Waar ben jij nostalgisch naar?

Ik heb ne maat die les geeft in een van de grootste krapuulscholen van België. Een van dieje zijn rituelen is om altijd als hij een nieuwe klas krijgt, eerst alle gezichten (foto's) en namen op zijn klassenlijst van buiten te leren. Bij hem moeten ze niet afkomen met valse namen. :) Diejen is er over het algemeen heel goed in om met die gasten om te gaan op een manier dat er ook wederzijds respect ontstaat. Ik zou het niet kunnen.

Wij hadden een stagiaire met enorme borsten. En mijn maat en ik vroegen altijd om uitleg omdat ze dan achter ons kwam staan om het te tonen in onze boek. Ons hoofd half tussen dem titties.

Dat was leuk tot onze echte leerkracht (die op de bank naast ons zat) na de les onze agenda vroeg en er een nota over schreef die moest getekend worden thuis.

Wij hadden een stagiaire met enorme borsten. En mijn maat en ik vroegen altijd om uitleg omdat ze dan achter ons kwam staan om het te tonen in onze boek. Ons hoofd half tussen dem titties.

Dat was leuk tot onze echte leerkracht (die op de bank naast ons zat) na de les onze agenda vroeg en er een nota over schreef die moest getekend worden thuis.
En dan is uw pa een hartig woordje gaan spreken met haar?

Geen tablet of gsm geven maar in de bossen laten spelen? Of is het eerder dat de maatschappij het niet toelaat / de maatschappij te hard verandert is om zo een dingen te kunnen doen?
Hier 7 & 9 en geen tablet/gsm dusver

Geen games etc.

Maar als ik de verhalen dan hoor over de klasgenootjes, zijn we de uitzondering

Hierse
@Forumgebruiker hoe toevallig kan iets zijn?

kind zijn en niet weten hoe de wereld ineen steekt.

en in een lichtere noot: met cassette bandjes muziek opnemen van de radio.
en dan hopen dat die verrekte radio presentator er niet al te veel in zit te brabbelen.

ik had ooit es een GELE BRIEFKAART gestuurd naar radio contact om te vragen of ze minder in de liedjes willen brabbelen; geloof het of nie, maar die commentator had dit dus ON AIR aangekaart en gezegd "jamaar jongetje X , radio dient niet om muziek van uit op te nemen, daarvoor kan je platen gaan kopen". what a bummer.

of die intro van TMNT of power rangers, via de AUX van je stereo aan je tv, opnemen op cassette, en duizendmaal na elkaar beluisteren op uw walkman :D :D

vroeger ook, op de JUPILER flesjes, of COLA ook, kon je het etiketje van je flesje er af trekken,
en op de achterkant stond vaak een logo, die je dan moest uitknippen, en op een document kleven, om dan iets te winnen.

ik had zo ooit es bij een brouwerij in mijn straat aangeklopt, en daar een hele middag alle lege flesjes, het etiketje er van te verzamelen, ik had zeker 50 van zo'n invul formulieren voor het WK 1994 in USA.

in een kartonnen doos gestoken, en opgestuurd naar brussel.
helaas geen prijs.

maar het verzamelen hier van was al even leuk vond ik. :D

vroeger ook, op de JUPILER flesjes, of COLA ook, kon je het etiketje van je flesje er af trekken,
en op de achterkant stond vaak een logo, die je dan moest uitknippen, en op een document kleven, om dan iets te winnen.

Ik herinner me nog zo’n cola actie waarbij je een Nokia gsm met coca cola kleuren kon winnen.

Ik herinner me nog zo’n cola actie waarbij je een Nokia gsm met coca cola kleuren kon winnen.
Inderdaad, bij de buren hadden ze zo een gsm gewonnen.
Ik heb zelf toen ik jong was met een wedstrijd van Nesquik een bmx gewonnen.
Jaren later ook nog een mountainbike van Coca-Cola gewonnen, maar dat was een wedstrijd bij een drankhandel.

Cote d'or had ook ooit zo een afspraak waar je punten moest verzamelen en op zo papier plakken om een auto (Peugeot 206cc) te winnen.
Ook HBvL had ooit zo een wedstrijd om een Ford Mondeo te winnen en enkele jaren later was er een Saab 9-3 break te winnen.

Dat was niet echt "winnen", maar echt er voor sparen (mss mits kleine opleg).
Die spaaracties waren in die tijd echt wel populair ja, behalve die gsm had ge ook heel wat andere gadgets.

Die spaaracties waren in die tijd echt wel populair ja, behalve die gsm had ge ook heel wat andere gadgets.
In de zomer van 1999 en toen was er vlak voor die zomer een minischandaal losgebarsten in de schaduw van de dioxine-crisis waarbij mensen mysterieuze buikpijn kregen na het drinken van Coca Cola.

Jep, en iedereen dan meteen naar de shop, om een nieuwe cover voor die nokia, zodat je nie meer kon zien dat het van cola was :D

idem voor ORANGE trouwens, die hadden ook zo'n nokia actie, een 5510 dacht ik, met een logo dan op de cover van orange.

Qua spaaractie kon deze wel tellen.
Wie kan zich dit verhaal nog herinneren?

Zo'n opblaasbare zetel, niet?
Die GSM hadden ze bij mij thuis ook.

Terug
Bovenaan