Van wat in je leven heb jij spijt?

Sylverscythe

Well-known member
Crowdfunder FE
Het is donderdag en ik ben in een pseudofilosofische bui, mogelijk gestimuleerd door wat slaapgebrek. Ik ben ondertussen dichter bij de 38 dan bij de 37, en ik heb het idee dat vele van de leden hier rond die leeftijd zitten. We moeten eerlijk zijn, de kans is reeëel dat we in de helft van ons leven zitten of daar al over zijn. We hebben dus wel al het een en ander om op terug te kijken.

In een ver verleden, toen ik mijzelf nog een gamende tiener kon noemen, heb ik Planescape: Torment grijs gespeeld. Zoek het gerust op, een RPG die meer weg had van een interactief boek, en vaak als een van de beste in zijn genre wordt genoemd.* Een centrale vraag die de protagonist daarin vaak te horen krijgt is: "what can change the nature of a man?" Een van de antwoorden, volgens sommigen het "juiste" voor de verhaallijn, is dus "regret", oftewel spijt.
[*voor de liefhebbers: https://johnswritersblock.com/2015/03/15/planescape-torment-what-can-change-the-nature-of-a-man/]

Als we dat woord eens door google draaien zegt een van de eerste links:
Spijt heeft een functie, het spijtgevoel wil je namelijk laten realiseren dat je een fout hebt gemaakt. We zijn mensen en niemand doet altijd alles goed. Als je wilt leren, je verder wil ontwikkelen en groeien in het leven kan het niet anders dan dat je af en toe spijt ervaart. De belangrijkste lessen en leermomenten haal je als mens uit eerdere ervaringen in je leven.
In het verleden zijn er al threads gepasseerd met de vraag of we gelukkig zijn, maar de vraag hier is veel concreter: zijn er zaken uit het verleden waar je spijt van hebt, zaken die je verkeerd hebt aangepakt, foute beslissingen, mensen die je verkeerd hebt behandeld, ...

Wanneer ik die vraag aan mijzelf stel moet ik zeggen dat de eerste zaken die in me opkomen misschien eerder triviaal zijn.

- Iemand waar ik een serieuze interesse voor had, die niet wederzijds was, en waar ik gewoon veel te lang bij heb geprobeerd. Ik had zeker me meer geamuseerd als twintiger moest ik me daar wat sneller overgezet hebben.
- Altijd de brave huismus geweest als student: niet op kot, niet op Erasmus. Achteraf dan een jaar in het buitenland gezeten en ik vond dat zo'n leuke ervaring dat ik serieus spijt had dat ik niet eerder zo'n kansen had gegrepen.

Maar dan besef ik dat die verkeerde beslissingen ook deels ervoor hebben gezorgd dat mijn leven is zoals het is, en ik ben eigenlijk wel tevreden daarmee. Moest ik door een andere levensloop mijn vrouw niet hebben leren kennen had ik ook mijn dochter niet, al had ik misschien even gelukkig geweest in een andere situatie.

- Iets dat minder invloed zou hebben op mijn leven, maar misschien wel iets fundamenteler waar ik spijt van heb is een beetje hoe ik was als late tiener/jonge twintiger. Mijn moeder is vrij vroeg gestorven, ik was 18. Ik denk wel dat ik in dat laatste jaar, deels misschien omdat ik laat aan het puberen was, toch wel wat zaken heb gezegd die haar gekwetst hebben. Zaken die eigenlijk meer belang hebben gekregen omdat we het er nooit meer over konden hebben, terwijl dat anders gewoon puberstreken zouden geweest zijn. Na haar dood denk ik dat er ook gewoon veel conflicten waren met mijn vader doordat we beiden anders de zaken verwerkten, maar daar geldt eigenlijk hetzelfde voor: mijn vader is gestorven toen ik 30 was, en ik denk dat wat emotioneel volwassener reageren vanuit mijn kant daar veel conflicten had kunnen vermijden.

Maar goed, misschien bedenk ik nog wel anders waar ik de bal serieus mis heb geslagen, nu is het aan jullie.

Ik probeer van zo weinig mogelijk zaken spijt te hebben want je kan de tijd toch niet terugdraaien maar in het algemeen spijt dat ik niet vaak genoeg (al dan niet) soloreisjes heb gedaan tijdens mijn studentenjaren. Rugzak nemen en hop weg. Dat heb ik echt te weinig gedaan en denk ik zo goed als iedere week wel eens aan. Als de kinderen oud genoeg zijn komt er natuurlijk weer tijd en budget vrij hiervoor maar dat zal toch in een heel ander kader zijn en niet dezelfde ervaring.

Daarnaast ook spijt dat ik van de leeftijd 16-22ish niet (eigenlijk quasi nooit) ben uitgegaan. Ik ging wel af en toe een pint pakken maar eens echt wild gaan of een typische chiro-fuif etc is volledig aan mij voorbij gegaan. Ik heb wel de schade ingehaald toen ik 22-27 was, maar toch. Hierop aansluitend ook het feit dat ik (onnodig) een zeer onzeker iemand was en vrouwen altijd op een voetstuk plaatste. Hier had ik toch ook veel meer kunnen "profiteren" om het zo te zeggen.

Gedane zaken nemen geen keer maar toch dingen waar ik vaak over nadenk en dat is te wijten aan het gebrek aan assertiviteit en aan zelfvertrouwen vanaf de prille tienerjaren, dat een weerslag heeft gehad op het uitblijven van beslissingen of keuzes of het verkeerd aanpakken van bepaalde zaken. Nu ben ik 37 en dat is lang niet zo verlammend meer als vroeger, maar toch zijn er momenten waar dat nog opspeelt. En dat is jammer.

- Niet op Erasmus gegaan, ook al had ik de kans. Daaraan gekoppeld: veel te laat beginnen reizen, waardoor mijn "golden hour of opportunity" om de wereld op een avontuurlijke wijze te ontdekken te kort was. Ik mag nochtans niet klagen met wat ik heb mogen zien en ontdekken: Peru, Japan, Cambodja, Thailand, Vietnam, Iran, Georgië, VS, ... passeerden allemaal de revue en ik heb daar gouden herinneringen aan, maar als ik vroeger was begonnen reizen had ik er veel meer uit kunnen halen.
- Véél te lang vrijgezel gebleven in mijn studentenjaren en allicht enorm veel kansen laten liggen of te weinig initiatief genomen. Dat heeft me geen verbitterde incel gemaakt in die jaren, maar het was wel een frustratie. Als ik wat meer "succes" had, denk ik dat mijn zelfvertrouwen toch een heel stuk hoger was geweest.
- Renovatieproject van onze huidige woonst waar ik mezelf zwaar heb overschat. Veel werk kwam terecht op de nek van mijn schoonzus en haar man die eigenhandig hun huis hebben neergezet (twee ingenieurs), terwijl ik verlamd door gebrek aan zelfvertrouwen de ene flater na de andere beging. Dat beschouw ik nog altijd als de grootste setback in mijn leven en bracht ei zo na een einde aan mijn relatie. Dat is een van de redenen dat ik naar een psycholoog ben gegaan, omdat ik daar nog altijd mee worstel.
- Frustraties tussen mijn broer/schoonzus en mezelf en mijn vrouw die jarenlang aan het broeien waren, maar die nooit werden uitgesproken omdat zowel mijn broer als ik nooit communicatief genoeg waren om dat uit te spreken. Ligt ook een beetje aan de opvoeding, waar we onderlinge frustraties verzwegen en toedekten met de "mantel der liefde" waardoor familiesamenkomsten op den duur heel ongemakkelijk werden. Daar is nu wel verandering in aan het komen, onder meer onder druk van mijn vrouw die een heel andere opvoeding heeft en vond dat het genoeg was.

Ik zie hier nu al een paar keer Erasmus vermeld worden, maar eerlijk, ik heb dat gedaan en daar toch spijt van.
Nu om volledig te zijn, vooral spijt van naar waar ik ben gegaan. Ik heb me laten leiden door ne goeie maat die naar Finland is gegaan omdat hij daar een geweldige tijd had en waar hij volledig openbloeide (zowel op vlak van persoonlijkheid als seksueel).
Alleen, de universiteit daar had geen webdev afdeling wat ik erg graag deed. Ik moest dan een project doen waar ik niets voor voelde en dus maar 3 maand gedaan heb alsof. Uiteindelijk is dat goed afgelopen (Erasmus is echt gewoon vooral bezighouden daar op school) MAAR, op sociaal vlak was het verschrikkelijk. Ze hadden geen plaats meer in de studententorens waardoor wij in een gewoon appartment moesten intrekken. Dit appartement bevond zich op meerdere Km's van alles en iedereen. Ik had dus nooit tijd om met andere studenten om te gaan en echt plezier te maken. Ik heb mijn tijd daar echt verdaan.

Voor de rest, kijk ik terug op wel leuke 20-jaren. Meerdere keren op reis geweest waaronder twee roadtrips in de USA en een Indisch huwelijk meegevolgd en beleefd in New Delhi en Kolkata. Daarnaast alsnog goed gespaard waar ik nu stillaan de vruchten van pluk (beleggingsportefeuille begint echt mooie cijfers voor te leggen). Dus hier heb ik niet echt spijt van.

Mijn liefdesleven was wel gewoon dood. Ik was single en maagd tot mijn 28. Meerdere keren "geprobeerd" om iemand te vinden maar nooit echt iemand gevonden tot mijn vrouw op mijn 28ste. Nog altijd geen idee waarom ik tot mijn 28 gewoon NOOIT iemand leerde kennen. Ik zit al sinds mijn 14 in een gevechtssportclub en zat op de hogeschool dus er waren opportuniteiten. Achja, al bij al valt dit ook wel mee zeker.

DE grootste fout in mijn leven was mijn tijd verdoen aan Forex. Godverdomme hoeveel geld (60K) en tijd (non-stop van 2011 t.e.m. 2018) ik daar aan verloren heb. Die 60K was zou nu wss bijne het dubbele waard zijn om nog maar te zwijgen van de tijd.

Laatst bewerkt:
Ik zie hier nu al een paar keer Erasmus vermeld worden, maar eerlijk, ik heb dat gedaan en daar toch spijt van.
Nu om volledig te zijn, vooral spijt van naar waar ik ben gegaan. Ik heb me laten leiden door ne goeie maat die naar Finland is gegaan omdat hij daar een geweldige tijd had en is hij volledig opengebloeid (zowel op vlak van persoonlijkheid als seksueel).
Alleen, de universiteit daar had geen webdev afdeling wat ik erg graag deed. Ik moest dan een project doen waar ik niets voor voelde en dus maar 3 maand gedaan heb alsof. Uiteindelijk is dat goed afgelopen (Erasmus is echt gewoon vooral bezighouden daar op school) MAAR, op sociaal vlak was het verschrikkelijk. Ze hadden geen plaats meer in de studententorens waardoor wij in een gewoon appartment moesten intrekken. Dit appartement bevond zich op meerdere Km's van alles en iedereen. Ik had dus nooit tijd om met andere studenten om te gaan.
Het ideaalbeeld van een Erasmuservaring is een mooie Europese stad met voldoende uitgaansmogelijkheden, een plezante flat vol studenten en knappe grietjes scoren.

En ja, misschien ook wat studeren enzo ...

Dat Ozempic niet eerder op de markt gekomen is. Heb mij twaalf jaar slecht gevoeld over mijn lichaam en de meest extreme diëten geprobeerd. Ook heb ik een maagballon en twee maagverkleiningen ondergaan, allemaal tevergeefs. Ik heb veel geld uitgegeven aan dokters, chirurgen en kwakzalvers allerhande, achteraf gezien onnodig.

1. Vader is 5 jaar overleden en ik krijg meer en meer te horen dat ik op hem trek qua karakter en looks. Hij werkte ook altijd de mafste uren zoals ik doe en ergens heb ik spijt dat ik niet meer bij hem was aangezien we toch zo hard op elkaar trokken. We waren close maar op een bepaalde afstandelijke manier. Gaven bv nooit echt een kus op de wang maar echt voorhoofd tegen voorhoofd tik/stoot ( i know XD) - dus soms heb ik iets van fok, beter af en toe eens een goede knuffel geven en zeggen van " ge zijt mene beste maat".

2. Dat ik mijn vrouw niet eerder heb ontmoet (en uiteraard relatie ook met starten en trouwen)

3. Dat ik te weinig geniet van het leven. Ik ben een pessimist omdat ik al zoveel tegenslag heb gehad. Ik moet meer zeggen het glas is halfvol ipv half leeg, maar ja zeggen zeggen en op het einde..

4. Dat ik te hard ben opgevoed. Ouders werkte dag en nacht en dat zit er bij mij ook in. Heb werkweken tussen (nu) 60 - 88u gehad en ergens is dat de normale term precies geworden. Qua centen ben ik Uncle Dagobert zeggen ze maar ik geniet er te weinig van, zie puntje 3 weer.

Laatst bewerkt:
Ik bekijk dat spijt hebben nu wel als horend bij een beslissing of daad die ik zelf had kunnen anders doen.

Allezja anders kan je ook "spijt" hebben dat je ouders geen miljonairs waren, maar dat vind ik niet hetzelfde.

Ik heb ongeveer sinds ik volwassen ben(als in, leeftijd 18+), de enorme naïeve gedachte gehad dat ik zonder spijt door het leven kon komen.
Eigenlijk maar recent beseft, dat dit best onmogelijk is. Alles kapot relativeren is voor de lafaard.

Vooral spijt dat ik heel wat mensen te snel en hard beoordeeld heb. Nog altijd een beetje een slechte gewoonte. We werken eraan.
Het gewicht van een verontschuldiging en schulderkenning in het algemeen lang niet genoeg erkend omdat ik zelf veel te cru en nodeloos streng ben. Op het wraakzuchtige af.
Familiebanden niet genoeg onderhouden.

Maar nu, de belangerijke dingen:
* Al die fuckin dvd's. Wat een verspilling.
* Compulsief scrollen.
* Niets van politiek volgen en nu halve dagen partijpagina's en Beyondgaming afschuimen om te zien wie of wat er ok is.
Rondom mij is iedereen en alles precies naar het VB aan het trekken.
* Nog meer onnodige dingen kopen. Met als hoogtepunt een lederen luxezetel van +-2k die al bijna 20 jaar dienst doet als kapstok. Goeie kapstok wel. Pm gerust indien interesse.
* Muziek niet genoeg nagejaagd.
* Plannen geannuleerd om Norm MacDonald in NY mee te pikken tijdens zijn jaarlijkse optreden te Gotham Comedy Club. Fuck.
* En als topper, ik had alle recht om een 5 vs 1 in gang te zetten met een bende twintigers die mij in de gemeenschappelijke gang van mijn eerste appartementje wat te kakken zette en met hun zatte kloten fysiek initieerde. Er werd zelfs gelachen met mijn schoenen.
Het had relatief fair geweest want er zaten zeker 2 zwaardere dan mezelf bij. Ik weeg al amper 70kg.
Maarja, vrouwen.
*In alles de humor proberen brengen, vinden.

Kan niet zeggen dat ik over iets spijt heb, heb al van jongs af aan de mindset om zo veel mogelijk uit het leven te halen en slaag daar tot nog toe heel goed in. Heb al een groot stuk van de wereld gezien, heb een rijke vriendenkring, voel me fysiek en mentaal kiplekker, ... Zie niet in wat ik tot nog toe 'meer' had kunnen doen. 30 miljoen op de rekening zou helpen om er nog meer uit te halen, maar goed, voetjes op de grond.

Het enige misschien is dat ik tijdens m'n 'zware' puberjaren heel 'slecht' (psychologisch heel 'dominerend' zijn) ben geweest tegen m'n toenmalige vriendin en dat heeft haar toch wel wat mentale 'schade' en pijn berokkend. Het is nog altijd een (goede) vriendin (zo'n 6+ jaar na de relatie), en ik merk tijdens diepgaandere gesprekken toch wel dat er wat littekentjes zijn. Bon, ik was wie ik was. Moet misschien eens subtiel sorry zeggen.

Spijt van alle tijd die ik al quasi doelloos door gebracht heb op het internet waar ik nuttigere dingen had kunnen doen.

Het kan nog erger: posten in Politiek & Actualiteit.

Ik heb spijt gehad van een jobwissel, van een uiterst fascinerende jobinhoud naar een (weliswaar iets beter betaalde) routine job.

Heel veel spijt van gehad, jarenlang. Tot wat later de eerste firma volledig in het bankroet gedreven werd door een nieuwe, volledig imbeciele managing director. Daar was ik met zekerheid dik gekloot geweest.

Voor de rest kan ik wel met mijn keuzes leven, ook met degene die later suboptimaal uitdraaiden.

Ghoh, waar te beginnen?

Studiekeuze : altijd richting boekhouden (accountancy-fiscaliteit) gedaan en uiteindelijk na 10 jaar werken besloten dat ik het nooit meer wou doen. In mijn vriendenkring zitten veel kerels die in IT werken en een toffe job hebben aan het dubbele van mijn loon. Zelfs al boekhouder had ik een totaal andere keuze moeten maken. Meer onder de mensen komen en minder analytisch werk.

Ik had veel meer moeten sporten/voor mijn lichaam zorgen toen ik jong was. Ik probeer het nu wat in te halen, maar ik heb veel minder tijd en door mijn leeftijd (46) raak ik veel sneller geblesseerd.

Ik wissel ook best veel van hobby, dus op die manier heb ik al veel weggesmeten. Het ééne jaar gepassioneerd door iets, het jaar nadien door iets anders.

Gestopt met kempo. Ik heb een bruine gordel met drie baretten (1e kyu), dus net geen zwart, maar omdat ik mijn examen moest afleggen voor een jury ben ik nooit voor de zwarte gordel gegaan.

Ik heb spijt van:
1. Te lang gebleven bij een geweldadige partner.
2. Bepaalde vriendschappen die stuk gelopen zijn (door bovenstaande reden).
3. Vroeger te veel keuzes gemaakt op basis van de norm van de maatschappij
4. Mezelf te lang niet geaccepteerd en mezelf ook teveel willen veranderen naar wat verwacht wordt van de omgeving (gelukkig begin ik daar iets beter in te worden).

@EvilTwin O ja, dat van die (wisselende) hobby's heb ik ook. Maar ik heb daar geen spijt van, dat is gewoon mijn kern, hoe ik besta. Ik vind dat dat mag, haha.

Nu om volledig te zijn, vooral spijt van naar waar ik ben gegaan. Ik heb me laten leiden door ne goeie maat die naar Finland is gegaan omdat hij daar een geweldige tijd had en waar hij volledig openbloeide (zowel op vlak van persoonlijkheid als seksueel).
Alleen, de universiteit daar had geen webdev afdeling wat ik erg graag deed. Ik moest dan een project doen waar ik niets voor voelde en dus maar 3 maand gedaan heb alsof. Uiteindelijk is dat goed afgelopen (Erasmus is echt gewoon vooral bezighouden daar op school) MAAR, op sociaal vlak was het verschrikkelijk. Ze hadden geen plaats meer in de studententorens waardoor wij in een gewoon appartment moesten intrekken. Dit appartement bevond zich op meerdere Km's van alles en iedereen. Ik had dus nooit tijd om met andere studenten om te gaan en echt plezier te maken. Ik heb mijn tijd daar echt verdaan.
Gohja, het is natuurlijk ook een beetje het principe van "het gras is groener aan de overkant". De verhalen die ik hoorde waren eerder die van fiesta's afschuimen in Sevilla en consoorten. Als student tussen andere studenten leven in een cultuur die sowieso wat warmer en opener is, en een universitair systeem dat toch wel een pak minder intensief leek dan het onze.

Toen ik achteraf een vriendennetwerk opbouwde met wel wat Spanjaarden en andere Zuid-Europeanen heb ik me dat nog meer beklaagd.
Mijn liefdesleven was wel gewoon dood. Ik was single en maagd tot mijn 28. Meerdere keren "geprobeerd" om iemand te vinden maar nooit echt iemand gevonden tot mijn vrouw op mijn 28ste. Nog altijd geen idee waarom ik tot mijn 28 gewoon NOOIT iemand leerde kennen. Ik zit al sinds mijn 14 in een gevechtssportclub en zat op de hogeschool dus er waren opportuniteiten. Achja, al bij al valt dit ook wel mee zeker.
Ik zat in een redelijk gelijkaardige situatie. Mede door wat te hard in te zetten op iemand die geen interesse had ook gewoon een aantal "kansen" niet gezien of genegeerd. Ook een hechte vriendengroep met weinig ruimte voor nieuwe mensen. Redelijk typisch denk ik. Ik was evengoed sportief en relatief vlot, al was dat bij het andere geslacht vanaf er wat romantische interesse was wel anders. Eenmaal "de kop eraf" om het zo te zeggen gaf dat dan ook wel een serieuze boost aan mijn zelfvertrouwen op dat vlak. Vrouwen bleken uiteindelijk ook maar mensen.

Pfew, wel wat eigenlijk.
Om te beginnen wel spijt van mijn studies eigenlijk. Multimedia was niks waard (Actionscript en Flash zijn de toekomst! :woohoo:)
Daarna een jaar Beeldende Kunst gedaan in het hoger maar dat was zo verschrikkelijk arty farty en subjectief. Kwam ook weinig opleiding aan te pas vond ik. You either had it or you didn't.
Dan Beeldende Vormgeving gedaan, wat hard werken en afzien maar leuk was. Maar dat stond ook zodanig ver van de realiteit van het werkveld dat de ontnuchtering wel groot was eens ik begon te werken als grafisch ontwerper.

Dan even ontwerp gedaan voor PlayStation maar die Belgische tak viel weg waardoor die klant ook weg ging bij het ontwerpbureau waar ik werkte en dus mijn werk kwijt was. Dan waarschijnlijk de grootste fout van mijn leven: solliciteren en werken bij Game Mania. Daar gesolliciteerd als Social Media en Content Manager. Ondanks dat het gesprek goed ging had ik al na 30 minuten telefoon dat ik het niet geworden was maar dat ze mij graag mijn eigen nieuwe winkel zouden geven. Daarop had ik altijd altijd altijd nee moeten zeggen, maarja.

Daar 6 jaar afgezien en verzuurd geraakt voor 1650 euro per maand. Burnout tot gevolg. Mijn grafisch diploma was na een gat van 6 jaar ook niks meer waard, net zoals mijn zelfbeeld. Dan afgedankt geweest wegens "herstructurering" net voor covid begon. Ook gigantisch veel spijt aan de som geld die ik erdoor gejaagd heb door daar te werken. Waardoor ook heel mijn appartement nu nog altijd vol staat met games, beelden, dozen en allerhande rommel die mij totaal niet meer boeit. Ik ben dat nu aan het verkopen maar kruipt enorm veel tijd in.

Verder ook ergens wel spijt dat ik op mijn 19de een relatie begonnen ben met iemand van bijna 30 jaar ouder. Daardoor weinig van mijn studententijd genoten en het meeste van mijn twintiger jaren een beetje verbrast in een heel volwassen relatie waar ik eigenlijk niet klaar voor was. Ik heb daar wel veel uit geleerd en er zijn ook heel veel mooie momenten geweest maar ik was totaal niet de persoon voor hem en hij eigenlijk niet voor mij. Ik ben dan ook voor hem in Leuven gaan wonen (ben van het Gentse) waardoor al mijn vriendschappen verwaterd zijn. Wel 8 jaar samen geweest.

Last but not least ook heel veel spijt dat ik met al mijn mooi geld geen huis of appartement gekocht heb toen het kon. Door mijn relatie toen was er geen nood aan een eigen woonst want hij had geld genoeg en ik woonde daar. Nu huur ik nog steeds en ik haat het met een passie.

Ik heb van weinig spijt, achteraf gezien zijn de meeste zaken van mijn leven wel goed uitgedraaid (liefde, job, kinderen, vrienden, ...).
Het enigste waar ik soms spijt van heb is dat ik sommige "relaties" laat doodbloeden door mijn introvertie en sociale angst. Ik neem veel te weinig initiatief om bvb. familie te bezoeken. Toen ik kind was spendeerde ik meeste van mijn tijd op de boerderij naast mijn ouders, die mensen waren belangrijker voor mij dan mijn grootouders. Toen ze na hun pensioen verhuisd zijn heb ik ze nooit meer bezocht, intussen is al 1 gestorven en daar heb ik wel spijt van. Hun zoon was zoals een nonkel voor mij en die heb ik ook al lang niet meer gezien terwijl ik regelmatig passeer aan hun huis.

Om te beginnen wel spijt van mijn studies eigenlijk. Multimedia was niks waard (Actionscript en Flash zijn de toekomst! :woohoo:)
MCT gedaan?

Ook spijt van, was toen een beetje een hype maar achteraf bekeken was ik beter voor ingenieur gegaan of luchtvaarttechnieken. Of mijn leraar chemie zijn idee gevolgd: "Jij moet iets in biochemie doen en dat combineren met uw IT skills". Die MCT was veel te gemakkelijk.
Dan na MCT nog eens de fout gemaakt van een foute uniefrichting te doen om daar na een jaar gedemotiveerd mee te stoppen en te gaan werken, was dan beter verder gegaan voor ingenieur in de plaats.

Ook aangepapt met de verkeerde partner en veel te lang bij gebleven incl. huis en kinderen. Intussen is daar "het juiste labeltje" op geplakt, is heel dat boeltje verwerkt en ben ik nu samen met een droommadam. Dus dat je leven op je veertigste begint, dat begint nu stilaan wel te kloppen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan