D
Deleted member 984
Guest
En tussen beide liggen een hoop boerengemeentes waar de prijzen lager liggen dan in de 2 steden zelf.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb er nu echt actief naar gezocht afgelopen maand (onze poetsvrouw verliest haar woning eind maart) en nee, die tijd is gedaan. Een huis met 2 slaapkamers onder de 8-900€ ben ik nergens tegen gekomen, ook niet op bv Facebook/2ehands.
Wij betaalden in 2013 al 700 euro huur voor een huis met 2 slaapkamers (laagbouw, huis van 1970, met tuin), in Olen.Ik heb er nu echt actief naar gezocht afgelopen maand (onze poetsvrouw verliest haar woning eind maart) en nee, die tijd is gedaan. Een huis met 2 slaapkamers onder de 8-900€ ben ik nergens tegen gekomen, ook niet op bv Facebook/2ehands.
Dat +1000 euro overdreven is, daar ben ik akkoord mee, maar 785 euro is voor veel mensen gewoon al te veel he.Moest appartement mogen zijn heb je nog veel meer mogelijkheden.
Trouwens op zimmo staat er maar 1 iets boven de 1000€

Ik heb er nu echt actief naar gezocht afgelopen maand (onze poetsvrouw verliest haar woning eind maart) en nee, die tijd is gedaan. Een huis met 2 slaapkamers onder de 8-900€ ben ik nergens tegen gekomen, ook niet op bv Facebook/2ehands.
"Met inkomen bedoelen we alles dat je persoonlijk verdient en bij de bank zou meetellen voor een lening. (Dus geen kindergeld of alimentatie en dergelijke meer)."Gemiddeld netto maandinkomen, dat is toch je jaarinkomen gedeeld door 12 hé?![]()
Mijn bank telde inkomsten uit huur maar half mee. Voor mij ontbreekt de openingspost een duidelijke definitie."Met inkomen bedoelen we alles dat je persoonlijk verdient en bij de bank zou meetellen voor een lening. (Dus geen kindergeld of alimentatie en dergelijke meer)."
Ik interpreteer dat als het inkomen dat je elke maand op je bankrekening krijgt en waar de bank rekening mee houdt. Dertiende maand en vakantiegeld horen daar volgens mij niet bij?
Ge kunt anders een pakske overdrijven...Voor met 2 man van 2000€ rond te komen is het tegenwoordig ook niet zo simpel meer ze. Ge moet al uw best doen om nog iets te huren voor onder de 1000€ als ge niet op den buiten wilt zitten.
dat zijn ook de mensen zonde extralegale voordelen, dus als ge dan nog is zelf alle nodige verzekeringen, onderhoud/taksen/brandstof en wagen moet financieren, dan schiet er ni veel meer over voor dagelijks leven.
ik zeg hier niet dat ge met 2k per maand moet onder het viaduct van den E40 of in een kraakpand moet wonen, maar als gezinsinkomen is daar voor de cost of life in België niet veel rek op
"Met inkomen bedoelen we alles dat je persoonlijk verdient en bij de bank zou meetellen voor een lening. (Dus geen kindergeld of alimentatie en dergelijke meer)."
Dat is van vroeger te werken, te sparen, en te beleggen.Hoe past dat met een aandelen portfolio van 25+ posities waarvan je zelf zegt dat 2000-3000 euro het minimum is om aankopen met te doen. elk van die posities is dus oorspronkelijk aangekocht met minimum 2k. hoe spaar je dat in godsnaam op met 550/maand
In principe wel maar bvb inkomsten uit aandelen en vastgoed zitten daar niet in, wij hebben bvb iemand in dienst die 4 appartementen verhuurd + een vrij groot (1000m²) commercieel pand - zijn loon bij ons is 16 €/h. Die man kan perfect thuisblijven maar is nog graag bezig en werkt hier graag.Ik snap het nut van deze topic ook niet zo goed. Daarvoor heb je toch al loon topic?
Als zaken als premies/kindergeld,... en dergelijken niet mee mogen tellen. Dan kun je toch evengoed naar loon topic gaan en daar u loon posten? Daar kun je dan tenminste nog het profiel van het inkomstenpakket zien.
Is net het punt dat ik wil aantonen.In principe wel maar bvb inkomsten uit aandelen en vastgoed zitten daar niet in, wij hebben bvb iemand in dienst die 4 appartementen verhuurd + een vrij groot (1000m²) commercieel pand - zijn loon bij ons is 16 €/h. Die man kan perfect thuisblijven maar is nog graag bezig en werkt hier graag.

Manmanman, hier lees je wat..Hun goesting in wat dan juist? Wat ze ook willen doen met vrienden, het zal niet veel mogen kosten.
Het is niet onmogelijk om als koppel met minder dan 2000 euro per maand gelukkig te zijn. Maar dat is dan toch ook een leven waarin je in vele aspecten van onze samenleving die als 'normaal' aanzien worden, niet gaat kunnen deelnemen, bij gebrek aan middelen.
Als je bv. langs alle kanten bestookt worden met reclame voor het kopen van producten en diensten die doorsnee gezinnen wel kunnen betalen, maar jij niet omdat je aan het staartje bengelt, dat moet toch ook een gigantische weerslag hebben op je eigenwaarde?
Het vergt toch heel wat mental gymnastics om die constante confrontatie te kunnen wegfilteren, en plezier te vinden in het arm zijn. Meestal lossen die mensen dat op door zich te isoleren en leven ze dan ergens in een chalet of caravan aan de rand van de samenleving. Maar 'rijk' kan ik dat in geen enkel opzicht noemen. Dat is gewoon leren gelukkig zijn met grote financiële beperkingen. Ook zal die mensen hun vriendenkring beperkt zijn tot mensen dezelfde klasse.
Ik heb bv. iemand gekend die graag wou optrekken met veel rijkere vrienden. Uiteindelijk vormde dat geldgebrek een kloof want die groep ging hun wekelijkse afterwork parties, wijnbars, samen shoppen, restaurantbezoekjes en skitrips niet lowbudget maken omdat 1 iemand dat niet kon betalen.

Eugh, wannabe plebs!!Onze 2 BMW’s waren ook maar rond de 10k![]()
Om nog eens een plek te hebben om te stoefen hoeveel je wel niet verdient.Ik snap het nut van deze topic ook niet zo goed. Daarvoor heb je toch al loon topic?
Als zaken als premies/kindergeld,... en dergelijken niet mee mogen tellen. Dan kun je toch evengoed naar loon topic gaan en daar u loon posten? Daar kun je dan tenminste nog het profiel van het inkomstenpakket zien.
Nu ik erover nadenk heb ik eigenlijk nog maar zelden iets volledig nieuw gekocht. Kzal mij al maar gaan inschrijven aan het OCMW.Eugh, wannabe plebs!!