Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Ik heb vanavond voor het eerst Terraforming Mars gespeeld (via de app tegen 2 easy AI’s). Het smaakt gigantisch hard naar meer! Het is de eerste keer (en volgens mij de volgende keren ook) wel erg overweldigend wat je allemaal kan doen. Maar heb nu naast de in-app tutorial ook nog eens een how-to-play gekeken en heb het precies beter beet nu.

Steampunk Rally Fusion, Brass Lancashire (de nieuwe variant) en Bandidos.

Die eerste was best wel aardig, nog niet wauw maar wil het zeker nog een paar keer proberen (oa met de volledige ruleset).
Brass is echt geweldig, ik had Birmingham al, zou die nog eens moeten spelen om goed te kunnen vergelijken.
Bandido, wel eens grappig voor een keer.

Gisteren een solo'ke gespeeld van Underwater Cities. Een leuke puzzel alleszins en zo heb ik het ook graag. Om dezelfde reden speel ik graag Blackout: Hong Kong solo :)

Ik heb vanavond voor het eerst Terraforming Mars gespeeld (via de app tegen 2 easy AI’s). Het smaakt gigantisch hard naar meer! Het is de eerste keer (en volgens mij de volgende keren ook) wel erg overweldigend wat je allemaal kan doen. Maar heb nu naast de in-app tutorial ook nog eens een how-to-play gekeken en heb het precies beter beet nu.
Staat al even in m'n Steam-library via Humble Bundle, maar nog niet gespeeld. Van't weekend eens proberen!

Staat al even in m'n Steam-library via Humble Bundle, maar nog niet gespeeld. Van't weekend eens proberen!
Heb er ondertussen al een aantal spelletjes opzitten en ik amuseer me er erg mee. Ondanks dat ik nog maar 1 keer gewonnen heb :p. Alleen zijn de Global Parameter tracks niet altijd even duidelijk op de iPad...

Vrouw en ik heb er deze avond de introductiemissie van Pandemic Legacy: Season 0 erop zitten. Beide geen “wow”-gevoel, maar wel meer dan degelijk. Vermoedelijk zal dit wel nog komen eens de campagne op gang komt. Wel heel mooie componenten!

Nog een potje The Gallerist gisteren.. blijft toch een ongelooflijk goed spel! Met 4 deze keer, wat via Tabletopia wel wat langer duurde :p.

Gisteren voor het eerst Middara gespeeld. En voor de tweede, derde en vierde keer.

Wát een spel. Heel narrative-driven, wat ik kan appreciëren. Vrijheid om uw character te bouwen is indrukwekkend (en ook wel intimiderend), de vijanden zijn moeilijk maar hebben ook elk hun duidelijke zwakte. Enige minpunt is dat ik de rulebook echt oprecht de meest onlogische uit mijn board game-carrière vond en ik denk dat ik veel regels sneller zou gesnapt hebben als ik de rulebook achterstevoren had gelezen. Vaak worden concepten geintroduceerd om dan pas 10-15 pagina's later een uitleg te krijgen, 't is om het zacht uit te drukken nogal verwarrend. En het spel heeft dan ook gewoon nog eens een plethora aan tokens, statussen, zaken om rekening mee te houden, regels die nergens terug expliciet vermeld worden dus die ge beter maar gewoon van de eerste keer goed onthoudt, ... Ook wat tegenvallend is de zeer nadrukkelijk aanwezige "waifu-art", wat het nogal moeilijk maakt om samen met mijn vrouw te spelen :unsure:

Alleszins eentje die (als het zo goed blijft qua gameplay) in mijn top 5 zal stranden, misschien zelfs potentieel om Gloomhaven van plek 3 te stoten. Spirit Island en Kingdom Death zie ik het niet kloppen, maar dat zijn ook twee spellen buiten categorie.

Daarnet de eerste keer Canvas gespeeld met mijn vriendin. Het is helemaal zoals verwacht: eenvoudig om uit te leggen en te spelen, leuk om de 'schilderijtjes' te maken, maar ook leuk om even door te denken om de juiste combo's te maken en zoveel mogelijk ribbons te verdienen.
Mijn lief wou direct een 2e keer dus 't is goedgekeurd :)

ik heb haar wel 2 keer afgedroogd :unsure:

Middara is ook geleverd hier. We hadden die al 2ehands kunnen kopen en vanzodra het mogelijk was toen een nieuwe besteld.
de andere versie zullen we dus waarschijnlijk :)D) te koop zetten terug.

Zo een topspel dat we zonder twijfelen dit nog een keer kochten, van zodra act 2 & 3 vrijkomen is dat instant orderen.
Hebben de campaign een eerste keer voorbij halfweg gespeeld. Versie 1.1 van de rules is dan gereleased en dan is het wat stilgevallen.
Binnenkort terug op te starten toch alhoewel we eindelijk net met Descent vertrokken zijn (lag al even te wachten op de eerste deftige play :D )

Hier ook met de vrouw, Succubus Publishing hun motto is 'stay sexy' dus ja het was al duidelijk :D alhoewel het best meevalt imo.
aanrader zijn ook de audio files (https://succubuspublishing.com/downloads/ zowel download als youtube stream) waar de narrative voorgelezen is.

Voor het eerst een mislukte missie in Pandemic Legacy: Season 0. Voelt wat zuur, maar tegelijk ook wel nice dat je resultaten blijvend invloed hebben!

Vrijdag op algemene vraag nog ies The Gallerist (nooit gedacht dat dit zo een succes zou worden bij die groep :p) en Zaterdag met 2 de campaign van Maracaibo opgestart. Best wel leuk, met die verhaallijn. Ok, het verhaal is heel dunnetjes, maar de wijzigingen aan het spelbord enzo zijn echt wel een leuk idee :)

gisteren voor het eerst Isle of cats eens gespeeld (mijn vriendin is enkel warm te maken voor het lichtere werk :) ) toch aangenaam verrast !

Tekhenu : een zwaardere eurogame met heel goede mechanismes. je moet goed plannen en met veel rekening houden maar de regels op zich vallen wel mee. het hele mechanisme van forbidden, tainted en light dices is heel goed gevonden. zeker een aanrader voor de mensen die van ietwat zwaardere eurogames houden.

Praga Caput Regni : mijn favoriete boardgame qua artwork : het speelbord is prachtig qua kleuren en tekeningen. het spel ziet er niet alleen goed uit maar is ook nog eens steengoed qua gameplay. mijn favoriete aanwinst van de laatste weken en eentje die hier nog heel wat op de tafel zal komen.

Schotten Totten : een 2-player kaartspel. een prima spelletje om te spelen tussen wat zwaardere games door. het speelt heel vlot en is in een paar minuutjes aan te leren.

Gugong : een midweight eurogame met een heel interessant mechanisme om acties te nemen. we hebben hier de deluxe editie gespeeld wat zeker de prijs waard is. prachtige uitgave en het spel zelf zit ook bijzonder goed in elkaar.

Terug
Bovenaan