Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

De Kwakzalvers van Kakelenburg
Iemand ervaring mee? Twijfel om aan te kopen
Zeer tof, en nu extra voordelig aan te kopen (de Megabox met de 2 uitbreidingen bij).
Zie dit bericht:

Ja, Kwakzalvers heb ik eerst een tijdje ontweken omdat het er puur visueel maar niks uit zag (vond ik toen), maar ben gelukkig bijgedraaid :p vind ik met gemak een van de leukste bordspellen in categorie luchtig/push your luck.

Paar spelletjes met @StanTem en @Edenian :

Marvel Champions: helaas verloren tegen The Hood

Star Wars: Outer Rim: mijn eerste keer dat ik het speelde en met Han Solo met de winst gaan lopen 😎

UNO Flip! Maar we zullen nooit toegeven aan @Carreon dat het eigenlijk nog wel een leuke is om mee af te sluiten.

Afgelopen 2 maand waren heel druk, waardoor ik voor vandaag in 2022 nog geen bordspel had aangeraakt… Sinds een paar dagen is het wat rustiger en dan vandaag nog eens een paar spelletjes gespeeld met de vrouw. Beide gewonnen: Jaipur en Railroad Ink (zonder uitbreidingen).

afgelopen weekend nog eens serieus kunnen gamen.
Volgende games werden gespeeld:

met 2 spelers:
  • Ganz Schön Clever : light roll and write game, perfect als tussendoortje. een van de meest gespeelde games van mij (vooral via de app dan)
  • Boonlake : medium/heavy eurogame. samen met Ark Nova mijn favoriete game van 2021 en eentje dat mijn collectie nooit zal verlaten.
  • Dune Imperium : medium deckbuilding/worker placement game. fantastisch spel dat ik dringend met meer dan 2 wil spelen.
  • Ark Nova : medium/heavy cardgame. er gaat geen dag voorbij de laatste weken dat ik geen zin heb om dit te spelen. Speelt even goed in alle player counts. in mijn ogen een moderne klassieker
  • Terraforming Mars : Ares expedition : medium cardgame. speelt heel erg vlot, zonder echte downtime. leuke enginebuilder. enige minpunt is scorebord dat te klein is en blokjes niet genoeg plaats hebben.
met 3 spelers:

• Messina 1347 : medium eurogame. onze eerste maal. beviel ons allen erg goed. de eerste impressie van dit spel is dus positief
  • Ark Nova : zie hierboven
  • Anno 1800 : medium eurogame. komt regelmatig op tafel en is een groepsfavoriet geworden.

Deze week eindelijk Anachrony kunnen spelen. Enorm meegevallen. Alle vier de eerste keer en elk een andere tactiek we eindigden allemaal binnen 6 punten van elkaar. Zit zeer goed in elkaar. Het tijdreis element was zeer fun. Mooie thinky worker placement. Volgende keer zullen wat extra elementen erbij zwieren.
Marvel United met de kids was ook weer leuk. Mystique was niet opgewassen tegen Beast, Storm en Black Widow. Morgen Star Wars Outer Rim om het weekend af te sluiten.

Deze week eindelijk Anachrony kunnen spelen.
Aaaah, absoluut topspel! Moet dringend ook eens op tafel komen :)

- Hier was het gisteren een 2e keer Anno 1800. Serieus pech gehad met de kaarten die ik kreeg, maar het was de eerste keer dat deze versie gespeeld werd, dus heb gewoon het gevoel dat er slecht geshuffled was (of gewoon brute pech).

Het spel zelf blijft cava, niets denderend omdat het gewoon constant dezelfde gameplay-loop is. Na een uurtje/anderhalf uurtje heb ik het altijd wel gehad met: blokje zetten, nog een blokje zetten, kaartje afleggen en bonus krijgen. Dan doen we dat nog ies opnieuw voor een ander gebouwtje te bouwen,...

- Eerste play van Mercado De Lisboa, zo die kleine thinky filler van Lacerda en Pombo. Ik vond deze reuze meevallen, het puzzelaspect komt goed door en constant afwegen wat je waar gaat bouwen om toch ook de tegenstanders niet TE veel punten te geven.. Zoals hij zelf zei: 10 minuten teach, 45 minuten play :)

Ah toch nog iemand die Mercado de Lisboa cava/goed vind.

Ik heb eindelijk Furnace kunnen spelen. 5min teach en duurtijd afhankelijk van de ap van de mensen aan tafel. Goed spel, gaat hier nog veel op tafel komen. Components hun kwaliteit is wel niet goed. Een must om de kaarten te sleeven!

Vrijdag met men vriend: Wonderland's War
Surprisingly héél tof! Denk dat deze met meer NOG leuker zal zijn.

Zaterdag waren met z'n 4: Unfathomable
Een simpelere herimplementatie van Battlestar Galactica (Deze zoek ik nog trouwens voor mijn collectie :P) Hidden traitor game en eingelijk helemaal niet zo moeilijk. Speelt wel denk ik beter met 5-6.

Ah toch nog iemand die Mercado de Lisboa cava/goed vind.
Absoluut. Levert exact wat ik er van verwachtte, een goeie doordenker met genoeg interactie zonder teveel boetjes en bahtjes. Snel uitgelegd, snel gespeeld.

Dinsdag nogmaals Marvel Champions - Rise of Red Skull campaign verder gezet. Hawkeye (Agression) en CapAm (Leadership) zijn hier heel vlotjes voorbij Absorming Man geraakt. Moet nu ook wel zeggen dat ik trots ben op het Hawkeye-deckje dat ik ineen heb gestoken ;).

Terug
Bovenaan