Vlotte start, wa intruders op het bord die we maar ni weg kregen omwille van heel consistente slechte rolls. Maar all in all onder controle.
Effe een momentje met de Queen maar de Pilot kan die rap over hoop knallen dus alles zag er goe uit.
Ship op weg naar aarde, 1 groene engine.
Maar dan..
Pilot geraakte omsingeld en zwaar gewond. Mechanic en ik (scout) snelden (heldhaftig
) ter hulp want zonder hulp zou het sowieso faliekant zou aflopen dankzij een bleeding serious wound. Daardoor is de Scientist afgezonderd geraakt en ook in de problemen geraakt.
Het leek nog te redden, dus focus om een tweede engine in orde te krijgen zodat we konden vertrekken.
Na het redden van de Pilot besloten om naar het hibernatorium te gaan. Problemen: het stond in brand, het was malfunctiing én er stond een intruder. Dankzij enkele pro moves en de nodige dosis geluk, het gecleared. Opportunistisch als ik was ben ik in cryo gegaan. Een keuze die ik me zwaar zou beklagen. Maar meer daar over later.
Even terug naar onze scientist: die moedige man heeft intruders moeten afslaan en dat moeten bekopen met een infection en de nodige wounds. Hij moest naar de surgery om die alien larve uit zijn hoofd te laten verwijderen. Helaas werd hij daar opgewacht door een adult intruder. Zonder ammo stortte hij zich met rolstoel en al in de strijd. Na een paar rondjes melee aanvallen moest de intruder het loodje leggen en bleef de scientist achter in de surgery op het moment dat het ship door hyperspace zou jumpen. Iets wat zijn fragiele lichaarm niet meer zou overleven.
Terug naar de cryo chamber. Waar ik lekker veilig in stasis zat en de Mechanic de Pilot aan het opwachten was.
Goede keuze om niet mee in stasis te gaan want het voorlaatste event zorgde voor een cockpit malfunction: gevolg: geen tripje naar aarde!
Mechanic besloot de Breeder die tussen hem en de escape pods stond te ontwijken door door de vents te kruipen, richting engine die naast de pod entrance lag.
Laatste verassing van de dag: de Breeder besloot naar de escape pod entrance te gaan en daar onze onfortuinlijke helden op te wachten.
Gelukkig had de Mechanic nog een ace up his sleeve: met zijn trusty brandblusser kon hij de intruder verjagen en zich zo in veiligheid brengen.
Dankzij zijn acties lag de weg open voor de Pilot, die zo makkelijk naar de tweede escape pod kon en zo ook ontsnappen.
Resultaat: Pilot en Mechanic elk veilig in hun esacape pod. Scientist crushed door de massive g-forces van de hyperjump en de scout (mezelf), hulpeloos op weg naar nergens door uitgevallen cockpit.
Mijn objective was ofwel aarde bereiken ofwel enige overlevende te zijn. De hulp om de Pilot te redden was karig

Ik wilde het niet te hard laten doorschemeren dat ik als solo overlever ook kon winnen. Dus wat geholpen; een paar moves konden efficënter maar ik dat heb ik dus verzwegen. Of de Pilot overleefde of niet, dat maakte ni veel uit.
Dat de scientist in de problemen zou raken had ik ook door. Dus dat zat ook wel goed.
Toen we in het hibernatorium aankwamen viel mijne frank dat ik beter de Pilot niet had geholpen. Een survivor had ik nog wel dood kunnen krijgen maar twee niet. Daarom maar in stasis gegaan omdat we toch naar de aarde gingen. Big mistake dus

Ik had dus beter de Pilot eerder aan z'n lot overlaten en de Mechanic in de val gelokt met m'n taser. Kon daarnaast ook nog een granaat gebruiken en hem in een kamer vast zetten..
Maar omdat een speler opzettelijk afmaken echt moeilijk is imo en de weg naar aarde open lag, voor de laatste optie gegaan.