Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Bwa. Ik vind die 100 miljoen toch aangenamer hoor.
Huiske kopen in canada aan lake Joseph 😀, met ne bijbouw dat mijn ouders mee kunnen. En dan de felle uithangen op mijn jetski
Het klimaat in Canada zou nog iets voor mij zijn. Redelijk warme zomers (maar toch niet overdreven over het algemeen) en koude winters. Niet die deprimerende rotzooi die we hier hebben.

Onzin. Deze zin lijkt ervanuit te gaan dat iedereen op dezelfde manier leeft. Ik kan je verzekeren dat, als ik de dikke poen win en in een villa ga leven zonder ooit nog te moeten werken, ik een pak gelukkiger ga zijn dan nu.
Gelukkig zijn is een héél persoonlijk gevoel. De ene is content met eenderwelke auto, de andere moet echt een Audi A7 hebben met alle opties erbij. Ik denk dat een leven voor iedereen vooral zinvol moet zijn.

Geld geeft je heel veel mogelijkheden, maar sommige mensen zijn nu eenmaal tevreden met een sober bestaan.

Gelukkig zijn is een héél persoonlijk gevoel. De ene is content met eenderwelke auto, de andere moet echt een Audi A7 hebben met alle opties erbij. Ik denk dat een leven voor iedereen vooral zinvol moet zijn.

Geld geeft je heel veel mogelijkheden, maar sommige mensen zijn nu eenmaal tevreden met een sober bestaan.
Maar veel geld zorgt er niet voor dat je geen sober bestaan zou kunnen hebben.
Ik kan mij niemand bedenken die zegt "ik zou nu gelukkiger zijn met minder geld se".

Maar veel geld zorgt er niet voor dat je geen sober bestaan zou kunnen hebben.
Ik kan mij niemand bedenken die zegt "ik zou nu gelukkiger zijn met minder geld se".
Daar heb je gelijk in, maar als iemand gelukkig is met een loon van €1700 en een klein studio'ke ... wie ben jij om tegen die persoon te zeggen dat hij gelukkiger zou zijn met €500 euro extra?

De vraag is vooral of je je zinvol kan voelen denk ik inderdaad. Als je dag leeg zijn of gevuld met activiteiten die je weinig voldoening geven, zij het als schatrijk of gepensioeneerd persoon, zal je niet gelukkig zijn.

Anderzijds, "geld maakt niet gelukkig" is ook alleen maar correct vanaf een bepaalde limiet die een zekere levensstandaard garandeerd.

Ge kunt u ook niet alle dagen zatzuipen in Dubai vind ik, op een gegeven moment ben je dat toch beu, of word je een echte alcoholieker.

De vraag is vooral of je je zinvol kan voelen denk ik inderdaad. Als je dag leeg zijn of gevuld met activiteiten die je weinig voldoening geven, zij het als schatrijk of gepensioeneerd persoon, zal je niet gelukkig zijn.

Anderzijds, "geld maakt niet gelukkig" is ook alleen maar correct vanaf een bepaalde limiet die een zekere levensstandaard garandeerd.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die gelukkig worden van aanschuiven bij de voedselbank, maar zo'n limiet is ook weer heel persoonlijk. Mensen projecteren hun visie op een zekere levensstandaard graag op een andere en dat geldt ook zeker voor een onderwerp als 'gelukkig zijn'. Die projectie schept bij veel mensen toch wel een zekere druk om niet onder te doen en te streven naar bepaalde verwachtingen.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die gelukkig worden van aanschuiven bij de voedselbank, maar zo'n limiet is ook weer heel persoonlijk. Mensen projecteren hun visie op een zekere levensstandaard graag op een andere en dat geldt ook zeker voor een onderwerp als 'gelukkig zijn'. Die projectie schept bij veel mensen toch wel een zekere druk om niet onder te doen en te streven naar bepaalde verwachtingen.
Wat ik bedoel is dat gebaseerd op een hele hoop factoren iemand daarover een inschatting maakt. Iemand die het echt moeilijk heeft om rond te komen of zich een sukkelaar voelt, zal van meer geld wel gelukkiger worden lijkt me.

Iemand die eigenlijk al best tevreden is minder.

Of dat nog opgaat bij de gigantische bedragen van zo'n lotto weet ik nu niet, meestal kijkt men in zo'n studies naar een loonsopslag.

Wat ik bedoel is dat gebaseerd op een hele hoop factoren iemand daarover een inschatting maakt. Iemand die het echt moeilijk heeft om rond te komen of zich een sukkelaar voelt, zal van meer geld wel gelukkiger worden lijkt me.

Iemand die eigenlijk al best tevreden is minder.

Of dat nog opgaat bij de gigantische bedragen van zo'n lotto weet ik nu niet, meestal kijkt men in zo'n studies naar een loonsopslag.
Zal zo'n gigantisch bedrag aanvankelijk geen roes zijn? Aanvankelijk enorm genieten van de mogelijkheden, maar glamour en glitter verliezen na verloop van tijd hun glans.

Rondrijden met een verroeste Dacia, omdat ge niet meer kunt permitteren, is ook gene glitter 😀
Als ik zou rondrijden in een verroeste Dacia en de lotto win, koop ik mezelf een gloednieuwe Mercedes met alle toeters en bellen. Alleen ga ik me dan ergeren over de levertijd van de toeters en bellen. Geld maakt niet gelukkig :unsure:

Mijn moeder: Allé stel je hebt véél geld, waarom zou je stoppen met werken? Wat ga je dan doen? Het is onmogelijk om u 7 dagen op 7 bezig te houden zonder u ergens te vervelen. Dus niet werken = u vervelen hé! :confused:

Dan denk ik: Vervelen ??? Zijt maar gerust dat ik nog tijd TE kort zal komen ..

Ge kunt u ook niet alle dagen zatzuipen in Dubai vind ik, op een gegeven moment ben je dat toch beu, of word je een echte alcoholieker.
True maar elke dag gaan sporten? Na 20 jaar lang sporten, ga ik dat 100% zeker nog altijd NIET beu zijn hoor. Zeker weten.
Ik ben sportief, maar ik heb er gewoon de tijd niet voor .. omdat ik moet gaan werken .. (wat ik hatelijk vind MAAR HET MOET GEWOON)
Moest ik minder werken, dan zou ik ook méér sporten sé.
(Allé ja nu ik geopereerd geweest ben sport ik minder, maar uw lichaam moet het natuurlijk terug aan kunnen hé)

En die vraag is mij al gesteld: Welke job zou je dan wel graag doen moest je rijk zijn? Het antwoord: Géén enkele! Amen. En zeg nu niet: Luierik. Mijn antwoord: "Ik moet gaan werken, ik ga werken, ik begrijp dat ik moet gaan werken = NIET lui" maar dat wil nog altijd niet zeggen dat ik graag ga werken ;)

Laatst bewerkt:
Zal zo'n gigantisch bedrag aanvankelijk geen roes zijn? Aanvankelijk enorm genieten van de mogelijkheden, maar glamour en glitter verliezen na verloop van tijd hun glans.
...

Ik zou graag eens stoefen en met een Lamborghini rondrijden. Ik zou graag eens 300 km/u rijden op een auto-circuit. Ik zou graag eens met een raket van Musk naar Mars vliegen. Ik zou een kast van een villa kopen .. Enzovoorts .. Maar eens ik die zaken gedaan heb, dan is dat zo en heb ik er géén voldoening meer van. Dan word ik die zaken beu ...

Maar er zijn ook gewoon zaken die ik graag doe, maar die onmogelijk zijn wegens een gebrek aan geld.

2x zo véél sporten als ik nu doe? --> Onmogelijk want ik moet werken, daarvan word ik moe, zin in sport is dan minder ... allé ja alles gaat, maar pffttt sinds ik sarcoïdose gehad heb, kost mij dit enorm véél moeite dus dan moet ik doseren en met werken xxx
Citytrips en de hele wereld zien --> Onmogelijk, want ik heb daar het geld niet voor
Géén zin om op te staan? --> Onmogelijk, ik MOET opstaan, zeker tss maandag en vrijdag. Doe ik dit 3x op een jaar NIET (onwettig afwezig), dan ligt mijn C4'ke klaar. Als ik rijk ben dan slaap ik gewoon door, ontslagen? WHATEVER dan ..

Die drie laatste zaken zijn zaken die ik 1 miljoen keer zal doen, en na de 1 miljoenste en 1 keer ben ik die zaken nog altijd niet beu hoor (zeker weten).

Opmerking: Bovenstaande zijn gewoon wat voorbeeldjes hé ... er zijn wél meer / andere zaken die ik graag doe, ..

Kan ik de zaken doen die ik echt graag doe? --> Dan zal MEER geld mij niet extra gelukkig meer maken (uitgezonderd de eerste roes). Maar tot dan? --> Zeker wél.

Ik blijf het gek vinden hoe veel mensen veel geld hebben blijven reduceren tot de mogelijkheid om alles te kopen wat je wil. Ik ben echt geen grootverdiener maar het is nu al grotendeels om op den hoop te leggen... uiteraard kijk ik nu wel goed uit wat ik doe, dat zou ik met €100M op de bank totaal niet meer doen maar dan nog, dat zou bij mij niet het belangrijkste zijn aan veel geld hebben. By far het belangrijkste zou gewoon TIJD zijn. Zelf 100% bepalen wat ik met mijn tijd doe (enfin, of toch al mijn vriendin laten bepalen en niet meer nen baas... :unsure:)

Mijn ma zei vroeger dikwijls: een miljoen winnen da hoeft voor mij niet, €100k zou ook al schoon zijn. En dan denk ik altijd hoe is dat nice voor een middenklasser? Dat veranderd letterlijk niks in u leven. Ik zal nog altijd 220 dagen per jaar moeten opstaan op een uur dat niet door dezelfde deur kan als mijn bioritme. Kzal gewoon €100k extra op mijn spaarrekening hebben staan...

Terug
Bovenaan