Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zelf drinken als siroop, eventueel te mengen met warme melk of thee.en waar gebruik je dat in, cocktails?

Als ik jouw borden zie, vraag ik mij altijd af waar je dat steekt. Toch altijd serieuze porties? Of zijn je borden zo klein?Vandaag ook simpel gehouden omdat het zo warm was .
Entrecote , witloof salade en wat frietjes
Vlees ziet er lekker uitVandaag ook simpel gehouden omdat het zo warm was .
Entrecote , witloof salade en wat frietjes
De gemiddelde bestelling in het frituurtopic is dubbel zo groot als dit bordAls ik jouw borden zie, vraag ik mij altijd af waar je dat steekt. Toch altijd serieuze porties? Of zijn je borden zo klein?

Wij waren van kinds af al grote eters maar het zij soms nog grotere porties (heb zo twee van die porties friet en witloof binnen gestoken op het gemakske maar het vlees heb ik gedeeld met de hondjes (maar was zeker genoeg hoor .Als ik jouw borden zie, vraag ik mij altijd af waar je dat steekt. Toch altijd serieuze porties? Of zijn je borden zo klein?
)Vlees is zelfs nog licht gebakken , zo de pan in 10 sec draaien en dan vuur omlaag om de boter niet te laten verbranden maar was licht roze van binnenVlees ziet er lekker uit
Geen gestoomde frietjes ? Daar had ge meer gezondheidswinst kunnen maken dan met een stukje vlees
Vraag mij soms ook af waar ze dat allemaal soms steken …en zeker als daar veel vleesjes bijzitten en dan vettige sausjes en dan nog een paar pinten op ….De gemiddelde bestelling in het frituurtopic is dubbel zo groot als dit bord![]()
Vlees is zelfs nog licht gebakken , zo de pan in 10 sec draaien en dan vuur omlaag om de boter niet te laten verbranden maar was licht roze van binnen
)

Of gekookt. Kijk maar naar hot pot.Om toch eens advocaat van de duivel te spelen : in Azië wordt er toch best veel gestoomd. Vis, maar ook dumplings en tofu bv. Gisteren heb ik nog eens Laab gemaakt en daar bak je je gehakt niet, maar ga je het in een bodempje water garen met massa's aromaten en achteraf afwerken met limoensap, vissaus en kruiden. Dus geen maillard, maar wel superlekker vlees en helemaal anders dan wat je 'normaal' doet.
De afwerking met specifieke smaakmakers doet natuurlijk veel.
Welk stukje rundvlees gebruik je hiervoor?Met het warme weer gisteren een heerlijke steak tartaar, vers en grof gemalen, sjalotje, mayonaise, Worcestershire, tomatenketchup, tabasco, zwarte peper, zout, eidooier - maar zonder te overdrijven zodat de smaak van het vlees niet op de achtergrond verdwijnt, aangevuld met sla/tomaat/lente ui uit de tuin en verse frietjes gebakken in ossenwit.
Alles aangevuld met fris glas witte wijn tegen achtergrond van grazende koe - ik heb al slechtere dagen gekend.
Ben bij slager geweest en die had een stuk van "de kogel" liggen - heb hem dan maar gevraagd om dat te malen voor me.Welk stukje rundvlees gebruik je hiervoor?