Waar ben jij nostalgisch naar?

Die demo cd-roms ja... Hoe dikwijls heb ik niet die ene level van Mysteries Of The Sith gespeeld die toen overal bijzat, bij elk computerboekje.

Herinnert iemand zich nog die Twilight cd-roms? Met al die compressed games en software op? Tot 's nachts op de Pentium 266 Mhz met 16 MB ram spelen en dan naar school.
Hahaja ik had er 1 waar een demo van destruction derby op stond. Gewoon 1 parcours in die arena. De uren dat ik dat gespeeld heb. Niet normaal.

Hahaja ik had er 1 waar een demo van destruction derby op stond. Gewoon 1 parcours in die arena. De uren dat ik dat gespeeld heb. Niet normaal.
Aah destruction derby. Wat een game.
Daarom dat ik nu Wreckfest zo graag speel.

En wat dacht je dan van de soundtrack van Wipeout?

Ik herinner me nog steeds dat ik Carmageddon leerde kennen via een demo.

Omdat de game geweld had moest je op de demo een vraag beantwoorden.

Ben nooit vergeten wat die vraag was. Was “Van welke serie is het personage J.R. bekend?”

Nu als 10-jarige had ik geen flauw idee, maar was dat gewoon gaan vragen aan mijn ouders. 😄

Ik mis Clanbase: zowel de website als de community. #clanbase op Quakenet is ook zo goed als dood, helaas.

Ook aan Gamespy en Fragland heb ik goede herinneringen.

Ik heb nog een hele collectie Twilight en Crazy Bytes cdroms achteraf allemaal geript naar iso. Die heb ik nog steeds. Pure nostalgie ja. Carmageddon stond op Twilight 13, dat weet ik nog.

25 jaar geleden had ik een Plextor cd writer (4x, met buffer underrun protection!) en kopieerde ik Twilight cdroms voor kinderen op school aan 500 fr/stuk. Hoewel de Plextor toen 12000 fr kostte (ik weet het nog goed) verdiende het zichzelf heel snel terug.

Ik deed dat met een tooltje genaamd Cdrwin. Die had ook de mogelijkheid om bin/cue en mp3/cue’s te branden. Dat was toen revolutionair.
Bits and Bytes met Pamela Ander...ik bedoel Quake 2 en zo er op 😅

- MS DOS, met o.a. games van The Simpsons & Chupa Chups.
- Op jeugdkamp gaan en personen waar je nooit meer iets van zou horen hun naam laten noteren op je sjaal of T-shirt.
- Allereerst gekregen (sport)shirt, zonder logo of reclame en jezelf vervolgens wijsmaken dat je het voetbalshirt van een of andere topploeg hebt.
- Je bal of vlieger gaan halen in de weide tussen de koeien.
- Slapen in zelfgemaakte tent.
- Iemand z'n broek naar beneden trekken, net wanneer ie op de speelplaats met z'n crush aan het praten is.
- De eerste keer je "idolen" in levende lijve zien.
- Reeds bovengehaald maar Dadipark... Zalig.

Kan zo nog wel een eindje doorgaan. Leve de nostalgie!

- De blauwe demo schijven van playstation magazine
- MSN en de webcam
- gamen met vrienden (age of empires, Rome total war en alle single players op de ps2.) En dan na bouwen in lego of playmobil.
- lego!
- spelen op het straat.
- Film avonden
- de parkavonden
- de braderij vant dorp
- 100% commitment voor kungfu
- KETNET en ketnet Friezen
- Bionicle

Good times.

Ik ben van de vroege jaren 80.
Waar ik vooral nostalgisch naar ben is het bouwen van kampen...alles uit het werkkot gebruiken om er een geweer ofzo v te maken. Zeer lange opritten...naar de cross gaan zien...mijn ouders gelukkig zien.
Slows dansen met een meisje..dat was magisch.
Simpele dorpswinkeltjes met de liefste uitbaters.
Een schelleke vlees,och zoveel en dan begin ik nog niet over mijn toenmalige onschuldige Michael Jackson obsessie die later uitgroeide naar Nirvana,Pearl Jam en Sonic Youth etc..
Ik ben nostalgisch naar alles.
Ouder worden in mijn geval sucks.
De melkboer die nog kwam,mijn vader die me meenam naar airshows.
Ik kan doorgaan...dat zijn magische momenten.

spelen op het straat
Zo bij iedereen in het straat 1 voor 1 langsgaan om de kameraden "op te halen". Dan naar de beek om kikker(visje)s te gaan vangen. Af en toe van thuis lucifers meesmokkelen om vuurke stook te gaan doen. Tunnels maken in het koren en dan gaan lopen van de boer. Kampen maken in het naburige bos.
alles uit het werkkot gebruiken om er een geweer ofzo v te maken
Een stijve elektriciteitsbuis, papieren pijltjes maken en dan de buurt "terroriseren"

Ik weet niet of het bekend is over heel Vlaanderen maar wij deden met vriendjes wel eens ruilhandel. Dan begin je met iets banaal zoals een pak koeken of een ei en je gaat van deur tot deur om te ruilen tegen iets waardevoller. Samen met een kameraad hebben wij van een ei ooit een brommer gemaakt op een dag. Die brommer was natuurlijk een oud kapot ding met 50cc maar we hebben die hersteld en daar nog jarenlang plezier mee beleefd eens we 16 waren.

Wat ik nog vergeten ben. De typische geur vd oude bussen..de frietbarakken overal.
Wagens die mooier waren,mensen die vriendelijk goeiedag zeiden..
Ik werd als kind door mijn vader afgezet aan mijn lagere school met een camion,dan was ik wel even de held.
Met opgevoerde brommertjes rijden ergens in een boer zijn veld.
Speelkaarten met wasknijpers aan mijn wielen en maar rijden.
Stiekem roken,bomen beklimmen tot in de kruin en niet meer naar beneden durven.
Veel kikkers en padden gevangen ook,dat zie je nu niet meer.
Ooit een mol als huisdier gehouden maar ik wist niet beter.
Ik vind dat de jeugd vandaag veel mist...mede door gsm gebruik maar ook omdat alles wordt beboet.
Ik heb een zeer korte jeugd gehad..maar ik ben wel dankbaar dat ik dat heb meegemaakt.
Een iets mindere anekdote...mijn ouders woonden vroeger boven een antiekzaak met zeer waardevolle stukken.
En mijn pa had een vuurwapen(revolver hoog kaliber gekregen v die eigenaar tegen inbrekers)
En ik heb daar snachts ooit wel is mee geschoten als kind omdat dat mij intrigeerde.
Dat heb ik me wel altijd beklaagd,mijn vader is daar ook in serieuze problemen voor geraakt.

Dochterlief (2j3m) begint het echt wel leuk te vinden om voorgelezen te worden uit strips van Jommeke en bladert er ook graag zelf in. Besef dat ik ze zelf ook graag lees en denk terug aan de zomers bij mijn grootouders.

Gelukkig zijn de strips makkelijk tweedehands te vinden.
Ik heb mij in 2020 via crowdfunding van Standaard Uitgeverij 300 strips (gedrukt in 60 albums) gekocht voor € 199, was een mooie deal.

IMG_3116.jpeg

Ik mis Clanbase: zowel de website als de community. #clanbase op Quakenet is ook zo goed als dood, helaas.

Ook aan Gamespy en Fragland heb ik goede herinneringen.
MOHAA/Spearhead in MP :love:

Heel toevallig op dit kanaal gekomen. Sommige van die dingen brengen u zo hard terug in de tijd... :love:

Terug
Bovenaan