Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
en aan wie ligt dit dan? Aan de opvoeding waardoor ze blijkbaar een heleboel "missen"?Is zo. Ik vind het echt een gemis voor de jeugd van tegenwoordig. Die missen gewoon een stuk levenservaring.
Daarstraks hier het kot van de oudste wat gaan helpen installeren.
Awel , die kunnen zelfs nog geen simpel tvmeubelke van den Ikea in elkaar steken.
Op Youtube opzoeken ipv gewoon eens een tang en een steeksleutel te zoeken.
Pa , was is da eigenlijk , een vise*grip ?
Als ik em liet doen zou hij zelfs de tafelpoten aan het blad gelijmd hebben omdat de schroeven er moeilijk in gingen.
Ik verwacht nog veel telefoons te krijgen als het academiejaar begint.
De interesse ontbreekt gewoon . Gemakzucht is het nieuwe normaal.en aan wie ligt dit dan? Aan de opvoeding waardoor ze blijkbaar een heleboel "missen"?
Mssn moet je ze gewoon eens laten doen ipv te alles op te lossen voor hen en dan achteraf klagen dat de jeugd niets meer zelf kan

Beide. Ik woonde letterlijk naast een speeltuin, als kleuter ging ik daar al alleen naar toe.Ik vind het wel interessant om de meeste hier te horen zeggen hoeveel beter hun jeugd was dan de jeugd nu heeft.
Heb wel een oprechte vraag:
Veel van jullie zijn ook vader of moeder nu, voeden jullie uw kinderen dan ook op die manier op of niet? Ik bedoel dus, laten jullie uw kinderen ook al die dingen doen of niet? Geen tablet of gsm geven maar in de bossen laten spelen? Of is het eerder dat de maatschappij het niet toelaat / de maatschappij te hard verandert is om zo een dingen te kunnen doen?

Daar zal ze vooral leren drinken als ik zo zie wat ze hier in’t KSA-lokaal aanslepen van drankOok wil ik ze om die reden naar de scouts sturen, omdat ze daar andere vaardigheden leren dan diegene die we als ouders aanleren.

Het klopt nog steeds; da’s inderdaad een vaardigheid die ze bij Mulan thuis niet zal lerenDaar zal ze vooral leren drinken als ik zo zie wat ze hier in’t KSA-lokaal aanslepen van drank
Die verzetten meer alcohol dan de 2 lokale bruine kroegen![]()

Een Bic zo aanpassen met oa een punaiseom er zo propjes mee af te schieten.Nu we hier over bommekes beginnen...denk ik aan dit
Met een blaaspijp (elec buis) en zelfgerolde papieren pijltjes schieten !!!
Als ze op de mama lijkt, gaat die brommersleutels in beslag nemen en mij laten rondrijden om de vriendjes veilig thuis af te zetten.Daar zal ze vooral leren drinken als ik zo zie wat ze hier in’t KSA-lokaal aanslepen van drank
Die verzetten meer alcohol dan de 2 lokale bruine kroegen![]()

Op dat vlak is er echt een voor en een na Dutroux. Wat die zaak allemaal niet teweeg heeft gebracht. Het is goed dat er meer bewustzijn rond is, maar soms waren ouders echt paranoia. Zo bijvoorbeeld toen hij ontsnapte. Ik was toen tien of elf jaar en het was die middag net training van den basket. Ik woonde op nog geen kilometer afstand van de sporthal. Na de training kwam een van de vaders ons in groep halen. Haja want Dutroux was twee uur geleden ontsnapt in een boerengat in de provincie Luxemburg, bijna tegen de grens met het Groothertogdom. Die ontsnapte gangster, staatsvijand nummer één, zou -terwijl hij door politie, rijkswacht en leger gezocht wordt- toch maar eens twee uur later opduiken in een dichtbevolkt gebied, vlakbij Antwerpen om een handvol kinderen te ontvoeren.Daarnaast zijn we ook veel alerter op gevaar zoals pedofilie, ontvoering,... Waardoor we veel meer helicopteren over onze kinderen. Uw kind in de supermarkt droppen aan de strips en uw boodschappen doen, de controlefreak in mij mag er alvast niet aan denken!![]()

Op dat vlak is er echt een voor en een na Dutroux. Wat die zaak allemaal niet teweeg heeft gebracht. Het is goed dat er meer bewustzijn rond is, maar soms waren ouders echt paranoia. Zo bijvoorbeeld toen hij ontsnapte. Ik was toen tien of elf jaar en het was die middag net training van den basket. Ik woonde op nog geen kilometer afstand van de sporthal. Na de training kwam een van de vaders ons in groep halen. Haja want Dutroux was twee uur geleden ontsnapt in een boerengat in de provincie Luxemburg, bijna tegen de grens met het Groothertogdom. Die ontsnapte gangster, staatsvijand nummer één, zou -terwijl hij door politie, rijkswacht en leger gezocht wordt- toch maar eens twee uur later opduiken in een dichtbevolkt gebied, vlakbij Antwerpen om een handvol kinderen te ontvoeren.![]()
Ach kom, de vriendjes blijven gewoon slapen. Nonkel Wannez met zijn luchtbuks er tussen.Als ze op de mama lijkt, gaat die brommersleutels in beslag nemen en mij laten rondrijden om de vriendjes veilig thuis af te zetten.![]()
Als ze op de mama lijkt, gaat die brommersleutels in beslag nemen en mij laten rondrijden om de vriendjes veilig thuis af te zetten.![]()
Als ze dan ook 40+ is, no problemo!Als die op de mama lijkt duikt ze met de eerste de beste die het goed kan uitleggen een caravan in.

Hoort hier eigenlijk ook wel thuis. Toen onze blauwe vrienden nog niet iedermans voetveeg waren.

- Doe wat ge wilt, maar laat mij en degene die les willen volgen met rust.Wij verwisselden de naamplaatjes. Ik herinner mij nog ik en mijn buur T. En wij waren het ook zo bont aan het maken dat die op een moment zei: ale Mefke (doelende op T), zet u hier maar op de eerste bank dat ge dicht bij mij ziet zodat ik u in het oog kan houden.Echt nostalgisch is het nu ook weer niet, want het is achteraf gezien vrij kinderachtig, maar in het middelbaar was het toch altijd wel tof om vervangers en stagiairs eens goed te testen. Vooral valse namen opgeven tijdens de eerste les was plezant. En dan proberen om het zo lang mogelijk vol te houden.
In het vierde hebben we de vervangster voor Duits, die vanaf oktober -kersvers uit de lerarenopleiding, de inkt van haar diploma nog nat - de rest van het jaar les zou geven zó ver gekregen dat ze gewoon zei "Mannekes, ik ben het beu. Doe wat ge niet laten kunt; leg uw kop op de bank, luister naar uw mp3-speler -met 128mb capaciteit- Doe wat ge wilt, maar laat mij en degene die les willen volgen met rust.
Achteraf wel erg, maar dat jaar was wel een relatief erge klas, met een paar gasten die nogal het varken uithingen.