nachts even wat koorts gehad maar nu enkel een stijve arm en wat hoofdpijn.
De verpleegster in het vaccinatiecentrum zei dat ik een Dafalgan moest nemen voor het slapen, maar preventief pillen gaan nemen vind ik wat onnozel (die Dafalgan is nu wel binnen voor de koppijn).
Tegen de namiddag toch nog meer spierpijn gekregen bovenop die koppijn. Ben dan wat vroeger gestopt met werken.
Vandaag niets meer buiten die stijve arm...

Tiens ik dacht dat ik gisteren niet gezopen had?
Edit. 20 uur na injectie, koorts, mottig, koppijn, net 2 uur geslapen niet veel beter. (de obligatoire pijn in de arm uiteraard ook)
Alle bijwerkingen die bij minder dan 1 op 10 voorvallen bij twee pfizers en nu had ik toch gehoopt bij moderna ik de dans zou ontspringen... helaas. Maar bij de pfizer deed ik 'pipi langs mijn olleken' dus das op een manier wel goed nieuws dat ik dat nu (nog) niet voorheb..

Laatst bewerkt:
Gisteren Moderna booster gehad, kreeg eerder Pfizer. Net als de vorige keren, enkel de bovenarm wat gevoelig. :)
Was wel drukker dan in juli/augustus, maar verliep even vlot. Op 20 min weer buiten (Grobbendonk).

Ook Moderna gekregen na twee keer Pfizer.
Net als vorige keren, buiten een zere arm, geen last ondervonden.

Gisterenavond rond 6u30 boosterprik gehad... Ik had echt stress om weer ziek en mottig te worden zoals de vorige 2 keren, maar tot nu toe valt het best goed mee. Ik heb wel deze keer voor zekerheid een dafalgan genomen voor het vaccineren, en probeerde vroeg te slapen (8u30 gisterenavond), maar ben even vroeg weer wakker geworden (12u s'nachts). Maar echt mottig voel ik me niet.

De voorbije 2 keren had ik het vaccin rond 11u in de voormiddag. Misschien dat s'avonds de spuiten krijgen me beter ligt, ik dacht dat al voor een ander effect zou zorgen, maar misschien moet het nog komen later vandaag idk. Ik heb wel wat hoofdpijn maar dat is al beter dan ervoor. En de pijnlijke arm is ook al zo goed als over.

Kinderen hebben zaterdag hun eerste spuit gekregen (9 en 11 jaar), ik heb de afspraken zonder problemen kunnen laten samenvallen (zat eerst een week tussen). Ze hebben er absoluut niets van last van gehad.
Morgen booster voor mijn vrouw en mezelf (ook die laten samenvallen, vrouw moest eerst vandaag en ik dan morgen)...
Gisteren booster gekregen (Moderna), en buiten een ferm pijnlijke arm / schouder en wat vermoeid, heb ik er geen last van.

Hier hamerde de verpleegster er op dat preventief medicatie nemen geen enkel nut heeft 😛

20 minuten geleden Moderna gehad. Ik ben benieuwd wel effect het op mij gaat hebben.
Zowel m'n vriendin, haar zus, moeder en vader zijn er de dag erna serieus ziek van geweest.
2 dagen later geraak ik nog steeds bijna m'n bed niet uit.
Overal spierpijn, oppervlakkige pijn, hoofdpijn, rondom plaats van de injectie zeer veel pijn.
Ben nog nooit zo ziek geweest, wat voor een vergif ze inspuiten. Voor mij hoeft het niet meer.

Ik wil deze anekdote hier toch posten, omdat ik het toch wat bevreemdend vond.

Etentje met schoonfamilie, rond 20u, schoonbroer krijgt telefoon en zet direct op luidspreker.
“Hallo, ja, mijnheer xxx?”
“Ja daar spreekt u mee.”
“Het is xxx van het vaccinatiecentrum, u staat voor volgende week op onze lijst maar we hebben een spuit over, zou u nu nog kunnen langskomen?”
“Euh, Euh, ja zeker? Als dat kan.”
“Ah ja, heel goed, maar nu komen hé want wij gaan sluiten.”
“Ja, ik vertrek direct dan.”
“Ja, Seg, zijn er zo misschien nog mensen daar die één willen?”

Mijn schoonzus mocht dan ook gaan, om dan onderweg terug telefoon te krijgen dat enkel mijn schoonbroer één kreeg. Om dan in het centrum zelf te horen te krijgen dat de schoonzus ook nog mag binnenkomen :rofl:

De gewone prikken lopen perfect, maar die overschotten dat is precies wat lukraak. Maar bon, beter dan ze weg te smijten.
Goh, onorthodox is het misschien wel, maar ben blij dat ze die spuiten niet hebben moeten weggooien.
Uiteindelijk wel binnengeraakt na nog eens 10 belpogingen, en afspraak kunnen verzetten naar gisteravond.
Voelt raar. Niet echt koorts, wel hoofdpijn, vermoeidheid, en een soort uitgedroogd gevoel. Eigenlijk voelt het als een zware kater.
Dit. Vooral heel de tijd het gevoel dat het niet doorbreekt, om dan ineens in 't slaap te vallen. Maandag gezet trouwens en nu lijkt het wel weg te zijn.
Het is uw eigen afweersysteem dat u ziek maakt é. Nogal simpel om te stellen dat ze vergif inspuiten...
:bow:

Allez, mijn ex heeft er voor gezorgd dat mijn kids niet gevaccineerd kunnen worden.
Is in een vac.centrum een weigeringsbrief gaan invullen.
Zoon van bijna 12 was uitgenodigd voor deze zaterdag. Hij wou hem nochtans hebben.

Nu moet ik naar een vrederechter om mss toch een go te krijgen... (of met haar praten, maar dat gaat het precies niet worden)
Belachelijk mens

2 dagen later geraak ik nog steeds bijna m'n bed niet uit.
Overal spierpijn, oppervlakkige pijn, hoofdpijn, rondom plaats van de injectie zeer veel pijn.
Ben nog nooit zo ziek geweest, wat voor een vergif ze inspuiten. Voor mij hoeft het niet meer.
Keer gaan klimmen voor de pijn in je arm, was meteen weg. :unsure:

Gisterenvoormiddag ook mijn moderna booster gehad. Begonnen met een zere en stijve arm, vervolgens door de dag rillingen en kou beginnen krijgen. Geen koorts. Massa's slecht geslapen (gecombineerd met een slechte nacht van onze kleine spruit). Toch maar gaan werken deze ochtend op een halve paracetamol.

Voel mij nog steeds brak, echt zo'n mottig katergevoel. Morgen doktersbezoek als ik weer geen oog dichtdoe vannacht.

Geen enkel effect op mijn beide pfizer dosissen, maar dit is toch nog wat anders. :(

Mijnen arm, mijnen arm ist eraf

Eergisteren booster Moderna gehad (1&2 waren Pfizer). Buiten stijve arm geen klachten.
Prik is ook stuk hoger gezet als anders, bijna in mijn schouder.

Terug
Bovenaan