Wat is voor jou niet vanzelfsprekend, maar voor anderen wel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Panda
  • Startdatum Startdatum
Ik kan dat ook niet, en ik betwijfel dat de meesten dat kunnen. Dat is ook allemaal leuk, maar ik zie het nut niet tenzij ik effectief in een land zit waar dat de gangbare manier van eten is.
Na, ik krijg de indruk dat er velen precies elke maand sushi gaan eten en dat ze dat zo kunnen oefenen.

@Green Mamba: de motoriek is totaal anders, ik kan zelfs grote stukjes sushi niet echt vastgrijpen.

Na, ik krijg de indruk dat er velen precies elke maand sushi gaan eten en dat ze dat zo kunnen oefenen.

@Green Mamba: de motoriek is totaal anders, ik kan zelfs grote stukjes sushi niet echt vastgrijpen.
Ik heb het inderdaad wat simplistisch uitgedrukt. Aangezien we graag sushi eten, gebeurt dat hier wel eens om de maand of maken we dat thuis zelf. Dan komen die stokjes dus wel een keer meer boven.

Uiteindelijk is het maar gewoon tussen uw vingers houden en dingen vastgrijpen hoor. Voor sushi en vleesjes lukt dat nog aardig hier, bij rijst is het al wat moeilijker.
Rijst hoort dan ook in een kommetje te zitten en dan worden de stokjes gebruikt om dit als het ware naar binnen te lepelen terwijl het kommetje in de buurt van uw mond is.

Idem met ramen bijvoorbeeld.

Is anders allemaal niet te eten met stokjes.

Hopelijk niet met iemand anders dan de partner!

Zolang de ander maar niet van het andere geslacht is :lol:

Blijkbaar is eten met eetstokjes iets dat iedereen kan. Door de weinige keren dat ik ooit eens sushi of iets aziatisch heb gegeten, kan ik dat niet en word ik vreemd bekeken door collega's als ik zeg dat ik dat niet kan.

Ter info: volgens de Japanse etiquette moogt/moet ge sushi ook gewoon met uw handen eten ipv met stokjes.

Blijkbaar is eten met eetstokjes iets dat iedereen kan. Door de weinige keren dat ik ooit eens sushi of iets aziatisch heb gegeten, kan ik dat niet en word ik vreemd bekeken door collega's als ik zeg dat ik dat niet kan.
Als ik met stokjes sushi eet dan spies ik die allemaal zo op mijn stok:

FTBKSYZGC4G0E9P.jpg

Lukt altijd.

\Care dat mensen daar daar van opkijken, gaat veel gemakkelijker voor mij

Als ik met stokjes sushi eet dan spies ik die allemaal zo op mijn stok:

FTBKSYZGC4G0E9P.jpg

Lukt altijd.

\Care dat mensen daar daar van opkijken, gaat veel gemakkelijker voor mij

Best niet doen als ge ooit in Japan zijt.

Ik ben ook geen held in eten met stokjes, maar ben ooit op reis geweest naar Japan en uit noodzaak toch wat bedrijviger geworden daarin.
Ook wel eens 1 keer ramen gaan eten ginder waarbij achteraf mijn hele t-shirt vol hing met spatjes :unsure:
En mijn hand verkrampt altijd een beetje als ik die stokjes te lang vast heb...

Rijst hoort dan ook in een kommetje te zitten en dan worden de stokjes gebruikt om dit als het ware naar binnen te lepelen terwijl het kommetje in de buurt van uw mond is.
Plus, het is veeleer plakrijst. Een stuk gemakkelijker om te verwerken met stokjes. Niet van die basmati-rommel.

#2... wtf steekt gij daar uit? Dat heb ik nooit aan de hand :eek:.
Google even 'urinoir spetters' en je ziet dat dat een algemeen probleem is. Kijk gewoon naar de tussenschotten (als deze er zijn) tussen 2 urinoirs, en je ziet garanti restanten van pis hangen.

Waterstralen spetteren wanneer ze ergens op terechtkomen. Zo abnormaal is dat niet. :wtf:

Google even 'urinoir spetters' en je ziet dat dat een algemeen probleem is. Kijk gewoon naar de tussenschotten (als deze er zijn) tussen 2 urinoirs, en je ziet garanti restanten van pis hangen.

Waterstralen spetteren wanneer ze ergens op terechtkomen. Zo abnormaal is dat niet. :wtf:
Ik vind dat op zich toch ook een "vuile" activiteit hoor, niet dat ik het daarom laat, maar sowieso heb je verschillende modellen urinoirs, waar de ene al harder spettert als de andere.

Nog zo'n goeie: mensen die het WC-deksel openlaten, dat heb ik ook nooit begrepen. Is dat aantrekkelijk, zo in de pot kunnen kijken? En vooral: als je doorspoelt geeft dat ook een hoop kleine druppels die zich dan mooi verspreiden, misschien op je tandenborstel die in dezelfde badkamer staat.

Al veel getrokken maar de floep is even lang zalle...

Aha! Kun je misschien een video-tutorial maken??

Dit komt nog het dichtst bij wat ik doe alleen gebruik ik enkel mijn wijs- en middenvinger (en ik trek dan het gedraaide stuk over het eindje)

- Thuis films/tv kijken. Ik kan echt zelden gefocust blijven kijken. Ik eindig altijd met mijn gsm in mijn handen terwijl daar ook niet echt iets boeiend op te zien is..in de cinema heb ik hier geen probleem mee.

- small talk. Ik kan dat dus echt niet en ik haat het uit de grond van mijn hart.

- make-up: bijna alle vrouwen kunnen basis make-up. Ik niet. Opzich wil ik het wel leren maar ik kan die tijd ook in iets leuker steken. Ik kan trouwens ook mijn eigen haar niet vlechten en ik kan ook niet op (hoge) hakken lopen want ik wil geen pijnlijke voeten.

sushi eten.. nog maar 1 of 2 keer gedaan in mijn leven.
Sinds een verhaal gehoord te hebben van een haringworm parasiet of dergelijke en alle gevolgen voor die persoon ben ik nogal wantrouwig tov sushi. I know tis bevrozen enzo maar toch. Dat zit in het kopje.

Kerel heeft een heel stuk van zijn darm moeten laten wegsnijden.

Laatst bewerkt:
En geen last van fecaliën op de tandenborstel als de WC in aan afzonderlijke ruimte staat.
Dat is helaas niet correct, ze hebben dat ooit eens getest in een programma.

Ik dacht:
WC bovenverdieping, tandenborstel benedenverdieping in de keuken en nog was er een kleine hoeveelheid fecaliën op de tandenborstel.

Die microdeeltjes zweven echt door uw huis.

Terug
Bovenaan