Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Pro-tip: dat floepke eerst een keer of 5 uitrekken voor ge de ballon opblaast.Ballonnen knopen! Wie heeft er ooit beslist om die floepkes zo kort te maken?!!
Ik haat het niet. Ben er niet goed in, of het kost veel energie en dan komt het geforceerd over.Grappig, iedereen haat small talk, en toch doet iedereen het![]()
Misschien zijn die koppels allemaal tamme ambtenaren die doen alsof ze werken.Tijd vinden. Genoeg tijd vinden.
Ik snap het écht niet. Koppels die ook allebei fulltime werken, ook kinderen hebben, ook (ver)bouwen, ook sociale activiteiten hebben, ook op reis gaan, ... En dan doodleuk beginnen over
- "Ah ja, x of y interesseerde me wel dus ik heb dat tussendoor eens in elkaar gestoken." -> Wanneer dan?!
- "Ah, ik stond gisteren om 17u in winkel x om ..." -> Dus dan stop jij om 16u30 met werken, terwijl je zonet nog zei dat je pas om 9u begonnen was? Hoe dan?
- "Ah, heb je ook film x en serie y gezien gisteren?" -> Bedoel je terwijl ik onder de douche stond terwijl ik mijn kleine eten aan het geven was? Of eerder toen ik met mijn kleine bij de dokter in de wachtzaal zat terwijl ik mijn facturen aan het betalen was in het ene tabblad en nog een dringende deadline voor mijn werk aan het afmaken was in het andere tabblad?
Nee, serieus. Ik heb echt vaak het gevoel dat ik één of andere lifehack mis die de rest van de wereld wél weet, om dan plots zeeën van tijd te hebben. Of dat ik in een parallel universum leef waarin de tijd sneller gaat dan voor een ander. En het ergste is dat die ook allemaal consequent meer dan 8u slapen per nacht, wat nog eens significant meer is dan ik. Dus de tijdsnood zou omgekeerd moeten zijn!
Eén van de meest gestelde vragen aan mijn omgeving is dan ook: "Maar wanneer doé jij dat toch allemaal?"
En het verdachte aspect is dat ze daar zelf ook nooit concreet kunnen op antwoorden. "Euh, gewoon, tussendoor". -> Heel verdacht. Wat hebben jullie te verbergen? Zijn jullie robots zonder behoefte aan eten, wassen, ...?
Soms zou ik op veel doodgewone mensen uit mijn omgeving eens 24/7 een camera willen zetten en die naast mijn leven laten lopen, om dan te zien waar nu exact het verschil zit.

Eigen pot beste pot!Op elke wc kunnen schijten zonder gêne.
Hoe iedereen op het werk dat zo vlot doet, ben ik echt jaloers op. Ben veel te self aware daarvoor![]()
Welja, effectief. Ik heb dat even zitten analyseren en eigenlijk zijn er bitter weinig van die koppels waarvan beiden full-time een veeleisende job hebben in de privé. Vaak zie je de volgende combinaties:Misschien zijn die koppels allemaal tamme ambtenaren die doen alsof ze werken.![]()
Amai niet. Ik woon letterlijk 2 minuten van waar ik werk dus het is altijd wel aanlokkelijk om gewoon een second naar huis te gaanEigen pot beste pot!

Inderdaad, buiten de werkuren negeer ik echt mijn mails/telefoon, etc.@mac-bc de meeste mensen bakenen hun werkuren al af. Dus die staan niet in hun pyjama met de CEO te bellen, die kijken pas mails na of nemen op eens de kleine al op de crèche is.
Idem met de werkdagen afronden. Die doen hun laptop toe ergens tussen 16u30 en 17u30 en laten die dan ook toe. Waardoor ze na 20u als de kinderen in bed zitten, effectief voor de tv kunnen ploffen.
En indien het allemaal in hun takenpakket vervat zit dat ze dat wél horen te doen, dan worden ze daar navenant voor betaald waardoor ze een poetsvrouw betalen, de partner gaat beduidend minder werken om thuis alle ballen in de lucht te houden,...
ZO moeilijk is het ook niet om die rekensom te maken hoor.![]()
) aangenomen, is ook een groot verschil.Idem! Mission impossible op het werkOp elke wc kunnen schijten zonder gêne.
Hoe iedereen op het werk dat zo vlot doet, ben ik echt jaloers op. Ben veel te self aware daarvoor![]()
Is nu wel offtopic, maar als je zo een druk werkleven hebt dan moet je andere keuzes maken in het leven.Welja, effectief. Ik heb dat even zitten analyseren en eigenlijk zijn er bitter weinig van die koppels waarvan beiden full-time een veeleisende job hebben in de privé. Vaak zie je de volgende combinaties:
- Privé & Ambtenaar
- Privé & Leraar
- Dokter & half-time werkende in de privé (als koppel blijf je dan toch genoeg verdienen)
- Enzovoort.
Wellicht is dat geen toeval.
Ge zegt dat nu. Maar vroeger was er een collega van mijn pa en die reed effectief onder de middag van Mechelen naar zijn thuis in Edegem om een nr. 2 te gaan doen.Amai niet. Ik woon letterlijk 2 minuten van waar ik werk dus het is altijd wel aanlokkelijk om gewoon een second naar huis te gaan![]()

Ik heb ooit een collega gehad die dan gewoon naar huis ging en verlof namGe zegt dat nu. Maar vroeger was er een collega van mijn pa en die reed effectief onder de middag van Mechelen naar zijn thuis in Edegem om een nr. 2 te gaan doen.

Dit toch wel, het leven moet geen strijd zijn gewoon zonder reden vind ik. Ik weet niet of @mac-bc nu zo'n absolute topjob doet, of het "gewoon" een veeleisende job is, waardoor je dan misschien een paar 100 euro inlevert om een pak minder stress te ondervinden. Ik zou het dan wel weten.Is nu wel offtopic, maar als je zo een druk werkleven hebt dan moet je andere keuzes maken in het leven.
Of je gaat zelf naar de ambtenarij en levert wat loon in en geniet van meer levenskwaliteit, of je doet verder met je bedrijfswagen en jachtig leven maar wel veel geld verdienen. Maar vooral stop eens met te kijken alsof een ander altijd de loterij gewonnen heeft.
De ambtenaren, leerkrachten, andere koppen van jut kunnen ook jaloers zijn op je bedrijfswagen en je loon.
Vriend van mij juist hetzelfde. Tijdens het uitgaan kan die plots een klein uur verdwijnen, gaat over en weer naar huis voor nr2Ge zegt dat nu. Maar vroeger was er een collega van mijn pa en die reed effectief onder de middag van Mechelen naar zijn thuis in Edegem om een nr. 2 te gaan doen.

Schijtverlof sorta speakIk heb ooit een collega gehad die dan gewoon naar huis ging en verlof nam![]()