Wat is jouw netto persoonlijke inkomen?

Wat is jouw maandelijks netto persoonlijk inkomen?

• 0-1000

Stemmen: 2 0,7%
  • 1000-1500

Stemmen: 1 0,4%
  • 1500-2000

Stemmen: 34 12,4%
  • 2000-2500

Stemmen: 98 35,6%
  • 2500-3000

Stemmen: 72 26,2%
  • 3000-3500

Stemmen: 30 10,9%
  • 3500-4000

Stemmen: 14 5,1%
  • 4000-4500

Stemmen: 6 2,2%
  • 4500-5000

Stemmen: 4 1,5%
  • 5000-6000

Stemmen: 4 1,5%
  • 6000-7000

• 7000-8000

Stemmen: 5 1,8%
  • 8000-9000

• 9000-10 000

Stemmen: 0 0,0%
  • 10 000+

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    275
En tussen beide liggen een hoop boerengemeentes waar de prijzen lager liggen dan in de 2 steden zelf.

Ik heb er nu echt actief naar gezocht afgelopen maand (onze poetsvrouw verliest haar woning eind maart) en nee, die tijd is gedaan. Een huis met 2 slaapkamers onder de 8-900€ ben ik nergens tegen gekomen, ook niet op bv Facebook/2ehands.

Moest appartement mogen zijn heb je nog veel meer mogelijkheden.
Trouwens op zimmo staat er maar 1 iets boven de 1000€

Ik heb er nu echt actief naar gezocht afgelopen maand (onze poetsvrouw verliest haar woning eind maart) en nee, die tijd is gedaan. Een huis met 2 slaapkamers onder de 8-900€ ben ik nergens tegen gekomen, ook niet op bv Facebook/2ehands.
Wij betaalden in 2013 al 700 euro huur voor een huis met 2 slaapkamers (laagbouw, huis van 1970, met tuin), in Olen.
Dus nogmaals, op het punt dat huurprijzen voor een groot deel van de bevolking TE duur/onbetaalbaar is geworden klopt volgens mij gewoon hoor.
Voor een meerderheid van de forumbevolking hier niet, maar voor mensen met lagere lonen dus absoluut wel.

Moest appartement mogen zijn heb je nog veel meer mogelijkheden.
Trouwens op zimmo staat er maar 1 iets boven de 1000€
Dat +1000 euro overdreven is, daar ben ik akkoord mee, maar 785 euro is voor veel mensen gewoon al te veel he.
Stel je een alleenstaande moeder/vader voor met 1 kind, die pakweg 1600 euro verdient. 785 euro is bijna de helft van het loon en dan moet je nog verwarmen, elektriciteit betalen, eten, schoolspullen, kledij, ...

750€
790€

Maar inderdaad, intussen is het ook daar wel wat opgeslagen. Tegenwoordig is het 700-800€ voor die categorie. De tijd van 6xx€ lijkt voorbij.

Dat laatste lag buiten mijn zoekregio (ze zocht rond Aarschot), maar merci voor de vondst! Ze heeft iets met 3 sk nodig want ze zorgt voor haar inwonende moeder.

Gemiddeld netto maandinkomen, dat is toch je jaarinkomen gedeeld door 12 hé? :wtf:
"Met inkomen bedoelen we alles dat je persoonlijk verdient en bij de bank zou meetellen voor een lening. (Dus geen kindergeld of alimentatie en dergelijke meer)."

Ik interpreteer dat als het inkomen dat je elke maand op je bankrekening krijgt en waar de bank rekening mee houdt. Dertiende maand en vakantiegeld horen daar volgens mij niet bij?

"Met inkomen bedoelen we alles dat je persoonlijk verdient en bij de bank zou meetellen voor een lening. (Dus geen kindergeld of alimentatie en dergelijke meer)."

Ik interpreteer dat als het inkomen dat je elke maand op je bankrekening krijgt en waar de bank rekening mee houdt. Dertiende maand en vakantiegeld horen daar volgens mij niet bij?
Mijn bank telde inkomsten uit huur maar half mee. Voor mij ontbreekt de openingspost een duidelijke definitie.

Voor met 2 man van 2000€ rond te komen is het tegenwoordig ook niet zo simpel meer ze. Ge moet al uw best doen om nog iets te huren voor onder de 1000€ als ge niet op den buiten wilt zitten.
dat zijn ook de mensen zonde extralegale voordelen, dus als ge dan nog is zelf alle nodige verzekeringen, onderhoud/taksen/brandstof en wagen moet financieren, dan schiet er ni veel meer over voor dagelijks leven.
ik zeg hier niet dat ge met 2k per maand moet onder het viaduct van den E40 of in een kraakpand moet wonen, maar als gezinsinkomen is daar voor de cost of life in België niet veel rek op
Ge kunt anders een pakske overdrijven...

Vermits ik nog nooit een lening heb afgesloten: hoe gaat de bank om met zwart geld in dat kader ? Stel dat je 10 jaar klant bent bij de bank en je loon wordt steeds gestort maar je neemt nooit geld op?

Hoe past dat met een aandelen portfolio van 25+ posities waarvan je zelf zegt dat 2000-3000 euro het minimum is om aankopen met te doen. elk van die posities is dus oorspronkelijk aangekocht met minimum 2k. hoe spaar je dat in godsnaam op met 550/maand
Dat is van vroeger te werken, te sparen, en te beleggen.
Deze topic gaat over maandelijks inkomen, beleggen op lange termijn voorziet geen maandelijks inkomen.

Ik snap het nut van deze topic ook niet zo goed. Daarvoor heb je toch al loon topic?

Als zaken als premies/kindergeld,... en dergelijken niet mee mogen tellen. Dan kun je toch evengoed naar loon topic gaan en daar u loon posten? Daar kun je dan tenminste nog het profiel van het inkomstenpakket zien.

Ik snap het nut van deze topic ook niet zo goed. Daarvoor heb je toch al loon topic?

Als zaken als premies/kindergeld,... en dergelijken niet mee mogen tellen. Dan kun je toch evengoed naar loon topic gaan en daar u loon posten? Daar kun je dan tenminste nog het profiel van het inkomstenpakket zien.
In principe wel maar bvb inkomsten uit aandelen en vastgoed zitten daar niet in, wij hebben bvb iemand in dienst die 4 appartementen verhuurd + een vrij groot (1000m²) commercieel pand - zijn loon bij ons is 16 €/h. Die man kan perfect thuisblijven maar is nog graag bezig en werkt hier graag.

In principe wel maar bvb inkomsten uit aandelen en vastgoed zitten daar niet in, wij hebben bvb iemand in dienst die 4 appartementen verhuurd + een vrij groot (1000m²) commercieel pand - zijn loon bij ons is 16 €/h. Die man kan perfect thuisblijven maar is nog graag bezig en werkt hier graag.
Is net het punt dat ik wil aantonen. :)

Huuropbrengst wordt niet altijd 1 op 1 aanvaard bij de bank, dus kun je al niet volledig meetellen. Inkomsten uit aandelen, daar hield de bank al totaal geen rekening mee (alé toch bij mij).
Beginpost zegt, dat enkel inkomsten mag meetellen die door een bank aanvaard worden, voor een lening. Lees dan ook al, dat 13de maand, vakantiegeld,.. ook niet mag.

Dus wat voor zin heeft het dan? Kun je beter naar loon topic gaan, dan heb je tenminste toch nog een deftig zicht op het profiel.

Als er toch intresse voor is, dan zou ik eerder zeggen van. Wat is uw totaal netto jaarinkomen en laat die zaken daar dan ook bij tellen.

Laatst bewerkt:
Hun goesting in wat dan juist? Wat ze ook willen doen met vrienden, het zal niet veel mogen kosten.

Het is niet onmogelijk om als koppel met minder dan 2000 euro per maand gelukkig te zijn. Maar dat is dan toch ook een leven waarin je in vele aspecten van onze samenleving die als 'normaal' aanzien worden, niet gaat kunnen deelnemen, bij gebrek aan middelen.

Als je bv. langs alle kanten bestookt worden met reclame voor het kopen van producten en diensten die doorsnee gezinnen wel kunnen betalen, maar jij niet omdat je aan het staartje bengelt, dat moet toch ook een gigantische weerslag hebben op je eigenwaarde?

Het vergt toch heel wat mental gymnastics om die constante confrontatie te kunnen wegfilteren, en plezier te vinden in het arm zijn. Meestal lossen die mensen dat op door zich te isoleren en leven ze dan ergens in een chalet of caravan aan de rand van de samenleving. Maar 'rijk' kan ik dat in geen enkel opzicht noemen. Dat is gewoon leren gelukkig zijn met grote financiële beperkingen. Ook zal die mensen hun vriendenkring beperkt zijn tot mensen dezelfde klasse.
Ik heb bv. iemand gekend die graag wou optrekken met veel rijkere vrienden. Uiteindelijk vormde dat geldgebrek een kloof want die groep ging hun wekelijkse afterwork parties, wijnbars, samen shoppen, restaurantbezoekjes en skitrips niet lowbudget maken omdat 1 iemand dat niet kon betalen.
Manmanman, hier lees je wat.. 🙈

Je past gewoon je leefomstandigheden aan naargelang je inkomsten.
Je koopt geen huis waarvoor je maandelijks 1300 euro afbetaalt maar huurt een appartement aan 650 euro per maand. Bespaart je niet alleen maandelijks aan afbetaling uit, maar ook alle herstelkosten (kapotte boiler, Lekkende kraan, dak dat moet vervangen worden,...).

Daarnaast koop je geen Audi of BMW maar een tipo van 3j oud aan 10.000 euro.

Je gaat niet naar Mexico of de VS op vliegreis maar huurt een caravan in de ardennen of met een actie betaal je 300-400 euro voor sunparcs toestanden.

Je koopt geen IPhone maar een Huawei die 600 euro minder kost.

Wij zijn met de vrienden allemaal zo gestart. Allemaal single, hooggeschoold en allemaal een huisje gekocht rond de 200.000 euro.

Ondertussen allemaal getrouwd, kinderen,.. En een inkomensstijging die daarmee gepaard gaat. Ik schat dat het gemiddelde gezinsinkomen rond de 4000-4500 euro zal liggen bij hen.
En ze wonen allemaal nog steeds in hetzelfde huis, rijden nog steeds met hun ford of Opel rond, de enige met een iPhone hebben die van het werk gekregen en het geld wordt belegd "voor den oude dag".
Nu ik terugval als single op een beperkt inkomen, zal er voor mij in mijn vriendenkring NIETS veranderen! Ik moet helemaal niet in een sociaal isolement gaan kruipen want mijn vrienden met een gezinsinkomen dat een drievoud is, zijn nu eenmaal geen materialistische snobs... En ik ook niet 🙄

Om nog eens een plek te hebben om te stoefen hoeveel je wel niet verdient.

Terug
Bovenaan