Wat was jouw voltijds bruto basisloon op de loonbrief van december 2024 (anonieme poll)

Wat was jouw voltijds bruto basisloon op de loonbrief van december 2024 (anonieme poll)

• < 2000€

Stemmen: 8 1,8%
  • 2000€ tot 2500€

Stemmen: 7 1,6%
  • 2500€ tot 3000€

Stemmen: 15 3,4%
  • 3000€ tot 3500€

Stemmen: 27 6,1%
  • 3500€ tot 4000€

Stemmen: 44 10,0%
  • 4000€ tot 4500€

Stemmen: 60 13,6%
  • 4500€ tot 5000€

Stemmen: 69 15,6%
  • 5000€ tot 5500€

Stemmen: 62 14,1%
  • 5500€ tot 6000€

Stemmen: 40 9,1%
  • 6000€ tot 6500€

Stemmen: 21 4,8%
  • 6500€ tot 7000€

Stemmen: 24 5,4%
  • 7000€ tot 7500€

Stemmen: 11 2,5%
  • 7500€ tot 8000€

Stemmen: 7 1,6%
  • > 8000€

Stemmen: 15 3,4%
  • > 9000€

Stemmen: 5 1,1%
  • > 10000€

Stemmen: 26 5,9%

• Totaal aantal stemmers
    441
Hoe er 7 mensen <2000€ kunnen aangeduid hebben terwijl het minimumloon in België 2070€ is, snap ik ook niet.
Dat was ook maar een bedrag dat ik daar gezet had om te zien hoeveel trolls er zijn.
Dus die effenen elkaar wel uit voor een stuk. Ik denk dat die 5000 mediaan wel een behoorlijk correct getal is.

Hoe er 7 mensen <2000€ kunnen aangeduid hebben terwijl het minimumloon in België 2070€ is, snap ik ook niet.
Dat was ook maar een bedrag dat ik daar gezet had om te zien hoeveel trolls er zijn.
Dus die effenen elkaar wel uit voor een stuk. Ik denk dat die 5000 mediaan wel een behoorlijk correct getal is.
Mischien ook ineens een bedrag + 9.999.999 EUR om nog meer trolls te vangen....

Waarom überhaupt een keuze maken als dit geen serieuze optie is, dan kan je het toch ook anderen niet kwalijk nemen dat ze uw poll niet serieus nemen?

Ongelooflijk, hoeveel commentaar hier kan zijn niet alleen op 10.000 EUR+ maar nu zelfs 2.000 EUR min... Ik ben zelfstandige maar heb geen uurtarief maar een dagtarief, mag ik dan wel meespelen?

Mischien ook ineens een bedrag + 9.999.999 EUR om nog meer trolls te vangen....
dat zou te obvious geweest zijn. Persoonlijk vind ik het best wel een zeer interessante en goede poll al zeg ik het zelf. Dat daar een beetje in getrold wordt dat is altijd maar ik trek mij daar niks van aan waarom zou je u daar nu druk in maken er is maar 7 man dat < 2000 ingevuld heeft dus de trolling valt nog goed mee.

Als zelfstandige kan je niet meespelen hè want uw onkosten moeten ook betaald worden van dat dagtarief of uurtarief dus dat loon gaat altijd hoger liggen dan iemand in loondienst dat snap je toch zelf wel anders zou iedereen wel in loondienst werken.

Het sta u vrij een eigen poll te starten voor zelfstandigen hun uurtarief. Dat is hier al zo vaak aan bod gekomen maak gewoon uw eigen poll he jullie zijn toch ondernemers wel onderneem dan actie in plaats van te zeuren dat je uw poen niet kan laten zien.

Het zal idd puur theoretisch worden, want bepaalde zaken heb je wel - maar kan je niet op elk moment verzilveren, maar dat betekent niet dat het niets waard is natuurlijk. Ik zoek ook iets dat toelaat mensen die niet focussen op een job als bron van inkomen erbij te betrekken, want er zijn hier ook leden die het anders aanpakken. Gevolg is dat er een redelijke fout zal aanwezig zijn want het moet ook nog eenvoudig zijn.

Niet verzilverd is niet gerealiseerd, zo moeilijk hoeft dat niet te zijn :).
Doe je accumulatie op de beurs, dan is dat geen netto-inkomen tot op de dag dat je verkoopt. Ga je voor dividenden, dan is dat wat anders. Sounds like overthinking it :)

Ik ben zelfstandige maar heb geen uurtarief maar een dagtarief, mag ik dan wel meespelen?
Zelfstandigen kan je niet vergelijken met werknemers op vlak van verloning (of je moet erg inefficiënt te werk gaan), dus sowieso kan je niet meedoen in deze poll als zelfstandige.

dat zou te obvious geweest zijn. Persoonlijk vind ik het best wel een zeer interessante en goede poll al zeg ik het zelf. Dat daar een beetje in getrold wordt dat is altijd maar ik trek mij daar niks van aan waarom zou je u daar nu druk in maken er is maar 7 man dat < 2000 ingevuld heeft dus de trolling valt nog goed mee.

Als zelfstandige kan je niet meespelen hè want uw onkosten moeten ook betaald worden van dat dagtarief of uurtarief dus dat loon gaat altijd hoger liggen dan iemand in loondienst dat snap je toch zelf wel anders zou iedereen wel in loondienst werken.

Het sta u vrij een eigen poll te starten voor zelfstandigen hun uurtarief. Dat is hier al zo vaak aan bod gekomen maak gewoon uw eigen poll he jullie zijn toch ondernemers wel onderneem dan actie in plaats van te zeuren dat je uw poen niet kan laten zien.
Alé, ik kan "mijn poen" niet laten zien, je hebt me volledig door!

Er zijn tig spelregels aan verbonden en dan zijn er forumgangers die zitten te melken op de mensen die +10.000 EUR bruto op hun loonfiche hebben staan en nu zelfs dus zij die minder dan 2.000 EUR bruto invullen... En dat dan van de topicstarter die zegt dat het zelfs onmogelijk is...

Leuk Gotcha-moment maar ik vind het bijzonder flauw... Als je het bewust doe, prima, hou het dan voor jezelf, maar om dat als keuze te gaan zetten en dan na een week te zeggen "dat kan helemaal niet"... Niveau 2e middelbaar.

Zelfstandigen kan je niet vergelijken met werknemers op vlak van verloning (of je moet erg inefficiënt te werk gaan), dus sowieso kan je niet meedoen in deze poll als zelfstandige.
Ik begrijp dat dat nogal moeilijk is op het internet maar mijn vraag was dus geen serieuze hé... Uiteraard kan je het loon van een zelfstandige niet in dit topic posten/pollen.

Alé, ik kan "mijn poen" niet laten zien, je hebt me volledig door!

Er zijn tig spelregels aan verbonden en dan zijn er forumgangers die zitten te melken op de mensen die +10.000 EUR bruto op hun loonfiche hebben staan en nu zelfs dus zij die minder dan 2.000 EUR bruto invullen... En dat dan van de topicstarter die zegt dat het zelfs onmogelijk is...

Leuk Gotcha-moment maar ik vind het bijzonder flauw... Als je het bewust doe, prima, hou het dan voor jezelf, maar om dat als keuze te gaan zetten en dan na een week te zeggen "dat kan helemaal niet"... Niveau 2e middelbaar.

Ik begrijp dat dat nogal moeilijk is op het internet maar mijn vraag was dus geen serieuze hé... Uiteraard kan je het loon van een zelfstandige niet in dit topic posten/pollen.
Beetje flauw getroll terwijl de spelregels duidelijk meegegeven zijn: Deze poll is dus enkel voor mensen in loondienst, enkel brutoloon zonder extralegale voordelen. Deeltijdse werkers vullen hun voltijds brutoloon in.

Waarom zelfs al maar commentaar geven als zelfstandige terwijl de poll voor werknemers in loondienst bedoeld is?

Is die 2070 niet met eindejaarspremie etc verrekend? Waardoor uw december-loon sowieso lager ligt, eventueel met nog een verlofdag of 2 (arbeider) en op papier zit ge rap onder die 2070.
Vergeet niet dat veel mensen eigenlijk ook niet goed beseffen hoe hun loon(brief) ineen zit.

7 trolls op de 354 valt nog mee. Wellicht zijn er langs het andere uiteinde ook een hoop trolls (wat je altijd ziet in enquêtes, de uiteindes scoren altijd 'onrealistisch' goed), maar als je die ook negeert zie je eigenlijk een bijna perfecte normaalverdeling. Best wel grappig want de officiële statistieken geven eerder een rechtsscheve verdeling met een zeer grote groep die rond het gemiddelde en daaronder zitten, maar met een lange staart van '(groot)verdieners'.
Het gemiddelde/mediaan ligt hier dus een pakje hoger, maar bon da's gewoon selectiebias. Vraag hetzelfde aan de vaste toogplakkers van café De Vuile Hoek en je krijgt het omgekeerde.

Beetje flauw getroll terwijl de spelregels duidelijk meegegeven zijn: Deze poll is dus enkel voor mensen in loondienst, enkel brutoloon zonder extralegale voordelen. Deeltijdse werkers vullen hun voltijds brutoloon in.

Waarom zelfs al maar commentaar geven als zelfstandige terwijl de poll voor werknemers in loondienst bedoeld is?
Staat nergens dat zelfstandigen niet mogen meestemmen, al snap ik wat je bedoelt, zie ook mijn vorige post.

Commentaar geven is denk ik de bedoeling van een forum, als ik posts zie waarvan ik denk "tsjien, dat is wel hypocriet/flauw/..." ben ik iemand die nogal rap in zijn pen kruipt. Of is het tegenwoordig ook al enkel toegelaten om ergens te posten als het rechtstreeks betrekking heeft tot uzelf? Wat zit je dan überhaupt te posten op topics over de begroting of Tom Waes zijn auto-ongeval?

Ter info (zoals gromker aangaf):
-2070 gmmi betekent (onder normale omstandigheden) minimaal een maandloon van 1910 per maand. Voor studenten nog een stuk minder.
- vele arbeiders zullen een stuk onder die 2000 euro bruto kunnen zitten voor voltijds werk, bvba door verlof of tijdelijke werkloosheid.
- arbeiders hebben geen maandloon, laat staan een basismaandloon. Die rekenen met een uurloon. Hun basisloon is dus altijd minder dan 2000 euro als ze letterlijk de topic invullen

Absoluut niet vreemd dus dat er mensen met een < 2000 zitten, los van eventuele trolls.

Een zelfstandige (ik doel hier op de pseudo zelfstandigen zoals ICTers) dient een loon dient uit te keren:
- het minimumloon als hij 25% belastingen wil betalen op zijn winst
- 45.000€ als hij 20% belastingen wil betalen op zijn winst

Dus ik zou hen in deze topic vanonder verwachten. Dat ze dan minder aan hun huis betalen of een hoge dividend/liquidatiereserbe hebben is niet de vraag.

Er zijn zeker mensen met 10k brutoloon in werknemersverband, maar dat algemeen toch al vrij hoge functies waar zeker niet altijd met managementvennootschappen gewerkt wordt.
Op basis vh bedrijf waar ik werkzaam zijn schat ik dat op 1% (20 op 2000) op basis van de salarisschalen

Voor jullie te hard van stapel lopen wil ik jullie laten weten dat ook een loon van 9k brut in BE nog altijd niet te veel voorstelt hoor.
Er zijn een heel aantal bijkomende taxen (waar je wel) en voordelen (waarvan je niet) mag genieten met zo'n bruto inkomen.
Met nog net over de 100k bruto is het echt niet zo bijzonder hoor, ook ik woon nog een een gewoon halfopen bebouwing en een gewone straat met rijhuizen(en niets mis mee, ik woon hier heel graag maar +100k staat GEEN FUCK voor), alles wordt zeer zwaar afgeroomd (extra bijkomende beslastingen van €750+ van je NETTO inkomen = BBSZ, gemiddelde belastingsvoet bijna 43% bvb, geen recht op bijna alle premies whatsoever, een aalmoes aan renovatiepremies want te hoog inkomen of zelfs HELEMAAL GEEN KLOTEN, energiepremies worden afgegtrokken van inkomen IVM 1/3 gezinnen AKA Je bent altijd afgeroomd en in de zak gezet. ALTIJD ATIJD ALTIJD ALTIJD ALTIJD
Er zijn zodanig veel "compenserende mechanismen" dat het voor totaaliodote mongolen zoals ik geen kloten opbrengt.

ALTIJD AAN HET KORTSTE EIND
Waarom draai ik eigenlijk mijn kloten af in de offshore voor dit apenland?

Na dit ga ik spontaan pijn krijgen in een X/Y/Z zone waarvan je niet kan vaststellen dat het werkelijk niet zo is en dan ga ik doppen want fuck dit clown systeem. :clap:

Grote bruto inkomsten in dit land als werknemer stellen geen fuck voor. Miskpak je niet.

Laatst bewerkt:
Zeggen dat +100K niet bijzonder is, is toch echt de waanzin voorbij hoor. Je verdient mooi uw boterham, dat kan toch niet moeilijk zijn om toe te geven?

Ja, je zal veel belasingen betalen. En ja, je zal nog genoeg zorgen hebben. En nee, alles kopen die je wil zal niet lukken. Maar je kan toch niet ontkennen dat dergelijk loon voor veel mensen onbereikbaar is?!

Niet verzilverd is niet gerealiseerd, zo moeilijk hoeft dat niet te zijn :).
Doe je accumulatie op de beurs, dan is dat geen netto-inkomen tot op de dag dat je verkoopt. Ga je voor dividenden, dan is dat wat anders. Sounds like overthinking it :)
Ik weet het, maar anderzijds kan je die zaken ook niet wegzetten als waardeloos natuurlijk - dat geld ook voor groepsverzekeringen, bepaalde zaken zijn echter wel een keuze: aandelen kan je verkopen, winst kan je veelal laten uitkeren, je kan ervoor kiezen om meer uit te keren en geen extra buffer voor pensioen op te bouwen .. doch optimaal is dat niet.

Maar het hoeft ook niet exact of gerealiseerd te zijn, dat bepaalde zaken in een ander jaar een andere evolutie hebben is ook niet echt een groot probleem te zijn.

Voor jullie te hard van stapel lopen wil ik jullie laten weten dat ook een loon van 9k brut in BE nog altijd niet te veel voorstelt hoor.

Grote bruto inkomsten in dit land als werknemer stellen geen fuck voor. Miskpak je niet.
Absoluut geen problemen met je loon, hoor. Het is hier iedereen zeker gegund. Maar als je denkt dat dat niet veel voorstelt, dan is je realiteitszin toch weg. Of op z'n allerminst je relativeringszin. Want weet je wat nog minder voorstelt dan een loon van 9k bruto? Een loon van minder dan 9k bruto. Zoals in België de overgrote meerderheid heeft.

Uiteraard wil ik daarmee niet zeggen dat je geen recht hebt om te klagen, dat mag je best. Het is niet alsof dat loon je vrijwaart van terechte ergernissen, die zul je zeker hebben. Maar kom op, als je ergens bovenin de top van de curve uitkomt, is het wel cynisch om dàt aan te grijpen als plek om te klagen.

9000EUR bruto is 125k op jaarbasis, pak om en bij de 60k EUR netto op jaarbasis. Dikwijls komt daar nog een mooie performance bonus bij, maar laten we die niet meetellen.

Dat is een kleine 5000EUR per maand te spenderen. Als je daar geen goed leven mee kunt hebben scheelt er iets aan je financiële opvoeding :)

Het is altijd wel wat hoor - ik heb zelf ook een aantal dingen in mijn huidige verloningspakket die minder goed zijn dan in vorige bedrijven. De kunst is om niet te vergeten wat je wél hebt, en daar op een bewuste manier dankbaar voor zijn. Als dat niet lukt kan je alleen maar meer ondernemen om het nog beter te hebben.

Edit - ja, het is prima mogelijk om te erkennen dat deze categorie héle hoge belastingen betaalt en relatief gezien mssn minder terugkrijgt en toch tevreden te zijn met wat je over houdt.

Staat nergens dat zelfstandigen niet mogen meestemmen, al snap ik wat je bedoelt, zie ook mijn vorige post.

Commentaar geven is denk ik de bedoeling van een forum, als ik posts zie waarvan ik denk "tsjien, dat is wel hypocriet/flauw/..." ben ik iemand die nogal rap in zijn pen kruipt. Of is het tegenwoordig ook al enkel toegelaten om ergens te posten als het rechtstreeks betrekking heeft tot uzelf? Wat zit je dan überhaupt te posten op topics over de begroting of Tom Waes zijn auto-ongeval?
Maar wat is je punt nu eigenlijk? Dat de TS zijn poll niet goed is? Dat polls op internetfora niet zo betrouwbaar zijn? Ik vind het een beetje loos geklaag eigenlijk.

Overigens denk ik dat zowat iedereen na de beginpost en de eerstvolgende posts te lezen wel snapte dat zelfstandigen hier eigenlijk niet de doelgroep zijn.
Er zijn een heel aantal bijkomende taxen (waar je wel) en voordelen (waarvan je niet) mag genieten met zo'n bruto inkomen.
Met nog net over de 100k bruto is het echt niet zo bijzonder hoor, ook ik woon nog een een gewoon halfopen bebouwing en een gewone straat met rijhuizen(en niets mis mee, ik woon hier heel graag maar +100k staat GEEN FUCK voor), alles wordt zeer zwaar afgeroomd (extra bijkomende beslastingen van €750+ van je NETTO inkomen = BBSZ, gemiddelde belastingsvoet bijna 43% bvb, geen recht op bijna alle premies whatsoever, een aalmoes aan renovatiepremies want te hoog inkomen of zelfs HELEMAAL GEEN KLOTEN, energiepremies worden afgegtrokken van inkomen IVM 1/3 gezinnen AKA Je bent altijd afgeroomd en in de zak gezet. ALTIJD ATIJD ALTIJD ALTIJD ALTIJD
Er zijn zodanig veel "compenserende mechanismen" dat het voor totaaliodote mongolen zoals ik geen kloten opbrengt.

ALTIJD AAN HET KORTSTE EIND
Waarom draai ik eigenlijk mijn kloten af in de offshore voor dit apenland?

Na dit ga ik spontaan pijn krijgen in een X/Y/Z zone waarvan je niet kan vaststellen dat het werkelijk niet zo is en dan ga ik doppen want fuck dit clown systeem. :clap:

Mja, dat is toch wel een redelijk wereldvreemde rant hoor. Een inkomen waarvan de meeste mensen enkel kunnen dromen stelt niet veel voor want je betaalt belastingen. Boehoe. Geef je geld weg aan de arme kinderen hé, als het niets voorstelt.

Ik heb minder dan dat en vind niet dat ik een reden tot klagen heb. Ja, meer geld is leuker ja, zowat altijd. Maar om zo'n rant te schrijven met een brutoloon van 9000 EUR scheelt er toch wel iets met je verwachtingspatroon.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan