Waar ben jij nostalgisch naar?

De elite van de lagere schoolkinderen bij ons dealden in Diddl-papier.

Bekijk bijlage 219

Ik kan de keren dat ik mijn tienuurtje heb geruild in ruil voor een stukje papier met een speciaal geurtje niet bijhouden.
Ik wist eerst niet eens wat Diddl was. Hype was begonnen voor ik het doorhad. :')
We schreven toen wekelijks brieven naar elkaar (de klasgenootjes) en die gingen dan in de klasbrievenbus die één keer per week werd geleegd. Heb ik nog gezaagd bij vriendinnen om aub een brief naar mij te schrijven op Diddlpapier. De Diddlbalpennen en potloden waren ook alom.
Merchandise en nog zonder sociale media. Alleen een officiële site en wat knullige fansites.
Good times...

Wie heeft op de speelplaats hiermee nog gespeeld?

eureka-authentieke-tol-met-katoenpees-speelgoed-mertens-kessel-lo-1.jpg

Bij ons was kappen en vlinderen verboden, je mocht direct je tol afgeven als ze het zagen.
Ik heb nog net tolletjes gespeeld, maar niet zulke. Wat is vlinderen?

Ik kan mij 3 dingen voorstellen bij vlinderen,en ik gok dat geen enkel op zijn speelplaats voorkwam:
  1. Beton vlinderen:
    betonvloer-vlinderen-869x675.jpg

2. Met uw mes spelen:
    1614690716240.jpeg

3. Whatever this is:
    20-july-2019-hessen-frankfurtmain-a-man-in-a-butterfly-costume-stands-on-braubachstrae-the-motto-of-this-years-christopher-street-day-csd-demonstration-was-50-years-of-stonewall-we-are-movement-the-motto-was-intended-to-commemorate-the-origin-of-the-movement-50-years-ago-in-new-york-photo-andreas-arnolddpa-W4E1R2.jpg

ik was zo een van de kinderen die de hypes zag passeren, maar nooit mee kon doen :p Met wat geluk had ik het een paar jaar na de hype wel :party: :unsure:

Deze maken op de speelplaats en dan discussies voeren over hoe je alles het best plooit.

D2-ABB621-E790-4950-9-AF0-949-BAFC226-DB.jpg

- De eerste pokémongames op de gameboy
- De NES
- Flippo's
- ICQ / MSN
- Dat Lego-videospel waarin je een jongetje bent die pizza's moet bezorgen.
- De knikkerhype van toen. Iedereen speelde met de knikkers op de speelplaats.
- De gouden tijden van de FPS (Half-Life, Quake, UT, Soldier of Fortune, MoH:AA, TFC...)

De Schuif-af begingeneriek, De Boomhut, Disney Festival en Dag Sinterklaas.
Ook: de geur van Axe Marine deodorant gemengd met zweet en de warmte van een 12u draaiende PlayStation in een veel-te-kleine kamer terwijl ik Crash Bandicoot speel met mijn neef.

De Schuif-af begingeneriek, De Boomhut, Disney Festival en Dag Sinterklaas.

Hoe kon ik die nu vergeten
- Beestenbos is boos, Ovide, Kulderzipken, De Droomshow,...
- De gaston en leofilms
- Dragonball Z, maar de afleveringen gingen steeds tot aan de Cell-Saga en dan begon het steeds terug opnieuw.
- De televisieshows zoals Zeg eens Euh..., De Drie Wijzen, Herexamen, Tien Voor Taal
- en dit:
. Heb me er eens voor ingeschreven, maar nooit geselecteerd :headshake:

Laatst bewerkt:
Van 1981 hier:

- overstap van ISDN naar kabel en onbeperkt internet!
- gouden jaren voor FPS en RTS op de pc!
- old school console gaming
- Camino's en Wallaroos opdrijven
- foorsletjes

Terug
Bovenaan