Wat heb jij vandaag gekookt?

Ga het eenvoudig houden. Wat aubergine bakken in olijfolie, passata erbij met basilicum en look. En dan pasta erdoordraaien. En dan een schone blok parmezaan op tafel zodat ge het zelf kunt raspen.

Ga het eenvoudig houden. Wat aubergine bakken in olijfolie, passata erbij met basilicum en look. En dan pasta erdoordraaien. En dan een schone blok parmezaan op tafel zodat ge het zelf kunt raspen.
Pasta alla Norma!
Als je eens wat meer tijd hebt (zelf nog niet geprobeerd, maar ziet er fantastisch uit):

Gisteren te optimistisch geweest: groene bonen uit de tuin waren aan de grote kant - maar had zin in bonen en dus toch maar klaargemaakt - werkelijk en letterlijk niet te eten: véééééél te taai, zelfs met een steak -mes kon ik ze niet snijden.

Dan maar puree met zacht gekookte eieren gegeten, zelfs de koe heeft de bonen laten liggen :ROFLMAO:

Tijdens de afwezigheid van mijn vrouw als leek eens bananenbrood gemaakt, vanwege de overrijpe bananen hier.

Geen idee waarom ze altijd doet alsof het zoveel werk is. Half uurtje mixen en mengen en draaien en roeren, en dan de oven in voor een uurtje. Opruimen klaar in 5 minuten.

Hopelijk is het wat te vreten.

Ik hou het ook weer eens simpel vandaag . ;)

Het zijn wel die “imitatie “ hamburgers maar van smaak vallen ze nog best mee .
Hoop nu wel dat er genoeg kleur inzit . ;)

(Ahja , de hamburgers zijn gestoomd en dan een beetje kleurt gegeven in een pan met olie maar niet te heet laten worden zodat ze niet zouden doorbakken . ;) )

Alles nu aan het doorspoelen met een blikje Thrive alcohol free 10G (zit wel 0,3% in en komt uit Gent . ;) ) en is best te pruimen maar vind de Pico Bello toch net iets beter (en ook maar 0,3% en uit Brussel )

Laatst bewerkt:

Alléé , heb er mij eens aan gewaagd .
In deze maaltijd is er enkel gekookt en gestoomd en niets gebakken of gebraden in het vet .
De noodles zijn natuurlijk gekookt (2 min en 2 min in het warm water laten staan en dan afkappen ) maar de kip en de paprika’s met ui zijn allemaal gewoon gestoomd geweest (normaal bak ik ze aan in de pan met boter . ;) )

Dus alles gewoon de stomer in en rustig laten stomen dus , ongeveer 5 min voordat ze klaar waren water opgezet wat kippe boullion blokjes toegevoegd aan het kookwater en de noedels (ChowMeinNoedels uit de Lidl) in kokend het water gooien , 2 min laten koken en dan de pot van het vuur en gewoon verder laten garen voor 2 min uitgieten en op de tafel gezet .
De groenten en de kip (gyros uit de Lidl denk ik ) uit de stomer halen en in een diepe pan gegooid (wel het kookvocht dat bij de kip zat mee de pan in en niet weg gekapt . ;) ) , currysaus erbij en dan afkruiden met peper, zout , paprika poeder, tandoori poeder , Garam masala , basilicum wat kurkuma en om het dan wat pit te geven cayennepeper extra hot (en dat was het dan ook ) .
Wat laten opwarmen zodat het één geheel werd en er wat water was verdampt en dan opscheppen …en het was verdomd lekker . Ga dat nog wel eens doen . (Maar dan misschien met grotere stukjes kip )
Lekkere malse stukjes kip en smaakvolle paprika met ajuin , die extra paprika was een probeersel maar het zorgde wel voor wat afkoeling in de mond als het wat te heet werd . ;p)

(Denk eraan om eens gevulde paprika’s te maken met gehakt en misschien eens met kaas en dan te stomen in plaats van in de oven te steken .Wou zien hoe hard de paprika zou krimpen maar dat valt goed mee en in principe kan het niet aanbranden . ;) )

niet zelf gekookt, maar "ossenhaas" gegeten bij een restaurant, en ik was daar eigenlijk niet zo happig op....

Ik dacht dat dit een soort van "filet" was, zoals filet mignon, erg mals.

Want als ik op google zoek, zou dit "meest malse stuk zijn, aan de lende/rug van de koe".

Welnu, ik vond dat erg taai. Volgens een vriend was dat dan weer vlees uit de nek van de koe, of schouder???

Tja , na een eind weet ik het niet meer hoor. Maar het was inbegrepen in een menu van 6 gangen, en slechts 40 euro, dus ja, zal al niet al te fameus geweest zijn zeker?

ofwel misbruiken ze die naam, en gaven ze "spiering", maar zetten ze ossenhaas op de kaart. wat niet zou mogen uiteraard.

niet zelf gekookt, maar "ossenhaas" gegeten bij een restaurant, en ik was daar eigenlijk niet zo happig op....

Want als ik op google zoek, zou dit "meest malse stuk zijn, aan de lende/rug van de koe".

Welnu, ik vond dat erg taai. Volgens een vriend was dat dan weer vlees uit de nek van de koe, of schouder???

Tja , na een eind weet ik het niet meer hoor. Maar het was inbegrepen in een menu van 6 gangen, en slechts 40 euro, dus ja, zal al niet al te fameus geweest zijn zeker?

ofwel misbruiken ze die naam, en gaven ze "spiering", maar zetten ze ossenhaas op de kaart. wat niet zou mogen uiteraard.
Bij een menu van 6-gangen voor 40 euro zou ik me ook niet al te veel kwaliteit voorstellen. Voor een ossenhaas betaal je al makkelijk 40 euro apart ...

Bij een menu van 6-gangen voor 40 euro zou ik me ook niet al te veel kwaliteit voorstellen. Voor een ossenhaas betaal je al makkelijk 40 euro apart ...
exactly my thoughts also. Maar vind dan ook niet dat ze dat zo moeten noemen in de menu. Noem dan zoals het is hé.
Want dit is voor mij een vorm van bedrog.

menu zie PM.

Tis een stuk uit de rug, is bij elk dier trouwens zo: varkenshaas, kippenhaas ...

Ossenhaas / Filet pur wordt zeer vaak verkeerd gepresenteerd bij restaurants (zelfs bij betere zaken - al gebruiken ze daar dan wel een ander maar ook lekker en mals stukje voor), ik herken de structuur van het vlees en vorm (indien niet "op maat" gesneden) blindelings. Het is zowat het enige stuk vlees van een koe die altijd mals is - ook al is de koe 20 jaar oud.

Spaghetti met paprika roomsaus, kippengehakt en parmezaan. Snel klaar en lekker. IMG_20250825_182115.jpg

Ze geven wat minder weer tegen het weekend. Tijd voor een comfortfoodje. Ik ga me es aan een risotto carbonara wagen.

Terug
Bovenaan