Waar ben jij nostalgisch naar?

- Toen de McDonald's nog witte frietsaus had met papieren cupjes aan een zelfservice pomp, samen met ketchup en mayo ( voordat er een genie dacht '' hier kunnen we 70 cent uitknijpen voor 35ml'' ale toch sinds 2016 want ervoor waren die zelfs maar 20ml )

- Toen je nog op stap kon gaan en om 2u s'nachts nog kon kiezen uit frieten of kebab of pita, ofwel zijn die zaken gestopt ofwel overgenomen en de sluitingsuren richting 22 gegaan voor een frituur en soms met moeite nog 1 voor de kebab in het weekend ( ik spreek dan over mijn stad maar die heeft toch 40k inwoners dus niet echt super super klein )
Ik zie die late openingsuren zelfs helemaal nog niet terug komen na deze corona shit, al die mannen zijn ondertussen al gewend om om 22u al gene klop meer te doen.

- Toen de McDonald's nog witte frietsaus had met papieren cupjes aan een zelfservice pomp, samen met ketchup en mayo ( voordat er een genie dacht '' hier kunnen we 70 cent uitknijpen voor 35ml'' ale toch sinds 2016 want ervoor waren die zelfs maar 20ml )

- Toen je nog op stap kon gaan en om 2u s'nachts nog kon kiezen uit frieten of kebab of pita, ofwel zijn die zaken gestopt ofwel overgenomen en de sluitingsuren richting 22 gegaan voor een frituur en soms met moeite nog 1 voor de kebab in het weekend ( ik spreek dan over mijn stad maar die heeft toch 40k inwoners dus niet echt super super klein )
Ik zie die late openingsuren zelfs helemaal nog niet terug komen na deze corona shit, al die mannen zijn ondertussen al gewend om om 22u al gene klop meer te doen.
Gij denkt dat na die corona nest nog iets open gaat zijn van café of dancing om opstap te kunnen gaan? 😫

Ik heb ook dat gevoel. Is ook het laatste decennia dat mensen niet overheerst werden door internet, smartphones,.. Toen zaten ze in de zomer buiten voor de deur en wij speelden op de wijk. Die zaken zie je gewoon niet meer.

Ook zoveel goeie TV programma's en films. De enige die er nog aan kan is die serie van Van As de zondag, maar die gaan ze blijkbaar ook afschaffen.

Ik vind dat echt raar dat er de laatste jaren ook geen echte grote acteurs meer zijn zoals als actie helden Sylvester Stallone, Schwarzenegger, the rock. Of in andere genres een will Smith, Morgan freeman, Samuel Jackson,..
Ik wil daarmee niet zeggen dat het goeie acteurs zijn, maar die speelden toch altijd mee in die echte kaskrakers.

Hetzelfde met muziek. Michael Jackson, Tina turner, witney Houston, Beyoncé,.. Nu teren ze allemaal op autotune en er goed uit zien en dat is al genoeg.
Het kan zijn dit ik gewoon niet mee ben hoor :)
Maar als je die docu ziet: Jordan was toen echt larger than life, werkelijk iedereen kende dieje mens. Die beelden van op de Olympische Spelen in '92, waanzinnig gewoon.

ik heb nog geweten dat mayonaise en ketchup gratis waren in het frituur. Tijden zijn serieus veranderd.
Maar inderdaad: die pottekes in de McDonald was op een of andere manier de max.

- Knikkeren op de speelplaats van de lagere school. Meestal ergens in een hoekje van de speelplaats waar de 2 muren dan het speelterrein afbakenden. Als je iemand anders zijn knikker raakte was die in principe voor jou. Tot iemand natuurlijk een van zijn favoriete knikkers moest afgeven, dan was het ambras.
- Voetballen met kameraadjes uit de straat. Nadat de zon al onder was toch blijven doorspelen tot het laatste beetje licht was verdwenen en je de bal niet meer zag. En het achteraan in de tuin dan ook een beetje eng werd want het was pikdonker :eek:
- Dat je nog bommetjes kon kopen in de krantenwinkel in het dorp. Of het op die moment infeite nog legaal was of niet weet ik niet, want je moest er dan altijd speciaal naar vragen en dan kwam er een kartonnen doos uit een of andere achterkamer tevoorschijn. Piraten of halve piraten verkochten ze bij ons niet, dus als er dan iemand afkwam met die bommetjes, hoho. Die waren redelijk krachtig (of zo herinner ik mij toch) dus je stopte die dan ook in zoveel mogelijk voorwerpen om ze te doen ontploffen.
- De tekenfilms van vroeger, zoals er hier al veel opgenoemd zijn. En ook de goede oude Nickelodeon tijd. Het contrast met Nick vroeger en nu is zo immens ... Geen enkel programma is nog in het Engels ook, alles gedubbed.
- Toverbollen snoep. Vooral die veel te grote. Je kreeg dat dan ook nooit in 1 dag op en dan moest je het nat met speeksel in plastic folie wikkelen om dan de volgende dag vrolijk verder te likken 😎

En nog veel te veel om op te noemen. De jaren 90 zullen voor altijd de besten jaren blijven !

- Toverbollen snoep. Vooral die veel te grote. Je kreeg dat dan ook nooit in 1 dag op en dan moest je het nat met speeksel in plastic folie wikkelen om dan de volgende dag vrolijk verder te likken 😎
En dan dacht ge nog met uw domme kloten dat elke kleur een andere smaak was maar da was gewoon allemaal dezelfde suiker smaak 😂
Of was ik de enigste :thinking:

Die nachos met kaassaus van vroeger in de kinepolis 🤤 Ge weet die voordat ze ze verandert hebben naar die pottekes plamuur met kaassmaak.
Die zo rijkelijk uit die machine spoot toen je zei.... 'doe maar een extra portie kaassaus'...
Geen irritant gekraak in de filmzaal want die nachos waren zo wak en doordrenkt van die warme heerlijke kaassaus. Ertussen nog een enkele groene peper zwemmend....
Ja kan ik wel nostalgisch van worden.

- Dat je nog bommetjes kon kopen in de krantenwinkel in het dorp. Of het op die moment infeite nog legaal was of niet weet ik niet, want je moest er dan altijd speciaal naar vragen en dan kwam er een kartonnen doos uit een of andere achterkamer tevoorschijn. Piraten of halve piraten verkochten ze bij ons niet, dus als er dan iemand afkwam met die bommetjes, hoho. Die waren redelijk krachtig (of zo herinner ik mij toch) dus je stopte die dan ook in zoveel mogelijk voorwerpen om ze te doen ontploffen.
Bijtjes, fizees, piraat --> da in een fles en dan in de vaart gooien ^^
Daar ging mn zakgeld ;)

Het ergste is nog dat het nu de trend is om de jaren ‘80/ ‘90 te doen herleven in films en series. (Bvb stranger things, IT)
Dat maakt het gemis nog erger

Niet te vergeten dat uw tong dan open lag na al dat gelik.

5970010-F-C0-E0-4-C3-F-95-FF-52-CB54-AC3-CC0.jpg

Club Dorothée idd :love:
Capitaine Flam, Jem and the Holograms, M.A.S.K en die japanse voetbal anime (geen idee van de naam) kwamen daar ook op. Ik heb Waalse neefkes dus wij konden in koetervlaams en koeterwaals elkaar uitleggen wat er in godsnaam gebeurde :D.

Club Dorothée idd :love:
Capitaine Flam, Jem and the Holograms, M.A.S.K en die japanse voetbal anime (geen idee van de naam) kwamen daar ook op. Ik heb Waalse neefkes dus wij konden in koetervlaams en koeterwaals elkaar uitleggen wat er in godsnaam gebeurde :D.
Ja lol die voetbal anime.
Die scenes met die bal die zo altijd heel vervormd naar doel getrapt werd.

Terug
Bovenaan