Wat is voor jou niet vanzelfsprekend, maar voor anderen wel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Panda
  • Startdatum Startdatum
De meeste van die dingen werken niet in mijn ervaring, ge moet al de specifieke pompen weten staan.

Werkt echt bijna overal waar ik al getankt heb, en ik heb toch al op veel plaatsen getankt :D
Sommige tankstations zagen/vijlen dat precies af ofzo, om het onmogelijk te maken, maar zelfs dan lukt het dikwijls wel nog met genoeg fijngevoeligheid om het net op het randje te laten zitten.

Idem, en ik durf er ook niet teveel aan prutsen uit angst dat het niet zou af slaan en ik daar zou staan panikeren in een plas benzine aan bijna 2€/liter.

Slaat vanzelf af hoor.

Het is voor mij niet vanzelfsprekend om niet te weten hoe je dat doet, maar voor half het forum blijkbaar wel.
Awel ik dacht net hetzelfde...
Volgende keer als ik sta te tanken ga ik met mijn handen in mijn zakken eens rond kijken welke mannen daar allemaal krampachtig hun pomp aan het vasthouden zijn.

On topic: ik ben echt zeer onhandig, met een schaar een stuk papier mooi recht knippen (zelfs al staat er een lijn om te volgen) is een onmogelijke opgave, cadeautjes ed zien er bij mij altijd slordig uit al doe ik zo mijn best. Ik ben gezond jaloers op mensen die dat er allemaal zo vanzelfsprekend laten uitzien.

Awel ik dacht net hetzelfde...
Volgende keer als ik sta te tanken ga ik met mijn handen in mijn zakken eens rond kijken welke mannen daar allemaal krampachtig hun pomp aan het vasthouden zijn.
Ik doe altijd alsof het vanzelf gaat ik sta met mijn rug nonchalant tegen de auto, maar ik heb het wel stiekem achterstevoren vast.

Het hele tankpistool-verhaal snap ik niet, ik dacht dat dat klepje algemene kennis was.

Anyway: een hoop knopen leggen. Verder dan de absolute basis raak ik niet zonder dat op te zoeken en te klungelen, het lijkt alsof ik die "les" nooit heb geleerd.

ik dacht altijd dat mensen die de hendel vasthouden gewoon mensen zijn die ook benauwd zijn om te pissen zonder handen uit angst dat het overal int rond gaat vliegen :unsure:

Het is voor mij niet vanzelfsprekend om in lawaaierige omgevingen te staan. Dit door “hyperacusis”/“tinnitus” issues met mijn gehoor. Daardoor moet ik soms vroeg door op een luidruchtig restaurant of kwis, of ga ik oordoppen insteken op “vreemde” momenten. Gewoon al de wind ruis op de koersfiets voor 2u aan een stuk valt me lastig, heb er speciale dikkere helm bandjes voor (daar doe ik geen oordoppen voor in). Motorfiets is ook moeilijk om vol te houden aan snelheden boven de 100 zelfs met goede oordoppen. En de sfeer in groep met oordopjes in is toch niet dezelfde als zonder (soort occlusie effect). Sommige mensen beseffen ook niet dat ze vrij hard roepen als ze spreken en al zeker als er rumoer is (maar die hebben dan misschien weer andere gehoor problemen).

Na 12 jaar oordoppen omwille van een verschrikkelijk geval van hyperacusis en tinnitus ben ik langzaam aan in de gewenningsfase gekomen en kan ik terug wat meer zaken zonder doen. Maar ik heb ze wel altijd en overal in mijn zak zitten klaar om onmiddellijk in te steken. Na al die jaren is mijn omgeving het van me gewend en doen de soms wat vreemde blikken van andere mensen mij helemaal niets meer. Dat was niet gemakkeijk als jonge twintiger maar je komt op een punt later waar het je allemaal geen hol meer kan schelen wat andere mensen denken.

quasi 30 yo en nog nooit een auto getankt. (wel in games :'l )
van temperaturen hoger dan 25 graden Celsius genieten. zou het echt willen.
sporten (en dat leuk vinden)
eten genieten.

- Parkeren: mijn quasi compleet gebrek aan dieptezicht uit zich daar veel harder dan tijdens het rijden zelf, waar je continu referentiepunten hebt om afstanden in te schatten en geen precisiewerk moet verrichten.
- cadeautjes inpakken en boeken kaften. Ik weet hoe, doe het af en toe, maar krijg dat nooit strak
- anderen laten uitspreken :unsure: zodra ik weet wat er gezegd zal worden, vul ik aan. Da's zo mogelijk mijn slechtste eigenschap
- vriendschappen onderhouden: ik heb maar 1 echte vriend, gewoon omdat ik mijn vriendschappen altijd laar verwateren
- personen vergeten: ik onthoud belachelijk veel details van iedereen die ik ontmoet, dus het kan er helemaal niet in bij mij dat je personen kan vergeten.
- genieten van ongezonde dingen: als ik een koffiekoek eet, alcohol drink, te lang opblijf om iets leuk te doen, ... denk ik continu aan hoe ongezond het is en kan ik er niet 100% van genieten. Ik snap bv. niet hoe mensen onenighstands kunnen hebben zonder condoom 'omdat het beter voelt'. Ik heb dat 1 keer in een stomdronken bui meegemaakt omdat de condooms op waren. Zelfs in die toestand dacht ik de hele tijd 'wtf ben ik nu aan het doen, dit is niet goed', en ik heb me achteraf laten testen op SOA's (wat pas enkele weken/maanden later kon om 100% zeker te zijn, wat dus een psychologische marteling was).

Laatst bewerkt:
- vriendschappen onderhouden: ik heb maar 1 echte vriend, gewoon omdat ik mijn vriendschappen altijd laar verwateren
Ik vind dat vaak een dubbele. Als die "vriend" het de moeite waard vindt, dan verwatert er toch niets? Als je het lange tijd van 1 kant laat komen is dat iets anders, maar vaak komt het van geen enkele kant en noemt men het verwaterd.

Mijn eigen leven op de rails houden.

Ik ben iemand die chaos als levensstijl propageert. Het is voor mij enorm moeilijk om mezelf in toom te houden en structuur in mijn leven te brengen en vooral dat aan te houden. Dit komt terug in alle aspecten van mijn leven. Ik kan dit enorm goed voor andere mensen, of voor een gemeenschappelijk doel, maar voor mezelf in mijn persoonlijk leven is dit een onmogelijke opdracht.

Sommige mensen onder de brug doen het beter als ik. :)

Idem, en ik durf er ook niet teveel aan prutsen uit angst dat het niet zou af slaan en ik daar zou staan panikeren in een plas benzine aan bijna 2€/liter.
Weet iemand of dit ook automatisch afslaat bij AdBlue eigenlijk?
Zo een klepje zit er in elk geval niet op en de stang is ook een pak dunner…

Na 12 jaar oordoppen omwille van een verschrikkelijk geval van hyperacusis en tinnitus ben ik langzaam aan in de gewenningsfase gekomen en kan ik terug wat meer zaken zonder doen. Maar ik heb ze wel altijd en overal in mijn zak zitten klaar om onmiddellijk in te steken. Na al die jaren is mijn omgeving het van me gewend en doen de soms wat vreemde blikken van andere mensen mij helemaal niets meer. Dat was niet gemakkeijk als jonge twintiger maar je komt op een punt later waar het je allemaal geen hol meer kan schelen wat andere mensen denken.
Ik heb mijn maatoordoppen ook altijd mee en steek ze soms ook in op de gekste plekken… althans gek voor anderen.
Bepaalde drukke straten in Brussel, het centraal station in Brussel (de aankomende piepende treinen op die rails is afgrijselijk), … en zelfs op bepaalde lange autoritten op autostrades heb ik ze ook al ingedaan…

Door corona nu veel in de stilte gezeten en heb de indruk, vreemd genoeg, dat ik het wat beter verdraag. Op autostrades heb ik ze niet meer ingedaan sedert…

- Parkeren: mijn quasi compleet gebrek aan dieptezicht uit zich daar veel harder dan tijdens het rijden zelf, waar je continu referentiepunten hebt om afstanden in te schatten en geen precisiewerk moet verrichten.
- cadeautjes inpakken en boeken kaften. Ik weet hoe, oefen het regelmatig, maar krijg dat nooit strak
- anderen laten uitspreken :unsure: zodra ik weet wat er gezegd zal worden, vul ik aan. Da's zo mogelijk mijn slechtste eigenschap
- personen vergeten: ik onthoud belachelijk veel details van iedereen die ik ontmoet, dus het kan er helemaal niet in bij mij dat je personen kan vergeten.
- genieten van ongezonde dingen: als ik een koffiekoek eet, alcohol drink, te lang opblijf om iets leuk te doen, ... denk ik continu aan hoe ongezond het is en kan ik er niet 100% van genieten. Ik snap bv. niet hoe mensen onenighstands kunnen hebben zonder condoom 'omdat het beter voelt'. Ik heb dat 1 keer in een stomdronken bui meegemaakt omdat de condooms op waren. Zelfs in die toestand dacht ik de hele tijd 'wtf ben ik nu aan het doen, dit is niet goed', en ik heb me achteraf laten testen op SOA's (wat pas enkele weken/maanden later kon om 100% zeker te zijn, wat dus een psychologische marteling was).
Ben jij mij? 😱

Hehe, wat voor mij niet vanzelfsprekend is, is genoeg energie hebben om een dag "volle gas" te geven. De tol van over mijn grenzen te gaan is veel te groot. Een dagje Efteling met de dochter, een huwelijksfeest en dansen all night long, ik wou dat het nog kon maar bij mij resulteert dat in wekenlange fysieke klachten (ontstekingen op de gewrichten, koorts,..) dus ondanks de heel levendige spirit, is mijn dagdagelijkse leven doodsaai op dat vlak.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn maatoordoppen ook altijd mee en steek ze soms ook in op de gekste plekken… althans gek voor anderen.
Vallen die oordopjes zo hard op?
Mijn partner gebruikt zo standaard oordopjes om te slapen en ik merk vaak niet dat ze die al in heeft en ze zijn nochtans knalgeel.

Terug
Bovenaan