Nu we hier over bommekes beginnen...denk ik aan dit
Met een blaaspijp (elec buis) en zelfgerolde papieren pijltjes schieten !!!
Dat kan wel in iemand zijn oog vliegen he!!
Been there done that. Wel 't is te zeggen. Wij speelden vroeger oorlogske tussen de wijken onderling. Wij schoten dus met blaaspijpen naar elkaar.
Totaal onverantwoord als ik er nu over nadenk. Wij rolden nagels en stekels van 1 of andere struik in ons pijpkes.
Ik ben dus geraakt geweest in m'n been , bon , punt uitgetrokken en verder niet over nagedacht.
Tot enkele weken later m'n been begon te zweren en etteren op die plaats. Wat ontsmet en blijven sukkelen met wat pijn.
Een maand of 3 nadien toch eens met de moeder naar de huisarts geweest.
En die heeft toen de wonde opengemaakt en er de afgebroken punt van zo'n stekel uitgekeuterd.
Was een punt van grofweg 5 cm lang die in m'n been was afgebroken.
Ook eens met de katapult de ruit van de crémekar kapotgeschoten toen die z'n ronde aan't doen was. De ijsvogel heette die , nooit vergeten.
Kerel stapt uit en komt onze richting uit. Belt aan , de pa doet open , bla bla bla , ik heb gezien dat uwen kleine en wa vrienden zich verstopt hebben in uw tuinhuizeke. Uiteindelijk overgegaan tot bekentenissen omdat ik niet anders kon.
2 maanden geen zakgeld om de 500fr van z'n ruit terug te betalen aan vader.
Piraten in brievenbussen steken. Nu ik er aan terugdenk zat daar serieus wat poeder in. En je kon die gewoon in de gazettewinkel kopen.
Heb zo in een test eens een ijzeren tuingieter van de bomma opgeblazen.
Da spel vloog wel 50m weg in 100 stukken. en dat was een serieus zware gieter.
Moest je dat nu doen ,ze steken je ergens in een gesloten instelling.
Kampen bouwen langst de beek , BMX parcourke maken met 20 man in het boske thuis achter. 2 weken bergen en ramps schuppen om dan een kampioenschap van de wijk te organiseren.
Zo hebben we op 1 van onze ontdekkingstochten langst de beek eens een gepikte Camino ontdekt.
Hebben we ons toch 2 dagen mee geamuseerd.
Tot de oudere kids (die de Camino wss gepikt hadden) er achter kwamen wat we aan't doen waren.
Hebben we nog allemaal 10fr de man moeten bijeen leggen omdat we die bak naft hadden leeggereden.
The 80's , schoon tijden.
Maar al bij al was ik 1000x gelukkiger dan de jeugd van nu.
Ik zou niet willen wisselen als ik die van thuis op hun schermpjes zie staren.