Waar ben jij nostalgisch naar?

Ik ben nostalgisch naar enthousiast zijn als kind.

eg:
Niet kunnen wachten om thuis te komen met een nieuwe game
Niet kunnen slapen want de sint komt
Gamen met de maten

Het is een speciaal blij gevoel dat ik nooit meer meemaak.
En nee ik ben niet depri :p

Vooral zo dat onvoorwaardelijke gevoel van gelukkig zijn. Het gevoel dat ge bijvoorbeeld had toen de grote vakantie begon, of toen de sint geweest was zoals je zegt.

Ik ben nostalgisch naar enthousiast zijn als kind.

eg:
Niet kunnen wachten om thuis te komen met een nieuwe game
Niet kunnen slapen want de sint komt
Gamen met de maten

Het is een speciaal blij gevoel dat ik nooit meer meemaak.
En nee ik ben niet depri :p
En de tijdbeleving als kind.

Als je jong bent duurt een vakantie of zelfs een weekend ongeloofelijk lang. Nu kan ik een vakantie hebben maar ik weet gewoon dat het na X dagen gedaan is en dat vliegt voorbij.

En de tijdbeleving als kind.

Als je jong bent duurt een vakantie of zelfs een weekend ongeloofelijk lang. Nu kan ik een vakantie hebben maar ik weet gewoon dat het na X dagen gedaan is en dat vliegt voorbij.

De reden daarvoor zou zijn omdat die periodes in verhouding met de tijd ge ge al leeft vrij groot zijn. Voor iemand van zes jaar bijvoorbeeld is één jaar 1/6 van zijn leven, zo een schooljaar duurde dus eindeloos. Eens je de 40 voorbij bent is een jaar niks meer, omdat je er al zovele gehad hebt.

Als ge, zoals ik het geluk heb gehad, een leuke jeugd hebt gehad probeert ge toch inderdaad de rest van uw leven dat gevoel terug te krijgen?
Enfin ik toch, maar ik ben dan ook verschrikkelijk nostalgisch.

Maakt niet uit wat ge koopt of mee maakt.
Maar niets, maar dan ook niets gaat nog aanvoelen als mijn kindertijd.

In de zomer tot 22u bij een vriendje buiten voetballen in den hof en als ge binnen moest komen mijn mama mijn naam horen roepen.
Het fietske naar huis op vrijdagmiddag na dat laatste lesuur, klaar voor dat weekend dat 2 weken leek te duren.
Geen zorgen behalve die vervelende taak die eigenlijk op 10 minuten klaar was.

Als ge, zoals ik het geluk heb gehad, een leuke jeugd hebt gehad probeert ge toch inderdaad de rest van uw leven dat gevoel terug te krijgen?
Enfin ik toch, maar ik ben dan ook verschrikkelijk nostalgisch.

Maakt niet uit wat ge koopt of mee maakt.
Maar niets, maar dan ook niets gaat nog aanvoelen als mijn kindertijd.

In de zomer tot 22u bij een vriendje buiten voetballen in den hof en als ge binnen moest komen mijn mama mijn naam horen roepen.
Het fietske naar huis op vrijdagmiddag na dat laatste lesuur, klaar voor dat weekend dat 2 weken leek te duren.
Geen zorgen behalve die vervelende taak die eigenlijk op 10 minuten klaar was.

Hier zelfde gevoel hoor. Ik probeer dat gevoel vaak terug te krijgen door materialisme, maar dat is het ook niet.

Hier zelfde gevoel hoor. Ik probeer dat gevoel vaak terug te krijgen door materialisme, maar dat is het ook niet.

Can relate 100%

Toen ik een kind was dacht ik dat het ultieme geluk zou hebben als ik ne snelle auto ofzo had.
En nu denk ik: was ik maar terug een kind. Voor mij vooral de periode tussen 11-16 jaar ben ik vaak enorm nostalgisch naar.

Het enige wat me zo nog een beetje terug in die feel krijgt is naar de buurt te gaan waar ik vroeger ben opgegroeid en daar rond te fietsen met muziek op van die tijd.
Dan krijg ik even dat gevoel terug.

het scheel eraf drinken op café, van een café naar het ander strompelen om dan te eindigen in de Mercator (suikerrui Antwerpen voor de kenners) om op de tafels te staan dansen...pfff ik mis 2019 :(

De eerste "seksuele ervaringen" :cool: Daarmee bedoel ik zelfs niet de full monty, maar gewoon als jonge knaap het eerste gefoefel. Dat spannende gevoel omdat je dacht dat 2nd base toch binnen handbereik lag (pun intended)!

Can relate 100%

Toen ik een kind was dacht ik dat het ultieme geluk zou hebben als ik ne snelle auto ofzo had.
En nu denk ik: was ik maar terug een kind. Voor mij vooral de periode tussen 11-16 jaar ben ik vaak enorm nostalgisch naar.

Het enige wat me zo nog een beetje terug in die feel krijgt is naar de buurt te gaan waar ik vroeger ben opgegroeid en daar rond te fietsen met muziek op van die tijd.
Dan krijg ik even dat gevoel terug.
Heb ik ook. Bijna iedere fietsrit die ik doe passeer ik door het dorp waar ik opgegroeid ben om eens te stoppen bij het huis van mijn grootouders en terug te denken aan die zalige tijd.

Ik ben nu ook gelukkig met alles wat ik heb maar de periode tussen mijn 16 en 21 zal nooit meer overtroffen worden vrees ik. Zorgeloos, oud genoeg voor wat vrijheid, enorm veel maten, iedere maand een ander lief, onrealistische toekomstdromen,..

Ik ben nu ook gelukkig met alles wat ik heb maar de periode tussen mijn 16 en 21 zal nooit meer overtroffen worden vrees ik. Zorgeloos, oud genoeg voor wat vrijheid, enorm veel maten, iedere maand een ander lief, onrealistische toekomstdromen,..

Can relate 100%

Bij mij is het ook eerder de periode tussen mijn 8 en 16, toen ik begon te puberen ben ik in een levensfase gekomen waar ik omwille van verkeerde keuzes de basis gelegd hebt voor het 'onvolmaakte' gevoel dat ik nu heb.

Kon ik nog maar eens terugkeren naar die lagere school periode. De tijd dat klassen nog niet gemengd waren.

Bij mij is het ook eerder de periode tussen mijn 8 en 16, toen ik begon te puberen ben ik in een levensfase gekomen waar ik omwille van verkeerde keuzes de basis gelegd hebt voor het 'onvolmaakte' gevoel dat ik nu heb.

Kon ik nog maar eens terugkeren naar die lagere school periode. De tijd dat klassen nog niet gemengd waren.
Heb ik ook. Bijna iedere fietsrit die ik doe passeer ik door het dorp waar ik opgegroeid ben om eens te stoppen bij het huis van mijn grootouders en terug te denken aan die zalige tijd.

Blij dat ik niet de enige ben!
En inderdaad niets geeft zoveel voldoening meer als toen.

Ik stel mij soms ook de vraag omdat het is omdat je achteraf alles romantiseert?

Blij dat ik niet de enige ben!
En inderdaad niets geeft zoveel voldoening meer als toen.

Ik stel mij soms ook de vraag omdat het is omdat je achteraf alles romantiseert?
Het is idd normaal dat je enkel de goeie herinneringen onthoudt waardoor het lijkt dat iedere dag gewoon de max was terwijl dat eigenlijk ook wel niet zo was. Mijn herinneringen zijn vooral aan de zomer, van in de winter heb ik niet echt zoveel toffe herinneringen.

Maar waarom heb ik dat dan enkel met die periode en totaal niet met de periode tussen bvb 24 en 30? Terwijl ik dan ging werken, samen wonen met mijn vriendin, nog geen kinderen (toch niet tot mijn 27ste). Vrijer kon ik in feite niet zijn dan toen.

Volgens mij is dat gewoon omdat alle vrienden ook samen gingen wonen waardoor we niet meer hele dagen samen zaten (wat ook normaal is). Toen we jong waren was het naar school gaan en dan op het plein hangen tot 22u savonds in de zomer, basketten, skaten, gewoon zeveren,..

Daarom vind ik de zomer wel de max, een weekendje Ardennen met enkele maten en we hebben weer helemaal datzelfde gevoel. Overdag chillen aan de Ourthe met een bak bier, kajakken, gaan fietsen, savonds een BBQ tot heel laat. Geef mij dat maar ipv 1 of andere fancy reis om op Facebook te kunnen stoefen.

Overdag chillen aan de Ourthe met een bak bier, kajakken, gaan fietsen, savonds een BBQ tot heel laat. Geef mij dat maar ipv 1 of andere fancy reis om op Facebook te kunnen stoefen.
Zalig, dat doet me denken aan die keer dat we met de voetbalploeg op weekend naar de Ardennen gingen (16-17 jaar oud ongeveer). Bij het kajakken zag ik in de graskant een volle bak Jupiler grotendeels in het water liggen.
Niet verder bij nagedacht en 4 pinten van meegenomen voor ons in de kajak en een nabije kajak. Lekkere dorstlessing in een mooie setting. En de pintjes waren natuurlijk koel.

Achteraf bekeken hadden random mensen die daar gezet voor te koelen natuurlijk.

Slechte matras/kussen?
matras vorig jaar in mei vervangen en is niet verbeterd. misschien eens veranderen van kussen maar als ik in een hotel slaap is het hetzelfde.
rug laten onderzoeken en zit met sleet in een ruggewervel maar niet om te zeggen dat ik er zoveel last zou moeten van hebben.
misschien dat ik nu eens probeer met mijn bureaustoel te veranderen daar ik daar toch gemiddeld 8 uur per dag op zit

Terug
Bovenaan