Waar ben jij nostalgisch naar?

Fuiven die nog echt fuiven waren ( early 2000's ) waar niet iedereen op social media zit te zien de halve avond met hunne kop omlaag en niet elke fuif vol liep met Guido's en Barbies maar gewoon met de hete mokkes van uw school of stad en er gewoon goede muziek en mediocre bier was voor overpriced bonnekes en niet alles hashtag dit en dat was de hele avond.

Nu zijn zulke fuiven zowiezo al bijna 10 jaar wel dood en begraven als concept maar zelfs als zouden die nog bestaan zou het toch naar ze zak zijn door smartphones en social media, living in the moment bestaat niet meer.
Gelijk van dat volk dat naar een concert of festival gaat en met hunne telefoon staat te recorden boven hunne kop, gene 1ne aap die dat ooit erna terug ziet met krakende bass op zijn telefoon en zegt '' ah ja das een graaf filmpke ''

Dat is nu enkele jaren dat ik weinig fuifposters zie rondhangen eigenlijk... Worden er dan nergens nog chirofuiven gehouden ofzo?
Ofwel valt het mij gewoon niet meer op omdat ik eruit ben gegroeid en niet meer op school zit ofzo? :unsure:

Dat is nu enkele jaren dat ik weinig fuifposters zie rondhangen eigenlijk... Worden er dan nergens nog chirofuiven gehouden ofzo?
Ofwel valt het mij gewoon niet meer op omdat ik eruit ben gegroeid en niet meer op school zit ofzo? :unsure:
Ik denk dat de jeugd niet meer echt zo’n fuifbeesten zijn.
Al die hun geld gaat op aan de gsm tegenwoordig 😀

Flyers en posters hebben minder bereik dan social media.

Zondagochtend, 8:00 of 9:00 's ochtends. Zelf naar beneden gekropen, tv aan want het is maar liefst één uur lang Samson, vergezeld van De Smurfen, Tom en Jerry en de Looney Tunes. :love:

Doodjammer dat ze die cartoons niet meer uitzenden. Púúr goud:

Die felgkleurde kauwgum van de 90's:
tumblr_mwc58w1Qef1qfl49qo1_500-9669.png

7128c280acff2e966193b5606403bddd.jpg

Je hebt nog fuiven van jeugdbewegingen, maar die zijn 'veranderd'. Ze beginnen alsmaar later en later, op den duur moet je pas om 22u30/23u toekomen en dan nog, tegen dat alles begint los te komen. Vroeger kwamen we al toe rond 21u, was dan kalm, maar kon je op je gemak een paar drinken en wat bijpraten tot het feest echt begon.
Ook qua muziek zijn die jonge DJs helemaal anders. Dat je muziek draait van je eigen tijd ok, maar om 1 of andere reden zijn die allemaal verzot van remixes. En als je dan een klassieker hoort, noooope, denied: remix
En het publiek wordt er ook alsmaar jonger en jonger op. Toen ik uitging als 18-20-jarige, dan vond ik een 16-jarige op de dansvloer niet op zijn plek. Nu hoor je van 16-jarigen dat er 14-jarigen rondlopen...

Het feesten doe ik vooral met leeftijdsgenoten op café, zo van die spontane caféfeestjes... die mis ik wel atm :p

Ook qua muziek zijn die jonge DJs helemaal anders. Dat je muziek draait van je eigen tijd ok, maar om 1 of andere reden zijn die allemaal verzot van remixes. En als je dan een klassieker hoort, noooope, denied: remix
Dit is echt één van mijn topergernissen op een feestje. Zeker als het een liedje is die je van top tot teen kent en eens wil meezingen.

met hunne kop omlaag
Vroeger liep ge met uwe kop omlaag dat ge geen 360 of split deed door de vloer die vol bierbekertjes lag.

Manman, binne moge roken, vuil tegen de vloer zonder gêne en dan ff gaan pissen tegen 't wiel van 't hamburgerkraam. En wa lopen te gniffelen als de struiken te hard aan't bewegen waren. Voor dan maandag op school te horen dat persoon x die avond gevingerd werd in de bosjes.

En dan veel te licht gekleed naar ginder, want uwe jas die ging ge toch niet meer terug vinden in de onbewaakte vestiaire. Of verstoppen ergens achter een brievenbus of achter een hek. Veel vallingen aan over gehouden.

Altijd, maar dan ook altijd werd er wel eens gevochten op den avond. Dus als ge u wou wagen aan licht vandalisme moest ge dat doen voor de flikken er waren om de twee heethoofden uit elkaar te halen.

En als ge dan moest gaan kakken prompt de vrouwen wc binnen stappen omdat die van de mannen veranderd was in een grote zwijnenstal. Waar een grietje dat ge kent die interesse heeft u komt vertellen dat ze haren string kapot getrokken heeft en dus geen onderbroek meer aan heeft. Hoeveel hints dat er los over mijne kop gevlogen zijn, k durf ze niet te tellen maar den deze was altijd net iets te stomdronken om ze op te merken.

Goeien ouden tijd.

Laatst bewerkt:
Vroeger liep ge met uwe kop omlaag dat ge geen 360 of split deed door de vloer die vol bierbekertjes lag.

Manman, binne moge roken, vuil tegen de vloer zonder gêne en dan ff gaan pissen tegen 't wiel van 't hamburgerkraam. En wa lopen te gniffelen als de struiken te hard aan't bewegen waren. Voor dan maandag op school te horen dat persoon x die avond gevingerd werd in de bosjes.

En dan veel te licht gekleed naar ginder, want uwe jas die ging ge toch niet meer terug vinden in de onbewaakte vestiaire. Of verstoppen ergens achter een brievenbus of achter een hek. Veel vallingen aan over gehouden.

Altijd, maar dan ook altijd werd er wel eens gevochten op den avond. Dus als ge u wou wagen aan licht vandalisme moest ge dat doen voor de flikken er waren om de twee heethoofden uit elkaar te halen.

En als ge dan moest gaan kakken prompt de vrouwen wc binnen stappen omdat die van de mannen veranderd was in een grote zwijnenstal. Waar een grietje dat ge kent die interesse heeft u komt vertellen dat ze haren string kapot getrokken heeft en dus geen onderbroek meer aan heeft. Hoeveel hints dat er los over mijne kop gevlogen zijn, k durf ze niet te tellen maar den deze was altijd net iets te stomdronken om ze op te merken.

Goeien ouden tijd.
Je vergeet nog de zatte conversaties met totaal onbekenden in het mannenwc terwijl je met je voeten in een mixlaag van pis en bier staat. Om dan buiten te komen en eens je kop binnen te steken in het vrouwenwc en eens te checken of ze niet lelijker zijn in het licht.

En als ge dan moest gaan kakken prompt de vrouwen wc binnen stappen omdat die van de mannen veranderd was in een grote zwijnenstal.
Ik heb veel domme dingen gedaan in mijn jeugd, maar kakken op de wc van een fuif heb ik nooit gedurfd :shy:.
Mijn regel 1 keer gebroken uit absolute noodzaak op Pukkelpop, naar zo een toitoi kotteke gegaan, en per ongeluk met mijn fluit (letterlijk) in de stront roeren :cry:.

Je vergeet nog de zatte conversaties met totaal onbekenden in het mannenwc terwijl je met je voeten in een mixlaag van pis en bier staat. Om dan buiten te komen en eens je kop binnen te steken in het vrouwenwc en eens te checken of ze niet lelijker zijn in het licht.
Op mijn 16e bestonden die conversaties exclusief uit "IK HEB AL X PINTEN OP MAAR IK VOEL NOG NIKS!!!"

Met een bomvolle blaas vh zuipen kijken hoeveel rondjes je rond het wc-water kon plassen.

kijken hoe ver je vd wc-pot kon staan om erin te plassen

Terug
Bovenaan