Welk bed is het beste?

Net nog eens langs geweest bij Sleepworld. Deze hebben momenteel voor de maand mei mooie kortingen. Sommige Tempur matrassen zelfs aan -50%!
Ik moet zeggen dat de Sanamed Visco matras mij ook wel beviel, een hybride pocket veren met schuimlaag. Beetje vergelijkbaar met de Beka die ik eerder al eens getest had. Echter ken ik het merk niet zo en is er ook niet veel over te vinden. Mijn gevoel zegt dat ik misschien eerder voor een bekend en gerenommeerd merk zou gaan maar dit kan totaal ongegrond zijn. Wel 20 jaar garantie op de binnenkern!

9.6/10 (1070 reviews) voor de firma waar ik mijn waterbed gekocht heb.
De firma die met rare ogen opkeek toen ik wilde onderhandelen over de prijs: 4.7/5 (405 reviews)

Amper tot geen verschil in service.

Gemiddeld genomen klopt dit wel maar je kan niet zomaar veralgemenen hoor.
Je hebt gelijk. Toch vind ik het heel bijzonder want mijn ervaring is heel, heel anders.

Net nog eens langs geweest bij Sleepworld. Deze hebben momenteel voor de maand mei mooie kortingen. Sommige Tempur matrassen zelfs aan -50%!
Ik moet zeggen dat de Sanamed Visco matras mij ook wel beviel, een hybride pocket veren met schuimlaag. Beetje vergelijkbaar met de Beka die ik eerder al eens getest had. Echter ken ik het merk niet zo en is er ook niet veel over te vinden. Mijn gevoel zegt dat ik misschien eerder voor een bekend en gerenommeerd merk zou gaan maar dit kan totaal ongegrond zijn. Wel 20 jaar garantie op de binnenkern!
Dat betekent dat als er iets mis is met de binnenkern, je garantie hebt… hoe weet je dat en hoe controleer je dat? Ik krijg bij zoiets al snel de vraag of het leuk klinkt of dat je er ook echt iets aan hebt. Als het inhoudt dat je alsnog je recht moet halen, als leek in de matrassenwereld, dan ben je mogelijk in de aap gelogeerd, ben ik bang.
Voor een bekend merk gaan, wil niet zeggen dat dit de beste optie is.
Doorgaans zou ik zeggen zoek eens op ervaringen maar AI heeft de zoekkracht van zoekmachines zo om zeep geholpen, dat die moeilijk te vinden zijn.
Zijn er geen consumentenorganisaties in België? Of informeer anders eens bij de nederlandse (je kan een week of twee (?) gratis inloggen).

Om je een voorbeeld te geven, toen wij naar een nieuw matras zochten, hebben wij ook gekeken naar (ik dacht) het merk Emma. Dat merk is ergens in de beginjaren uitgeroepen tot beste koop of beste prijs-kwaliteit oid .. en adverteerde jaren daarna daar nog mee.. maar ondertussen was het matras een kilo lichter geworden.. alleen vertelt de fabrikant jou dat niet. In mijn ogen belazer je zo de consument.

Dat betekent dat als er iets mis is met de binnenkern, je garantie hebt… hoe weet je dat en hoe controleer je dat? Ik krijg bij zoiets al snel de vraag of het leuk klinkt of dat je er ook echt iets aan hebt. Als het inhoudt dat je alsnog je recht moet halen, als leek in de matrassenwereld, dan ben je mogelijk in de aap gelogeerd, ben ik bang.
Voor een bekend merk gaan, wil niet zeggen dat dit de beste optie is.
Doorgaans zou ik zeggen zoek eens op ervaringen maar AI heeft de zoekkracht van zoekmachines zo om zeep geholpen, dat die moeilijk te vinden zijn.
Zijn er geen consumentenorganisaties in België? Of informeer anders eens bij de nederlandse (je kan een week of twee (?) gratis inloggen).

Om je een voorbeeld te geven, toen wij naar een nieuw matras zochten, hebben wij ook gekeken naar (ik dacht) het merk Emma. Dat merk is ergens in de beginjaren uitgeroepen tot beste koop of beste prijs-kwaliteit oid .. en adverteerde jaren daarna daar nog mee.. maar ondertussen was het matras een kilo lichter geworden.. alleen vertelt de fabrikant jou dat niet. In mijn ogen belazer je zo de consument.
Klopt idd, een bekend merk kopen is geen garantie dat dit de beste optie is, net hetzelfde omdat je de duurste koopt daarvoor niet altijd de beste hebt.
Ik ben wel wat ervaringen tegengekomen op Reddit ivm buikslapen en Tempur. Daar lijken de meeste voorkeuren toch te liggen bij een hybride matras en zijn er zelfs die hun Tempur hebben moeten weg doen om nadien bleek dat het toch niet helemaal is wat ze verwacht hadden. Natuurlijk blijft dit ook zeer afhankelijk te zijn van persoon tot persoon, de ene kan er goed mee zijn en de andere dan weer niet.
Vandaag nog eens een aantal gaan testen waaronder Auping Evolve en M-Line Cool Motion 5/6. Ik denk dat de uiteindelijke beslissing zal vallen op de M-Line, dit is een hybride matras met pocketveren en een traagschuim toplaag.

Emma moet ik niet van weten. Veel reclame en zo maar zoek maar eens wat ervaringen op, heel slechte service en er bestaat zelfs een Facebook groep over die noemt Gedupeerden Emma matras. De matras zelf denk ik dat ze niet lang zal meegaan.

Klopt idd, een bekend merk kopen is geen garantie dat dit de beste optie is, net hetzelfde omdat je de duurste koopt daarvoor niet altijd de beste hebt.
Ik ben wel wat ervaringen tegengekomen op Reddit ivm buikslapen en Tempur. Daar lijken de meeste voorkeuren toch te liggen bij een hybride matras en zijn er zelfs die hun Tempur hebben moeten weg doen om nadien bleek dat het toch niet helemaal is wat ze verwacht hadden. Natuurlijk blijft dit ook zeer afhankelijk te zijn van persoon tot persoon, de ene kan er goed mee zijn en de andere dan weer niet.
Vandaag nog eens een aantal gaan testen waaronder Auping Evolve en M-Line Cool Motion 5/6. Ik denk dat de uiteindelijke beslissing zal vallen op de M-Line, dit is een hybride matras met pocketveren en een traagschuim toplaag.

Emma moet ik niet van weten. Veel reclame en zo maar zoek maar eens wat ervaringen op, heel slechte service en er bestaat zelfs een Facebook groep over die noemt Gedupeerden Emma matras. De matras zelf denk ik dat ze niet lang zal meegaan.
Hoort dat niet eigenlijk gewoon bij de fabrieksgarantie te zitten?
Laatst werd mij een verlengde garantie aangeboden.. en als je zoekt op verwachte levensduur & fabrieksgarantie, bleek het gewoon geldklopperij.
Grappig dat er zelfs een FB bestaat voor Emma-gedupeerden. Misschien dáár eens vragen waar ze wel blij mee zijn? 🙈😂

Hoe dan ook..
Tja mijn schoonouders hadden ook tempur.. maar het was te warm dus ook weggedaan.
Je kan nog vragen, in geval van een bekend kwaliteitsmerk, aan welke hotels ze leveren, kan je er eens een nachtje op slapen.

Hoe dan ook..
Tja mijn schoonouders hadden ook tempur.. maar het was te warm dus ook weggedaan.
Je kan nog vragen, in geval van een bekend kwaliteitsmerk, aan welke hotels ze leveren, kan je er eens een nachtje op slapen.
Dat lees ik ook wel regelmatig maar er bestaan verschillende types van de Tempur matrassen, dus ook die zweten zouden moeten verminderen.
Misschien hadden zij gewoon het verkeerde type? Mijn schoonmoeder heeft ook een Tumper (top of the range denk ik zelfs) en zijn is er super tevreden van.
Niet nodig. Ik ge hoogst waarschijnlijk voor de M-Line gaan.

Matras is besteld, de M-Line Cool Motion 8.
Hoofdkussen ga ik ophalen als ik de matras heb, ik kan een aantal modellen meenemen en eerst een week testen.
In de winkel vond ik het Tempur Ombracio kussen wel heel goed liggen.

Met de zomer die er (misschien) aankomt.
Iemand tips voor iemand als ik die het vaak te warm heeft?

Zag ik de Ikea soort van koelkussen, maar dat leek me niet echt te werken. Na even op te liggen was dat al even warm als de niet koelende variant. Paar jaar geleden ooit eens een soort van koelmatras voor huisdieren gebruikt, zat soort van gel in en dat leek beter te werken. Enkel was dat niet echt bestand tegen het gewicht van een mens die draait en keert...

Het is vermoedelijk niet het antwoord dat je verwacht, maar voor mij is een airco doorslaggevend om tijdens hittegolven deftig te kunnen slapen. Uiteraard op de stand "fluisterstil" als je slaapt, en als je er dan nog niet tegen kan, dan laat je die gewoon op voorhand de kamer goed afkoelen.

wij gaan na jaren eens een nieuwe matras kopen/zoeken
Nu willen we het wel deftig aanpakken.
Wat raden jullie aan?
Welke winkels/ketens geven echt goed advies en geven je bedenktijd?

Hangt van de regio af. Als je van Oost-Vlaanderen bent, ik was zeer tevreden van Cornelis Bedding en Sleepworld was ook wel ok.

Enkele jaren geleden waren wij naar Cornelis Bedding in Rumst. We hebben daar toen een matras van Magnitude gekocht en dat is toch een van de betere aankopen in mijn leven geweest. Mocht ook wel voor 3000 euro voor een 180cm matras, maar wat een heerlijk ding. Ook goed en vriendelijk ontvangen.

Terug
Bovenaan