Waar ben jij nostalgisch naar?

Ik ben hier nu mijne kleine zijn speelgoed uit mekaar aant trekken voor die batterijen om te zien wat ik mis... allemaal AA of AAA godverdomme :angry:
De kleine straks aan' bleiten. "Papa waarom heb jij al mijn speelgoed kapotgeslagen?"
"Zwijg! Papa wil batterijen likken!"

Keukenweegschaal en/of personenweegschaal 😉
Elektrische trein, my friend
Zie hier lijk 2 junkies die weten waar ze hunne fix moeten halen !!

En met dat het hier over batterijen gaat, doet het mij denken aan deze:
1623319955376.png

Bij mijn allereerste pc - een aankoop waar ons vader maanden boekjes voor had uitgeplozen - zat Tomb Raider 3. Ik ben geen krak in gaming, ik ga er nooit aanleg voor hebben, maar mini-ik heeft dat zo veel gespeeld, als ik mijn ogen dicht deed zag ik het geprojecteerd :biglaugh: Nooit meer zoveel plezier gehad met een game als dat.
En die magazines met gratis cd rom om van alles te proberen, ook altijd leuk.

Die hadden bij ons ook allemaal een naam: waterspikkels, gewoontjes, piraatjes, tornado's... Vooral die eersten waren veel waard, terwijl iedereen er daar vollenbak van had.
Duivels, planeten, turtles, ...
De groottes hadden ook een naam bij ons; kleintjes, gewoontjes, subsubs, mega's, ...
Knikkers waren meer waard dan geld bij ons op de koer. Ik had ooit eens al mijn knikkers verspeeld en wou er ene afkopen van een klasgenoot om terug in 't spel te komen, zelfs voor 5 Bfr wou die mij nog geen gewoon knikkerke verkopen seg :headshake:

Ik herinner mij iet van "bolo's" en "bolquetten" :unsure:

En dan op de speelplaats waren er tegels dus als ge voor een bolo wou gaan, was het "10 stenen, niet steken" 😂
Als het dan een speciale was, dan moesten ze daar met 3 kinderen zitten om alle knikkers tegen te houden want heel de speelplaats stond daar te mikken

of als er een klein putje was in een tegel, moest ge zorgen dat uw knikker er in lag en dan kreeg ge ook een speciale. Da was zodanig onmogelijk dat die veel knikkers verdienden. Nu ge er bij stilstaat, da waren echt maffiapraktijken 😂
Oh wauw we zijn zeker naar dezelfde school geweest, hier exact zelfde systeem en benamingen.

Dat was ook raar, iedereen die daar zat met zijn speciale knikker was ook reclame aan het maken daarvoor en aan het roepen, 't was precies de markt.

Oh wauw we zijn zeker naar dezelfde school geweest, hier exact zelfde systeem en benamingen.

Dat was ook raar, iedereen die daar zat met zijn speciale knikker was ook reclame aan het maken daarvoor en aan het roepen, 't was precies de markt.
Haha in Gent naar school ik :) gij zijt regio de pinte precies dus 't zal wel ongeveer hetzelfde geweest zijn in tegenstelling tot andere provincies :p

Duivels, planeten, turtles, ...
De groottes hadden ook een naam bij ons; kleintjes, gewoontjes, subsubs, mega's, ...
Knikkers waren meer waard dan geld bij ons op de koer. Ik had ooit eens al mijn knikkers verspeeld en wou er ene afkopen van een klasgenoot om terug in 't spel te komen, zelfs voor 5 Bfr wou die mij nog geen gewoon knikkerke verkopen seg :headshake:
Had dan 6fr geboden hé, gierige pin 🤣

Spookies of zoiets, ale wij noemden dat spookies.
Waren 5 mini ijsjes in een zakje dat er moest uit zien als een spook ( maar dat nooit deed want ze zagen er altijd misvormd uit 😂 )

Was eigenlijk een mini waterijsje en er rond een soort van ''krokante laag'' die naar fruit proefde, beetje gelijk chocolade rond een magnum maar dan fruit.
De ijskar die hier rond komt heeft ze nog wel maar 2.50 voor 5 van die mini krengen, in Spanje liggen ze nog zo in de winkel :headshake:

Om dan toch nostalgisch te blijven in ijsjes sfeer, van die Timo en Pumba waterijsjes met gummi wormen vanbinnen of van die waterijsjes met een hele ''knettersnoep korst'' rond, nu hebde die laatste ook van Ola in de winkel maar enkel het topje is knettersnoep en dat is weg met 1 hap.

Haha zo lang is het bij mij niet geleden, eerder een dikke 15 jaar geleden in mijn geval :).

Ik weet nog dat ik een keer mijn pennenzak met knikkers liet vallen op de speelplaats en al mijn knikkers weg waren (allemaal gepakt door andere kinderen natuurlijk) en ik zo verdrietig was en ik toen van iedereen uit mijn klas mooie knikkers kreeg in de plaats :bow:

Vraag me af of er eigenlijk nog geknikkerd wordt tegenwoordig, zal wel niet nu alle kinderen met een smartphone rondzeulen
Mijn oudste (11j) heeft toch nog massa’s knikkers. Gewonnen, volgens hem ;-). Dan vertrekt ie naar school met een eastpack buideltasje dat ie amper kan dragen 😊. Nu is die knikker-fase weer even gaan liggen en is het al skaten wat de klok slaat. Idem voor Pokemon kaarten, zo nu en dan flakkert die populariteit weer een tijdje op om dan weer over te gaan…

Mijn oudste (11j) heeft toch nog massa’s knikkers. Gewonnen, volgens hem ;-). Dan vertrekt ie naar school met een eastpack buideltasje dat ie amper kan dragen 😊. Nu is die knikker-fase weer even gaan liggen en is het al skaten wat de klok slaat. Idem voor Pokemon kaarten, zo nu en dan flakkert die populariteit weer een tijdje op om dan weer over te gaan…
Toch tof dat ze zich op die manier kunnen amuseren

De rages op school… Als ik daar op terug denk :biglaugh: Die tutjes die de ravers (denk ik?) nu dragen, die acid smiley badges, dat rubber dinges dat je overplooide en dan op de grond wachten tot het *poenk* terug in vorm schoot, ‘den elastiek’ waar ik zelf nooit de botten van verstaan heb,… Die smiley pins mis ik wel, dat was een leuke rage.

De rages op school… Als ik daar op terug denk :biglaugh: Die tutjes die de ravers (denk ik?) nu dragen, die acid smiley badges, dat (1)rubber dinges dat je overplooide en dan op de grond wachten tot het *poenk* terug in vorm schoot, ‘den elastiek’ waar ik zelf nooit de botten van verstaan heb,… (2)Die smiley pins mis ik wel, dat was een leuke rage.
1 De peng

2 en waren dat niet de new beat pins?

Terug
Bovenaan