Wat was jouw voltijds bruto basisloon op de loonbrief van december 2024 (anonieme poll)

Wat was jouw voltijds bruto basisloon op de loonbrief van december 2024 (anonieme poll)

• < 2000€

Stemmen: 8 1,8%
  • 2000€ tot 2500€

Stemmen: 7 1,6%
  • 2500€ tot 3000€

Stemmen: 15 3,4%
  • 3000€ tot 3500€

Stemmen: 27 6,1%
  • 3500€ tot 4000€

Stemmen: 44 10,0%
  • 4000€ tot 4500€

Stemmen: 60 13,6%
  • 4500€ tot 5000€

Stemmen: 69 15,6%
  • 5000€ tot 5500€

Stemmen: 62 14,1%
  • 5500€ tot 6000€

Stemmen: 40 9,1%
  • 6000€ tot 6500€

Stemmen: 21 4,8%
  • 6500€ tot 7000€

Stemmen: 24 5,4%
  • 7000€ tot 7500€

Stemmen: 11 2,5%
  • 7500€ tot 8000€

Stemmen: 7 1,6%
  • > 8000€

Stemmen: 15 3,4%
  • > 9000€

Stemmen: 5 1,1%
  • > 10000€

Stemmen: 26 5,9%

• Totaal aantal stemmers
    441
De krapte op de arbeidsmarkt is toch een blijvertje? Met wat ervaring kan je toch zelfs als 50+ een deftige job vinden?

Nieuwe collega’s, nieuwe werkcultuur… neen geen zin in. Iemand die zegt wat ik moet doen, terwijl ik nu mijn eigen baas ben zeg maar. Dit wordt het niet.

Enige wat ik nog zou doen is bv rekken aanvullen in de Delhaize.

Niet perse vermijden, maar ik denk ook wel dat de grootverdieners hier op springen. En dan uiteraard nog een heel deel dat wat komt zeveren, ook al is het anoniem. 5+% boven de 10.000 euro, dat geloof je toch zelf niet?
Maar wederom, zie naar het referentiekader.

Zoals eerder al aangehaald, kijk naar de gemiddelde leeftijd en profiel op BG. Veel jeugd wordt er niet meer aangetrokken. 3.9% van degene die de leeftijdspoll ingevuld hebben, zijn jonger dan 28j. Dan nog 15.6% tussen 28 & 33j. Al de rest (80.5%) is dus 33+.
Neem daar dan nog bij dat degenen die hier blijven plakken zijn, meestal hooggeschoold zijn...
En dan natuurlijk het feit dat het werk & studie onderdeel van het forum veelal hogere profielen aantrekt. Niet enkel voor het bruto-loon topic; als je het ergernissen op het werk doorbladert, zijn dat ook vooral bedienden en hogere profielen die erin posten.

Dus ja, het resultaat van de poll is best wel mogelijk hier. Het is enkel al heel lang duidelijk dat dit (sub-)forum geen gelijke representatie heeft van alle lagen van de maatschappij.

Ik had echt graag eens een poll gezien voor de ondernemers en freelancers, om dit ook eens in kaart te brengen.
Het resultaat is daar waarschijnlijk ook om van achterover te vallen.
Bij eenmanszaken gewoon netto winst laatste winstberekening + zwarte inkomsten. En bij vennootschappen netto loon + dividend / liquidatiereserve + zwarte inkomsten. Puur netto inkomsten dus op jaarbasis.
En de hele discussie van 150K wagens, en van de pot gerukte IPT's, ... even vermijden.
Zou er animo zijn voor een poll inzake totaal potentieel netto inkomen op basis van alle types inkomsten, ook al is dat onderhevig aan gezinslasten zou het wel een idee geven van het totaalplaatje, paar vaste zaken zoals waarde bedrijfswagen zal het beeld niet echt gigantisch vertekenen.

Wil anders wel eens een poging wagen. Zoiets zou een beeld geven waarvan volgens mij geen enkele studie van bestaat maar best relevant is.

Laatst bewerkt:
Niet perse vermijden, maar ik denk ook wel dat de grootverdieners hier op springen. En dan uiteraard nog een heel deel dat wat komt zeveren, ook al is het anoniem. 5+% boven de 10.000 euro, dat geloof je toch zelf niet?
Als ze hun freelance bedragje rekenen als hun loon in de poll kan dat perfect. :)
Klopt dan natuurlijk niet als loon.

Zou er animo zijn voor een poll inzake totaal potentieel netto inkomen op basis van alle types inkomsten, ook al is dat onderhevig aan gezinslasten zou het wel een idee geven van het totaalplaatje, paar vaste zaken zoals waarde bedrijfswagen zal het beeld niet echt gigantisch vertekenen.

Wil anders wel eens een poging wagen. Zoiets zou een beeld geven waarvan volgens mij geen enkele studie van bestaat maar best relevant is.

Maar er zijn zoveel verschillende secundaire voorwaarden dat dat onmogelijk is.Moet je voor alles een bedrag verzinnen.
Voor sommige is dat een aanzienlijk extra deel, zeker als je nog een zot goede groepsverzekering hebt bvb.

Maar er zijn zoveel verschillende secundaire voorwaarden dat dat onmogelijk is.Moet je voor alles een bedrag verzinnen.
Voor sommige is dat een aanzienlijk extra deel, zeker als je nog een zot goede groepsverzekering hebt bvb.
Dergelijke zaken lijken mij geen probleem, bedoeling zou eerder zijn om eens te kijken in grote lijnen wat het algemeen inkomen is, ongeacht de bron - dus ook zaken als kindergeld, premies, inkomsten uit investeringen, niet uitgekeerde winsten, … dat kan dus ook een negatief cijfer zijn bvb.

Ik hoop dat deze poll niet vervuild is daardoor, dat zou wel jammer zijn.
Poll is sowieso vervuild door lurkers die maar iets aanklikken. Desalniettemin is het wel een gegeven dat het gemiddelde BG inkomen geen weerspiegeling is van de gehele samenleving.

Dergelijke zaken lijken mij geen probleem, bedoeling zou eerder zijn om eens te kijken in grote lijnen wat het algemeen inkomen is, ongeacht de bron - dus ook zaken als kindergeld, premies, inkomsten uit investeringen, niet uitgekeerde winsten, … dat kan dus ook een negatief cijfer zijn bvb.
Ik denk dat je daar zeer moeilijk een formule voor gaat kunnen maken, lijkt me wel een probleem te zijn.

Ga je dan ook erfenissen meetellen en schenkingen? Hoe ga je omgaan met inkomsten uit waardestijging van roerend en onroerend goed? Dat is toch ook een investering? Of moet dat huis eerst verkocht worden? En wat als dat onroerend goed of die investeringen ook half eigendom zijn van uw partner? Hoe ga je dat in een poll verwerken die duidelijk is? Niet uitgekeerde winsten en wat als je een zakenpartner hebt of meerdere aandeelhouders in uw firma? Kindergeld telt dan zeg je, maar inkomsten door belastingaftrek van uw hypotheek telt dat ook? Hoe ga je dan 2024 kunnen pollen want die belastingen worden pas in 2025 verwerkt, of mag dat dan op basis van de belasting terugtrekking uit 2024 gebeuren?

Er zijn echt 1001 manieren om inkomsten te gaan bekijken waarvan basis brutoloon op een loonbrief ongeveer de simpelste is om gewoon anoniem en snel te kunnen pollen. threads over de details van uw brutoloon, spaargeld of freelancers zijn er al.

Misschien kan een poll wel als "hoeveel is je netto vermogen gestegen in 2024" wat dan gewoon de som is van al je bezittingen 1 januari 2025 - som van al je bezittingen 1 januari 2024. Maar dan nog zit je met het aspect alleenstaande vs. getrouwd, of erfenissen, wat je geen duiding kan geven in een poll.

Laatst bewerkt:

Lijkt me relatief gemakkelijk. Het is bruto of netto. Als het bruto is, x0.4 voor netto. En het geneuzel na de komma zal in the grand scheme of things niet veel uitmaken.

Ik heb mijn excelleke om job offers te vergelijken.

EXCLUSIEF. “Duidelijke signalen dat er moeilijke tijden op ons afkomen”: zo zal je werk eruitzien in 2025 volgens Adecco-topman

"Ben je niet gelukkig meer? Heb je niet genoeg uitdaging? Zijn er onvoldoende mogelijkheden? Dan hebben mensen vandaag veel minder scrupules dan vroeger om te veranderen. De tijd dat iemand 30 of 40 jaar bij dezelfde werkgever bleef, ligt lang achter ons.”
En voor de rest maar zagen dat personeel te veel geld kost in België, maar ze er wel te weinig kunnen vinden.

Oh no, anyway. 😂 Altijd grappig zo'n 'interviews' met topmannen/bedrijfsleiders die klagen dat de mensen niet meer zo zot zijn als vroeger.

Lijkt me relatief gemakkelijk. Het is bruto of netto. Als het bruto is, x0.4 voor netto. En het geneuzel na de komma zal in the grand scheme of things niet veel uitmaken.

Ik heb mijn excelleke om job offers te vergelijken.

Jij betaald 60% belastingen na alle aftrekposten? Ik betaal na rsz in totaal nog 30%. Mogelijks minder nu mijn vrouw op dezelfde belastingsbrief komt, dat zal ik na de belastingsingave weten.
En secundaire verloning brengt doorgaans een pak meer op dan 40% van de kost.

Dat is geen inkomen eh; dat is gewoon cash-inflow/vermogensopbouw binnen een/van de/voor de vennootschap :).

Enfin; zij die graag eenzelfde topic als deze openen voor niet-werknemers: be Nike, just do it.

Dat is geen inkomen eh; dat is gewoon cash-inflow/vermogensopbouw binnen een/van de/voor de vennootschap :).

Enfin; zij die graag eenzelfde topic als deze openen voor niet-werknemers: be Nike, just do it.
Het zou ook niet de bedoeling zijn om naar effectief inkomen te polsen - wel naar het groter geheel, dus inclusief vermogensopbouw. Daar zijn, voor zover ik weet geen data van, zelfs niet bij benadering ..

Voor andere lagen kan je altijd de comments op hln.be raadplegen.
Ik heb iets te hard gelachen... XD

Persoonlijk, ik ben zelfstandige en deze poll is moeilijk om in te vullen omdat dit 2 maten en gewichten zijn, zoals eerder al aangehaald. Mijn netto inkomen vs mijn inkomensten op de vennootschap zijn een rare berekening met veel uitleg en gotcha's bij voor de mensen die er niet in thuis zijn.

Terug
Bovenaan