Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Nemesis. Iedereen had er blijkbaar voor gekozen om naar de aarde te gaan, dus goeie samenwerking.
Toch nog héél pittig: op drie turns van het einde: twee bijna dode characters, brand in het hibernatorium en de queen die terug in de intruder bag verdween, deden het slechtse vermoeden.

Maar de brand kunnen blussen en dan één voor één hibernaten; de dobbelstenen die al heel de avond tegen ons waren, waren ons eindelijk gunstig gezind. Elk een andere gang voor sound en de laatste speler had een silence nodig en rollt die nog ook! Mega ontlading :)

Destinies, eerste scenario - beurt te kort gekomen om te winnen. Heel tof spel, maar liever co op gehad nu dan zo nu te verliezen en niet te weten wat ‘mijn’ oplossing zou zijn. Mechanics en dobbelstenen heel leuk!

Avondje korte spellekes:
- Ride The Rails
- Mercado De Lisboa
- Zen Garden
- Ohanami

Vooral die eerste 2 kunnen mij steeds bekoren ;)

Chimera Station

Heeft jaren ongespeeld in de kast gestaan, hoewel ik die al heel lang wou spelen kwam het er nooit van. Nu dus wel en .. ik vond het maar matig. :(

Zitten ook wat onduidelijkheden in waar ik geen antwoord online kan op vinden.

Was een spel met 3 spelers. Ik heb voor de verandering is gewonnen. 143, 142 en 97

We geven deze sowieso nog eens een kans, hopelijk duurt het weer geen jaren.

Zaterdag was het weer boardgame dag bij ons!

- Root (3p, met de nieuwe expansion): Zeer coole toevoeging van Hirelings! Changes things up 😋 Aanrader!
- Santorini

Zaterdag Nemesis Lockdown en Clank Legacy. Nemesis was een beetje tam, kan voorkomen eh dat er niet echt veel gebeurt. Toch ging het in de laatste 2 beurten ineens allemaal heel snel, Ik werd aangevallen door een larve toen ik geen kaarten meer had dus die is in mij gekropen. De ronde daarna heeft een event ervoor gezorgd dat ik (iedereen eigenlijk) opnieuw een larve kreeg, dus voor mij was het instant death, niet eens de kans gehad om naar de decon room te geraken. Uiteindelijk is er maar 1 iemand gewonnen.
Clank Legacy daar ben ik vol lof over, dit wordt echt geweldig!! Nu is 't kwestie van hopelijk frequent genoeg te kunnen afspreken, wat moeilijk wordt met 1 nieuwe papa en de andere die een baby in aantocht heeft.

Gisteren Bonfire nog eens gespeeld, ook echt een topper. Voor mijn review heb ik veel getwijfeld tussen 8.5 en 9, de enige reden dat ik het geen 9 gegeven heb is omdat ik dat aan Dune Imperium gegeven heb, wat toch nog steeds een trapje boven Bonfire staat.

Die rebellion is ook een van mijn favorieten en super gebalanceerd.
Ondertussen uitgespeeld en totally agree! Vond het echt heel goed. Ook heel leuke thematische aspecten/gebeurtenissen, referenties en spannend tot het einde.

overlaatst nog eens met 2 kunnen spelen:
  • A Feast For Odin (met Norwegians expansion) : 1 van mijn favoriete spellen aller tijden en Norwegians expansion maakt het spel nog zoveel beter. Beiden een heel andere strategie gekozen en nipt verloren. Deze kan ik elke week wel spelen.
  • Dune Imperium (met Rise of Ix expansion) : eerste maal met deze expansie. Zorgt toch voor wat andere mogelijkheden qua strategie. Heel goed spel maar tot nu toe enkel maar met 2 spelers gespeeld. Denk dat deze nog beter wordt met 3-4 spelers.
  • The castels of Burgundy : qua artwork waarschijnlijk het lelijkste spel wat ik bezit maar wel qua gameplay 1 van mijn favorieten. Het spel dat ik niet alleen het meest gespeeld heb (speel dit ook veel op de app) maar ook mijn favoriete spel aller tijden. Ook een spel dat even fantastisch blijft tov het aantal spelers. Ik hoop gewoon dat er ooit eens een mooie luxe versie van uitkomt.

Gloomhaven nog eens van onder het stof gehaald (1 scenario) en daarna eens Massive Darkness 2 test run (regels leren kennen enzo)

Afgelopen weekend weggeweest met onze vriendengroep en een paar boardgames gespeeld. Is geen groep die veel/vaak/graag boardgames speelt, dus waren zeker niet te ingewikkelde.

Ticket to Ride
Blijft een goeie game, zeker eens leuk om met 5 te spelen. Met 2 punten verloren (allez, tweede geworden).

Sequence
Kende ik niet, maar een leuk tussendoortje dat in teams wordt gespeeld. Wil ik wel nog spelen! Mijn team wist te winnen.

Mysterium
Eindelijk nog eens met 7 kunnen spelen en ik moet zeggen: ik weet niet meer waarom ik die zo leuk vond… (ondanks dat we het gehaald hebben). Vermoed niet dat ik die snel nog eens zal spelen. Mogelijks verlaat die dan de collectie, want met 2 is die helemaal niet leuk.

Deze avond eindelijk met mijn vrouw ook nog eens een spelletjes gespeeld, gezien de combo werk-opleiding-gezin wat rustiger geworden is.

The Quest for El Dorado
Wat een topspel blijft dit! Het deckbuilding aspect gecombineerd met het race element werkt zo goed, I love it! Het helpt natuurlijk wel dat ik nog eens kon winnen.

Mysterium
Eindelijk nog eens met 7 kunnen spelen en ik moet zeggen: ik weet niet meer waarom ik die zo leuk vond… (ondanks dat we het gehaald hebben). Vermoed niet dat ik die snel nog eens zal spelen. Mogelijks verlaat die dan de collectie, want met 2 is die helemaal niet leuk.
Ik had hetzelfde, dat ik deze eerst nog leuk vond, maar nu liever niet meer speel. Voor mijn gevoel omdat het moeilijk is echt creatief en anders te spelen elke keer.

Gisteren The Great Wall met @Karel-Jan en 2 anderen. De winnaar had 1 punt voorsprong op mij :(

Deze staat hier dus nog steeds in zijn doos en is nog niet op tafel geraakt :headshake:. Ondertussen wel genoeg andere dingen gespeeld.

- Ankh: met 4 in een scenario met steden en pharaoh uitbreiding (ideaal als je wat meer chaos wilt veroorzaken en jouw god powers wilt opvoeren met de nieuwe cards). Ongelooflijk spannend. Merging gods (waar ik bij was) kwamen uit verloren positie terug en door rangorde van devotion points in de combat in de laatste regio een fase te laat het laatste punt gescoord. Hadden we in een eerdere regio een andere kaart gespeeld hadden we gewonnen. Zalig spannend.
- Dune (2019): moet we opnieuw spelen want in de derde beurt had mijn alliantie (Harkonnen met Atreides dan nog) in de laatste battle van die beurt al 4 strongholds (victory condition). Tactische blunder van de andere alliantie heel rap en zwaar afgestraft. Wil het zeker opnieuw spelen omdat ik niet de volle smaak heb kunnen ervaren.
- Unstable Unicorns: als afsluiter en na wat pintjes elkaar lekker de duvel aandoen. In juiste omstandigheden zal ik geen nee zeggen.
- It's a Wonderful World: wou deze al lang eens spelen. Leuke engine builder. Veel herkenbare elementen vanuit TFM voor mij. Je moet wel wat geluk hebben met de kaarten die je krijgt om jouw engine te laten draaien want de 4 beurten zijn rap over.
- Marvel United: met dat de KS van X-Men geleverd is (en ik momenteel 3 kallax vakken vol Marvel United zit), de wekelijkse sessie met de kinderen om een zo zot mogelijk team samen te stellen. Ondertussen spelen we op moderate challenge. Mister Sinister was geen partij voor Dr. Strange, Adam Warlock en Moonknight. We hebben genoeg content om jaren te spelen zonder ook maar 1 keer dezelfde setup tegen te komen.
- Townsfolk Tussle: 2 sessies (met 3 man en 1 met de jongste zoon). Heerlijk sfeerrijke boss battler. En veel toegankelijker dan KDM maar ook vele malen lichter (eerder neigend naar het beer en chips gamenights). Strategie is wel nodig in de latere gevechten en een portie geluk (zowel bij de dicerolls als de townevent cards) is onontbeerlijk om het spel te winnen. Maar plezierig is het in elk geval. Zou wel eerder maar 3 fights doen ipv 4 want dan kan het heel lang duren. Zeer goeie indruk wat mij betreft voor een eerste spel ontwikkeld door maar drie mensen die daarnaast een fulltime job hebben.

Terug
Bovenaan