Veldritseizoen 2022-2023

Zijn die renners echt verplicht om interviews te geven na afloop? Die Vandegoor, wat een tenenkrullende vragen stelt die man allemaal. Mathieu zegt bv. dat hij niet de benen had om te winnen. "Waar voel je dat dan???" pffffffff :sarcastic: Ik zou gek worden als ik daarop moet antwoorden. Daarstraks bij de vrouwen ook al zo'n onnozele vragen.

rest zit echt niet veel verder dan vorige jaren.

Of iedereen is natuurlijk op hoger niveau en VDP is als enige blijven hangen als je dat wil geloven kan het ook.

Edit: Aaah den beste van den hoop kan nen unsure geven :thumb: .
Allez, dat kan je nu toch niet menen? Deze Wout is toch echt wel een stuk sterker dan die van 2/3 jaar geleden. Pidcock die ook elk jaar beter en beter wordt.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt ivm VDP, maar de tijden dat die elke cross de eerste ronde al ribbedebie was zijn voorbij hoor.

Laatst bewerkt:
Zijn die renners echt verplicht om interviews te geven na afloop? Die Vandegoor, wat een tenenkrullende vragen stelt die man allemaal. Mathieu zegt bv. dat hij niet de benen had om te winnen. "Waar voel je dat dan???" pffffffff :sarcastic: Ik zou gek worden als ik daarop moet antwoorden. Daarstraks bij de vrouwen ook al zo'n onnozele vragen.

Allez, dat kan je nu toch niet menen? Deze Wout is toch echt wel een stuk sterker dan die van 2/3 jaar geleden. Pidcock die ook elk jaar beter en beter wordt.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt ivm VDP, maar de tijden dat die elke cross de eerste ronde al ribbedebie was zijn voorbij hoor.
Wout was vorig jaar ook al subliem hé.
De 2 jaren ervoor was het niets door zijn val in de tour en zijn ploeg-perikelen…

rest zit echt niet veel verder dan vorige jaren.

Of iedereen is natuurlijk op hoger niveau en VDP is als enige blijven hangen als je dat wil geloven kan het ook.

Edit: Aaah den beste van den hoop kan nen unsure geven :thumb: .
De Wout van dit jaar (en vorig jaar) is wel een stuk sterker dan die van 2-3-4 jaar geleden naar mijn gevoel.

2-3 jaar geleden had Wout het lastig of zelfs tegen Aerts en Iserbyt in die VS crossen.

Is dit de allerbeste Mathieu? Wrs niet, maar tis niet dat hij hier aan 90% rond rijdt volgens mij. Daarvoor zitten we toch al te dicht op dat WK.

Het is vooral Wout die véél beter is, niet zozeer dat Mathieu die niet op niveau is denk ik.
Amaai zeg. Eindeloos respect voor die renners.
Een scenario dat niet te schrijven was.
En wie zette Pidcock niet tussen de 3 gisteren?
Ikke :unsure: Ik trek mijn woorden bij deze terug.

Jammer dat Pidcock hier 2de wordt. Deze cross verdiende eigenlijk geen verliezer.

Wout was vorig jaar ook al subliem hé.
De 2 jaren ervoor was het niets door zijn val in de tour en zijn ploeg-perikelen…
Is inderdaad voor het eerst in 4-5 seizoenen dat we nog eens beide in blakende gezondheid en zonder zorgen een volwaardige periode tegen elkaar hebben in het veld. Je ziet ook meteen wat dit doet met de cross…het concept was op sterven na dood en nu plots weer sfeer en publiek zoals in de grootste Nys-Wellens dueldagen.

Pidcock is serieus wat jaren jonger, dus logisch dat die er nog niet iedere week zijn voet naast zet. Maar wat die jongen uit dat tengere lijf kan sleuren… gaat ook echt nooit kapot. (Gele trui ligt al klaar…?!)

Pidcock wil ik nog accepteren die heeft zijn leeftijd zeker nog mee maar waarom Van Aert, in het veld, sterker zou zijn dan ervoor, ik zie het toch echt niet ik zie eerlijk waar vooral een VDP die, met wat zin voor overdrijving, met zichzelf in de knoop ligt.

Dat gaat jaren terug he ondertussen dat VDP iedereen op zijn minst 80 procent van de tijd belachelijk maakte, die moest 1 keer versnellen en t was van dat. Heeft Van Aert dat ineens weggewerkt? Terwijl ook voor hem het veldrijden bijzaak is? T zou me verbazen.

De Wout van dit jaar (en vorig jaar) is wel een stuk sterker dan die van 2-3-4 jaar geleden naar mijn gevoel.

2-3 jaar geleden had Wout het lastig of zelfs tegen Aerts en Iserbyt in die VS crossen.

Is dit de allerbeste Mathieu? Wrs niet, maar tis niet dat hij hier aan 90% rond rijdt volgens mij. Daarvoor zitten we toch al te dicht op dat WK.

Het is vooral Wout die véél beter is, niet zozeer dat Mathieu die niet op niveau is denk ik.
En waarin zie je dat dan een Wout die véél beter is dan vroeger en een Mathieu die niet minder is dan vroeger?

Ik zie vandaag een Mathieu die er echt fysiek doorzakt, eentje die op een parcours op zijn maat geen voorsprong kan houden die op stukken bergop niet doortrekt die zelfs in de bochten t verschil niet maakt. Bijna een schim van zichzelf, met wat overdrijving dat laatste. Maar ik ben benieuwd leg de laatste vijf edities Diegem naast elkaar en je gaat op alle vlakken een andere Mathieu zien vandaag, ben ik rotsvast van overtuigd.

Misschien tegen zere schenen trappen, maar VDP is meer een posterboy geworden die misschien wat teveel geniet van blingbling.

Misschien tegen zere schenen trappen, maar VDP is meer een posterboy geworden die misschien wat teveel geniet van blingbling.

Je stampt zeker niet tegen zeer schenen. Het is gewoon ongefundeerd. En volgens mij niet eens juist, maar overtuig ons gerust.

Heeft paar dagen geleden toch nog uit miserie 160km gaan trainen in de regen. Is weinig bling bling aan.

Enkele weken geleden zei ik nog tegen collega’s: Mathieu is een ander type atleet geworden. Ik zal nog moeten zien wat het zal geven…

Hoogstwaarschijnlijk door zijn rugproblemen vorig jaar is zijn training veranderd met vroeger. Hij is veel gespierder geworden, meer een blok op zijn fiets. Dat in combinatie met het feit dat hij veel minder zin in risico’s heeft, een klein beetje van zijn explosiviteit kwijt is door zijn ambities op de weg, en niet te vergeten: mentaal het ook serieus moeilijk heeft na o.a. zijn olympische flop. Het is gewoon een andere wielrenner geworden…
Laat hem volgend jaar Roubaix en groene trui winnen, en niemand praat nog van zijn veldritseizoen. Zijn doelen liggen elders, en het is jammer dat hij dan ook niet tevreden kan zijn met een 2de plek in het veld, terwijl hij gewoon zijn plannetje volgt.
Ook de omkadering schiet volgens mij wat te kort…

Tja, we weten ook niet allemaal wat er speelt bij die mannen.
We moeten vooral genieten van elke wedstrijd die we krijgen

Pidcock wil ik nog accepteren die heeft zijn leeftijd zeker nog mee maar waarom Van Aert, in het veld, sterker zou zijn dan ervoor, ik zie het toch echt niet ik zie eerlijk waar vooral een VDP die, met wat zin voor overdrijving, met zichzelf in de knoop ligt.

Dat gaat jaren terug he ondertussen dat VDP iedereen op zijn minst 80 procent van de tijd belachelijk maakte, die moest 1 keer versnellen en t was van dat. Heeft Van Aert dat ineens weggewerkt? Terwijl ook voor hem het veldrijden bijzaak is? T zou me verbazen.

En waarin zie je dat dan een Wout die véél beter is dan vroeger en een Mathieu die niet minder is dan vroeger?

Ik zie vandaag een Mathieu die er echt fysiek doorzakt, eentje die op een parcours op zijn maat geen voorsprong kan houden die op stukken bergop niet doortrekt die zelfs in de bochten t verschil niet maakt. Bijna een schim van zichzelf, met wat overdrijving dat laatste. Maar ik ben benieuwd leg de laatste vijf edities Diegem naast elkaar en je gaat op alle vlakken een andere Mathieu zien vandaag, ben ik rotsvast van overtuigd.
Wel grappig dat je na Gavere (waar hij overtuigend wint op een zwaar parcours) en gisteren hier niets van u laat horen. Hoe werkt dat dan? Antwerpen, Gavere overtuigend winnen. Gisteren ook enorm sterk maar dan de 2 wedstrijden dat hij op een halve minuut eindigt van een super sterke VA kan enkel de conclusie volgen dat hij echt niet op niveau is?

Als je niet ziet dat VA sterker is dan 2 seizoenen terug kijk je gewoon niet objectief naar de cross hé. Hoe dik moet het erop liggen? Waarom zou VA überhaupt niet beter kunnen zijn?

Zonder naar de wedstrijd zelf te kijken maar enkel naar de uitslag:
2015: In een sprint gewonnen van Pauwels en Van Der Haar
2016: 24s voor op VA en Pauwels
2017: 55s voor op VA
2018: 14s voor op Vanthourenhout
2019: 9s voor op Iserbyt
2022: 35s voor op Iserbyt en meer als een minuut op al de rest.

Neem Pidcock en VA weg en de afstand tussen de overige renners is gewoon nog groter geworden. Dat VDP niet zijn absolute topniveau haalt wil ik u gerust geven maar om te beweren dat hij absoluut geen niveau haalt omdat hij geklopt wordt door die andere 2 is gewoon ridicuul.

Terug
Bovenaan