En wat laat je die tieners in het huishouden bijdragen?Wij zitten met twee tieners we hebben er precies meer werk mee dan als ze baby waren.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En wat laat je die tieners in het huishouden bijdragen?Wij zitten met twee tieners we hebben er precies meer werk mee dan als ze baby waren.
Dat zou nog eens een leuk onderwerp zijn als thread. “Wat laat je uw tieners doen in huis”En wat laat je die tieners in het huishouden bijdragen?
Ik ben van oordeel dat ze vroeg al dingen zelf mogen doen.m, wij zijn hun ouders, niet hun meid of butler.Dat zou nog eens een leuk onderwerp zijn als thread. “Wat laat je uw tieners doen in huis”
Erger me dood aan lege dingen op het aanrecht. Ipv vuilbak/karton/pmd.
Ik ga nadenken over een werkschema en dat hier eens beginnen hanteren.
Samengesteld gezien met om de week 4 kinderen is niet gelachen. (de week er na is het wel grappig.)
Veel te weinig, in het huishouden hoogstens eens helpen afdrogen bij de afwas.En wat laat je die tieners in het huishouden bijdragen?
Zeer makkelijk op te lossen.Veel te weinig, in het huishouden hoogstens eens helpen afdrogen bij de afwas.
Kamer moeten ze zelf opruimen bij mijn dochter 13j is dat een ramp. Alles laat die op de vloer liggen kleren, boeken, puzzels..
goed idee lijkt me om een verantwoordelijke aan te stellen.Nu heb ik voor mijn kinderen elk hun vaste taken. De ene doet karton, de andere PMD, vaatwas legen, vullen, tafel afruimen, stofzuigen, wc's proper achter laten, elk doet zijn was weg, geen lege flessen e.d. laten slingeren.
Als ik ga samenwonen met mijn vriendin dan blijven we dat doen, samen met haar kinderen. En iedere dag is er 1 die verantwoordelijk is dat iedereen hun taken gedaan heeft. Hebben we nu in de vakantie ook zo gedaan en ze vinden die dag ook wel tof om die verantwoordelijkheid te hebben (en een ander te kunnen commanderen ook wss).
Dat was iets waar ik zot van kwam bij mijn ex. Hele dagen klagen dat ze niets opruimen, maar wel constant achter hun gat blijven lopen. Bij mij mochten ze iedere keer terugkomen om hun boel op te ruimen en na een paar keer weten ze het wel rap.

Dit vind ik wel een goede, net gelijk je zelf soms op dag X meer zin hebt dan in dag Y om iets te doen, wat autonomie is wel zo aangenaam. Lijstje met taken. Zelf te kiezen om het in 1 dag af te handelen of elke dag een uurke.
.
Dus jij gooide de was langs de mand, afval op de kast/tafel ipv vuilbak,..?Als ik zie wat sommige op jonge leeftijd hier allemaal moeten doen?
Tafel dekken, kledij in de wasmand leggen en goeddraaien, wat niet juist gedraaid is krijgt ze ook zo terug in haar kast,…
@Mulan, absoluut geen verwijt natuurlijk want iedereen voedt zijn of haar kind op zoals ze zelf willen maar als ik dat vergelijk met mijn kinderen, 5 en 8.
Enigste dat die af en toe is moeten doen is hun speelkamer opruimen en dan nog helpen we soms mee.
Ik ben van principe laat kinderen kinderen zijn. Ze moeten later al genoeg huishoudelijke taken uitvoeren.
Ik heb tot mijn 24j thuis gewoond en nooit iets moeten uitsteken, opruimen, afwassen/afruimen, tafel dekken,…
Nu goed, ik ben mij ook wel bewust dat zoiets zeer uitzonderlijk is en ze bij ons wss vanaf een jaar of 12 wel mogen/moeten meehelpen in het huishouden.

Dus jij gooide de was langs de mand, afval op de kast/tafel ipv vuilbak,..?
En dat was ok voor uw ouders?
Als dat de afspraak was.Ik legde de was op mijne stoel en ons moeder nam dit mee en gooide die in de wasmand beneden (nooit wasmand gehad op de kamer)
En ok, afval gooide ik idd in de vuilbak.
Die van ons zijn wel 12, 2 van 16 en 1 van 18. Als je daarachter moet lopen dan ben je slaaf. In november gaan we samenwonen en in dat huis hebben ze voor hen een volledig appartement met hun eigen kamers en zij moeten zorgen dat het daar gekuist en opgeruimd is. Want laat die gasten doen en je mag een container zetten na een week.Als ik zie wat sommige op jonge leeftijd hier allemaal moeten doen?
Tafel dekken, kledij in de wasmand leggen en goeddraaien, wat niet juist gedraaid is krijgt ze ook zo terug in haar kast,…
@Mulan, absoluut geen verwijt natuurlijk want iedereen voedt zijn of haar kind op zoals ze zelf willen maar als ik dat vergelijk met mijn kinderen, 5 en 8.
Enigste dat die af en toe is moeten doen is hun speelkamer opruimen en dan nog helpen we soms mee.
Ik ben van principe laat kinderen kinderen zijn. Ze moeten later al genoeg huishoudelijke taken uitvoeren.
Ik heb tot mijn 24j thuis gewoond en nooit iets moeten uitsteken, opruimen, afwassen/afruimen, tafel dekken,…
Nu goed, ik ben mij ook wel bewust dat zoiets zeer uitzonderlijk is en ze bij ons wss vanaf een jaar of 12 wel mogen/moeten meehelpen in het huishouden.