Waarom gaat dit forum nog beter worden dan ervoor?

Kan je hier nu eindelijk foto’s posten vanuit je eigen bibliotheek?
Als je ze upload naar een host, kan dat.
Waarom zou je zomaar rechtstreeks al jouw foto's op het forum moeten kunnen dumpen? Dan wordt de storage hier echt niet slim benut. Daar dient een forum niet voor.

Een mogelijke reden is dat je oude posts niet waardeloos worden als een imagehost offline gaat of besluit hotlinken niet meer toe te laten.
Snap ook dat een forum daar niet wil aan beginnen (los van storage en bandbreedte ook legal issues) maar naast gemak kunnen er ook goede redenen zijn om het wel te voorzien :)

Imo is de huidige situatie ook niet erg, dan moet men tenminste nog enige moeite doen om foto's te plaatsen. Moest dit niet zo zijn stond het hier vol foto's waar geen mens iets aan heeft.

Als je ze upload naar een host, kan dat.
Waarom zou je zomaar rechtstreeks al jouw foto's op het forum moeten kunnen dumpen? Dan wordt de storage hier echt niet slim benut. Daar dient een forum niet voor.
Ik snap daar de ballen van. Mij boeit die pc shit echt niks. Maar ieder zijn ding natuurlijk 😀
Gewoon voor het gemak alleen al zou dat een verbetering zijn

Weet er iemand toevallig of de bron van informatie die het oude 9lives is, wordt behouden of ergens gearchiveerd?
Het zou jammer zijn om posts van mensen zoals JPV kwijt te spelen, gezien die boordevol informatie staan en vaak zelfs bovenaan komen bij google searches.

Weet er iemand toevallig of de bron van informatie die het oude 9lives is, wordt behouden of ergens gearchiveerd?
Het zou jammer zijn om posts van mensen zoals JPV kwijt te spelen, gezien die boordevol informatie staan en vaak zelfs bovenaan komen bij google searches.

Telenet heeft ons alvast een startcadeau van jewelste gedaan, waarmee ze duidelijk laten zien dat ze deze community een warm hart toedragen: We krijgen een (persoonsgegevens-vrije) kopie van het forum mee naar BeyondGaming! Hoe we dat gaan inpassen, is al uitgewerkt dat komt helemaal goed.

En we mogen vanaf nu ook reclame maken in posts op 9lives voor het nieuwe forum. Ga nu niet spammen, de crew is al een paar dingen aan het opzetten om de overzetlink wat bekendheid te geven, maar het is geen probleem meer om het in sigs te zetten of er iets van te vermelden.

Aldus @Loser

Het is hier toch wel immens druk aan het worden. Ik kan bijna niet meer volgen met de topics. Lijkt me drukker dan op 9lives.

Ah da's echt wel tof van Telenet!

Super toch?

Mij valt vooral op hoe veel sneller dit forum is. Ik wist dat 9Lives een mastodont was die veel legacy bagage moest meezeulen. Maar dit is zoals wanneer ik mijn Toyota uit 2005 verkocht en voor het eerst in een wagen van 2020 ging zitten. Het valt niet op tot je iets nieuw ervaart wat een vooruitgang er is gemaakt.

De laadtijden zijn inderdaad massa's beter. Hoewel ik precies al heb durven merken dat er rond de 'drukkere' tijdstippen een minieme vertraging op zit.

Kunnen de loads op het systeem eigenlijk vergeleken worden? Ik bedoel dan hoe zwaar beide forums belast worden op een bepaald tijdstip. Of is dat appels met peren vergelijken?

Ik heb veel respect voor het forum en z'n leden. Dit is alleen maar sterker geworden toen het plots allemaal niet meer vanzelfsprekend was. Zonder de gedreven mensen achter de schermen en de sterkte community die nu Beyond opgericht hebben, was alles gewoon weg.

Toevallig op deze gebotst. Ook in 2014 werd al nagedacht over het post-9lives leven 😋.

De suggestie van Seniorennet daar is misschien ondertussen (bijna) van toepassing voor sommigen hier :LOL:.

Terug
Bovenaan