Wat was jouw voltijds bruto basisloon op de loonbrief van december 2024 (anonieme poll)

Wat was jouw voltijds bruto basisloon op de loonbrief van december 2024 (anonieme poll)

• < 2000€

Stemmen: 8 1,8%
  • 2000€ tot 2500€

Stemmen: 7 1,6%
  • 2500€ tot 3000€

Stemmen: 15 3,4%
  • 3000€ tot 3500€

Stemmen: 27 6,1%
  • 3500€ tot 4000€

Stemmen: 44 10,0%
  • 4000€ tot 4500€

Stemmen: 60 13,6%
  • 4500€ tot 5000€

Stemmen: 69 15,6%
  • 5000€ tot 5500€

Stemmen: 62 14,1%
  • 5500€ tot 6000€

Stemmen: 40 9,1%
  • 6000€ tot 6500€

Stemmen: 21 4,8%
  • 6500€ tot 7000€

Stemmen: 24 5,4%
  • 7000€ tot 7500€

Stemmen: 11 2,5%
  • 7500€ tot 8000€

Stemmen: 7 1,6%
  • > 8000€

Stemmen: 15 3,4%
  • > 9000€

Stemmen: 5 1,1%
  • > 10000€

Stemmen: 26 5,9%

• Totaal aantal stemmers
    441
Ik ben blijkbaar één van de weinige arbeiders hier op BG dus ja, een vakantiedag opnemen = geen loon voor die dag.
Stom systeem vind ik want eind mei begin juni krijg je dan ineens 4000 flappen op je rekening, dat je dan eigenlijk maar best direct aan de kant zet om de vakantiedagen te compenseren.
Die is op zich dus wel betaald, alleen krijg je dat loon (enkel vakantiegeld) samen met uw dubbel vakantiegeld uitbetaald in mei idd

Als je wilt meedoen aan de poll pak dan november he (neem aan dat je geen indexatie in december gehad hebt) :p

2500 euro/maand sparen op dat inkomen? Dat is bijna 38%...
Ben nu eigenlijk echt wel benieuwd naar uw maandelijkse vaste kosten? Heb je daar een idee/overzicht van?
Mag ook in PM als je dat liever doet.
Loon:
- Hij: 2650€ netto + 500€ flexijob
- Zij: 2600€ netto + 1000€ netto als zelfstandige in bijberoep

Totaal: +-6750€

Kosten:
- Lening: 2200€
- voeding: 400€
- energiekosten (worden deels ingebracht in haar zaak): 150€ (epc A+, epeil -10. Hier trekken we van terug)
- restaurant: betaalt zij volledig met de zaak
- verzekeringen (woonverzekering, famililiale, CM): +-200€
- kosten voeding/allerlei huisdieren: 100€

Geen kinderen. Vakantie ed = vakantiegeld en 13de maand.

De woning dient nog deels afgewerkt te worden. We hebben nog +-300.000€ aan afwerkingkosten (ruwweg berekend): overal inbouwmeubels, tuin, poort ad oprit, alarmsysteem, gordijnen, verlichting, schilderijen, schilderwerken, trapleuning,...)

We zetten maandelijks 1000€ in etf's. Dit zouden we op termijn verhogen naar +2000€

Dat is frauderen he :laugh:
Dat doet iedereen die een eigen zaak heeft. Echt het normaalste van de wereld.

Beetje het zelfde als bij de ingang pretpark zeggen dat je kind 9 jaar oud ipv 10 is omdat je vanaf 10 extra moet betalen. De fiscus stelt daar geen vragen bij. Peanuts in het grote verhaal.

Beetje het zelfde als bij de ingang pretpark zeggen dat je kind 9 jaar oud ipv 10 is omdat je vanaf 10 extra moet betalen. De fiscus stelt daar geen vragen bij. Peanuts in het grote verhaal.
Concurrentievervalsing ja
Als ik, in loondienst werkende, dezelfde steak van 40 euro wil eten dan kost dat mijn werkgever 125 euro!

Dat is eigenlijk een non -argument natuurlijk: peanuts voor resto, IT zaken, soms wat drank en snoepgoed, wat energiekosten, wat prularia, wat cadeaus en wijn ... allemaal peanuts die op 1 jaar bekeken makkelijk een deftig extra maandloon van 3000 € opleveren, vingers in de neus.

Dat is eigenlijk een non -argument natuurlijk: peanuts voor resto, IT zaken, soms wat drank en snoepgoed, wat energiekosten, wat prularia, wat cadeaus en wijn ... allemaal peanuts die op 1 jaar bekeken makkelijk een deftig extra maandloon van 3000 € opleveren, vingers in de neus.
Jup zo gaat dat. Dan vergeet je nog de hele bureau inrichting thuis.

Ben zelf nog in loondienst maar denk er sterk over na om te switchen.

Het gaat soms nog véééél verder dan dat, maar ik heb geen zin om terug strafpunten te krijgen :ROFLMAO:
Gaat echt veel verder dan dat.
Bij ons blijf het bij de restaurant kosten. Bij mensen die ik vroeger kende, richtte ze een vennootschap op die zogezegd avontuurlijke activiteiten organiseerden..om zo privé quads en moto's te kunnen inbrengen. Die hadden 0,0 klanten en wel veel kosten. Die zijn uiteindelijk wel gepakt geweest.

2500 euro/maand sparen op dat inkomen? Dat is bijna 38%...
Ben nu eigenlijk echt wel benieuwd naar uw maandelijkse vaste kosten? Heb je daar een idee/overzicht van?
Mag ook in PM als je dat liever doet.

Die toch al forse inkomens hebben ook veel voordelen.

Bij mij komt er een auto bij, gsm + abbo, zeer goedkoop internet, MC’s, CAO 90 bonus, Merrit bonus en vergeeet nog wel wat wss. Heb je nog vakantiegeld en 13de maand.
Alleen de bonussen en vakantiegeld.13de maand ben je netto ook al voorbij 1/3de van 30k op jaarbasis…

En dan is er ook nog een partner…

Laatst bewerkt:
In absolute cijfers had ik nu toch ook niet gedacht dat hier zoveel >10K lonen waren.
Ik had weet van een 4-tal die hier terecht trots over zijn en dus af en toe eens posten. Maar 14 man is al een mooi groepje.
26 personen >8K. Ferm.

Ik had echt graag eens een poll gezien voor de ondernemers en freelancers, om dit ook eens in kaart te brengen.
Het resultaat is daar waarschijnlijk ook om van achterover te vallen.
Bij eenmanszaken gewoon netto winst laatste winstberekening + zwarte inkomsten. En bij vennootschappen netto loon + dividend / liquidatiereserve + zwarte inkomsten. Puur netto inkomsten dus op jaarbasis.
En de hele discussie van 150K wagens, en van de pot gerukte IPT's, ... even vermijden.

Vervroegd op pensioen? En dan? Redelijk minimalistisch thuis te zitten? :unsure:

Don’t get me wrong, ik gun het u allemaal. Maar ook in mijn omgeving zie ik oppotters die rekenen en rekenen om dan vervroegd op pensioen te gaan. Quasi een spartaans regime. Zonder echt eindplan van wat er daarna komt. En met de grote hoop dat de gezondheid op dat moment het ook allemaal toelaat om al dat opgepot geld op te doen. En dat lijkt me raar.

Met 3 kinderen thuis kan ik me wel wat zaken bedenken die ik leuker vind dan werken. Zeker eens ze de 14-16 beginnen te naderen en ik 50 ben, kan ik me wel wat activiteiten bedenken waarbij het handig is om minder te werken. Een roadtrip van 2 maanden in de zomer, ik zeg maar iets. Of een skitour vakantie van 2 weken in de kerst en paasvakantie. Of of of. En los van de kinders, ik heb hier thuis genoeg zaken en te weinig tijd om me te amuseren met vanalles en nog wat.

En "spartaans" leven is allemaal relatief. Denk dat wij meer dan de helft van ons geld kunnen sparen. Zou eens moeten checken, maar denk dat we los door de 50k per jaar sparen. Los van onze hypotheek van 1700/m hebben we geen grote kosten. MC en paar 100 euro per maand voor eten. Gas en elektriciteit is zonneboiler zonnepanelen en wat gas uit de buis maar misschien 50-100 per maand.

We moeten op niks letten qua geld, maar we geven het niet uit aan dommigheden. Geld op doen is geen kunst. Geld zinvol besteden wel. We gaan skiën in winter, 2w naar frankrijk in zomer en dan nog 1 of 2x een verlengd weekend, allemaal met de kinders. We zouden al ons geld kunnen verbrassen aan designer kleren, dure auto's en reizen naar Sri Lanka. Maar dat zegt me nu eens 0,0 en is dikke miserie met kinders.

En ik heb Belgische wetgeving en fiscaliteit niet uitgevonden. Aan 2% indexatie en 1% salary increase sluipt het loon gezapig naar belachelijke hoogtes.

Ik had echt graag eens een poll gezien voor de ondernemers en freelancers, om dit ook eens in kaart te brengen.
Het resultaat is daar waarschijnlijk ook om van achterover te vallen.
Bij eenmanszaken gewoon netto winst laatste winstberekening + zwarte inkomsten. En bij vennootschappen netto loon + dividend / liquidatiereserve + zwarte inkomsten. Puur netto inkomsten dus op jaarbasis.
En de hele discussie van 150K wagens, en van de pot gerukte IPT's, ... even vermijden.
Als je daar goed over nadenkt en al die voorwaarden in je openingspost zet, zonder dat het te ingewikkeld wordt om te berekenen, dan kan je dat best gewoon zelf aanmaken hoor, iedereen kan hier topics en polls starten! Maar je krijgt maar 1 shot bij een poll dus de correcte inkleding wat/wie/wel/niet is belangrijk.

Ik val zelf ook wel achterover van wat ik hier zie.
Als je een bruto loon hebt van 3999€ dan verdient 81% van de forumleden meer dan u.

Laatst bewerkt:
En ik heb Belgische wetgeving en fiscaliteit niet uitgevonden. Aan 2% indexatie en 1% salary increase sluipt het loon gezapig naar belachelijke hoogtes.
Dit vooral dus.

Het klopt dat dit allemaal op de hoop gaat eens ge boven een bepaald loon zit. Maar op een bepaald moment wordt die hoop cash te groot en gaat ge investeren. Extra vastgoed, trackers, opties, hefboompjes, u ergens inkopen… En hoe hoger uw brutoloon, hoe groter die extraatjes (Percentueel niet. Maar uw 2% is de mijne niet). En het zijn die durfcenten die uw kapitaal juist verder doen aangroeien. Soms verliest ge, soms wint ge - dat risico neemt ge pas eens de rest gesetteld is.

Ik val zelf ook wel achterover van wat ik hier zie.
Als je een bruto loon hebt van 3999€ dan verdient 81% van de forumleden meer dan u.

Niet moeilijk op een forum waar veel volk 4000€ netto/maand heeft…
Maar dit is geen weerspiegeling van de werkelijkheid.

Bij mij is het meer de geruststelling van/ stel ik ben er 50/55 en mijn werk stopt ermee.
Dat ik dan niet meer de arbeidsmarkt opmoet, ergens van 0 beginnen tegen een startersloon of moeten solliciteren als 50plusser.
De krapte op de arbeidsmarkt is toch een blijvertje? Met wat ervaring kan je toch zelfs als 50+ een deftige job vinden?

81% van degenen die gestemd hebben. Ik kan mij inbeelden dat de modale verdieners dit soort topics mijden.
Niet perse vermijden, maar ik denk ook wel dat de grootverdieners hier op springen. En dan uiteraard nog een heel deel dat wat komt zeveren, ook al is het anoniem. 5+% boven de 10.000 euro, dat geloof je toch zelf niet?

Terug
Bovenaan