Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Een hele dag alleen maar verloren. Just like in life.

"Beetje" late reactie :tongue:

Na redelijk wat Dune Imperium gespeeld te hebben, zijn er toch een aantal klassieke fouten die ik afgeleerd heb, misschien dat wat hints kunnen helpen om de volgende keer (?) minder op je doos te krijgen? Enfin, iemand moet verliezen, maar als je bij een bepaald spel élke keer verliest, is het plezier er ook snel af.

Nidavellir: leuk bied spel met set collectie.
Dune imperium: leuke deckbuilder, area control + worker placement maar fuck die intrigue kaarten!
Space base: machi koro met een spaceteam, fun!

My Little Scythe: aanrader om als ouder met je kinderen te spelen. Heb het gespeeld met onzen oudsten die bijna 7 is.

Laatst bewerkt:
Paleo, voor de eerste keer en gehaald! Wil ik zeker nog het vervolg eens van spelen. Vraag me alleen af of het niet te snel 'more of the same' gevoel gaat opwekken.

Honey Buzz: eindelijk eens kunnen spelen. Komt aan bod in mijn volgende review.

Magic Maze: was een paar jaar geleden, maar blijft echt geweldig. Omdat het telkens met nieuwe mensen is, of er te veel tijd tussen zat, ben ik wel nog nooit verder dan scenario 5 of 6 geraakt, beetje spijtig. Dit een uurtje spelen, brengt wel mijn energie niveau helemaal naar nul, zenuwslopend gewoon.

Obscurio: ook deze was erg lang geleden, maar blijft ook een topspel. Hebben met 4 gespeeld, en het is wel iets fijner met een grotere groep, maar soit, al bij al hebben we ons serieus geamuseerd.

Hier is het eigenlijk vooral Gloomhaven digitale... sinds de vorige lockdown zijn we moeten stoppen met Forgotten circles, en zijn we met GH digi begonnen. En dat heeft het zowat vervangen voor onze vaste groep (in afwachting van Frosthaven).

De irl game sessies zijn dan nu meestal met 4-5, en sporadischer. Vorige keer ons nog eens aan Nemesis gewacht. Blijf dat een heerlijk spel vinden, maar we hebben nog nooit iemand gehad die overleefde :laugh::scream:

Samen met duck en 2 anderen midweek Ardennen gedaan om board games te spelen.
Kwamen onder andere aan bod:
Ankh: Gods of Egypt
D6
Merchants Cove
Tidal Blades: Heroes of the Reef
Rise to Nobility
The Great Wall
Cosmic Encounter

D6
Merchants Cove
Tidal Blades: Heroes of the Reef
Rise to Nobility
The Great Wall
Cosmic Encounter
Wat vond je van Ankh (moet de rules hier nog lezen wel) en the great wall?

Wat vond je van Ankh (moet de rules hier nog lezen wel) en the great wall?
Ankh gewonnen dus topspel.
The Great Wall verloren dus schijtspel.

Neenee, ik vind The Great Wall wat toffer (is meer mijn genre), maar zijn beide wel goede games.

Hier middagje gespeeld. Ankh met 5 (vierde sessie voor mij): Ra, Amun, Bastet, Isis en Seth. Eerste keer dat een God niet uit het rood is geraakt en dus uitgeschakeld werd. Afgesloten met een 4 man Rallyman GT.

Vorige weekend hebben we met paar kameraden getracht om 24u lang te boardgamen.
Voor mij persoonlijk was het een succes. Wegens ziekte zijn we wel vroeger moeten stoppen.
Denk dat we aan 20u zaten.

Minder spellekes gespeeld dan ik had verwacht eigelijk en zeer vermoeiend :p

Wij gaan ook binnenkort richting Ardennen met oa. Ankh. XD

T'zullen lange sessies worden maar 24u is er een beetje over. Zal ook niet lukken met al die alcohol op tafel. Traditiegetrouw grijpen we al na 4u naar partygames en laten die moeilijk los.

Steamwatchers van Mythic games gespeeld. Heel intrigerend spel. Zag er simpel uit maar man wat hebben we zitten nadenken over onze moves. Er zitten enkele leuke elementen in die het spel anders maken dan zijn soortgenoten. Jammergenoeg enkele foutjes gemaakt waardoor we zeker een tweede keer gaan moeten spelen binnen een week om een echt oordeel te vellen. Maar op het eerste zicht is het een lekkere complexe en aparte game. Production zeer in orde en een van de properste playmats die ik heb (al heb ik er niet zo veel).

Terug
Bovenaan