Heartless
Member
Ik had besloten niets meer te kopen, maar de verleiding was te groot. 
20 Strong, Sky Team en Splendor Duel zijn toegevoegd aan mijn collectie.

20 Strong, Sky Team en Splendor Duel zijn toegevoegd aan mijn collectie.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Wat vind je van fate of the fellowship?
Één waar ik ook hard over twijfel, om uiteenlopenden.Wat vind je van fate of the fellowship?
Dan zou ik persoonlijk zeker Arcs aanraden. Cole Wehrle blijft een van mijn top boardgame designers. Root, Pax Pamir, John Company... Allemaal top games!Laatste 'budget' qua boardgames voor dit jaar gaat wrs naar Camp Grizzly 2nd edition Kickstarter en/of Arcs.
Dan zou ik persoonlijk zeker Arcs aanraden. Cole Wehrle blijft een van mijn top boardgame designers. Root, Pax Pamir, John Company... Allemaal top games!
Weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar het spel is wel heel punishing / gemeen. Je moet echt constant het beste van de situatie proberen te maken en steeds je strategie aanpassen. Super irritant, stressy, maar voornamelijk fun
Binnekort beginnen we hopelijk aan de eerste Arcs campaign.
Even gekeken, en ik ga deze nu ook backenMaar Camp Grizzly 2nd edition is nu of nooit, en Arcs kan binnen een paar maanden nog. Plus ik kan helaas ook niet altijd even makkelijk zo'n 'heavy' groepje samenkrijgen.

Even gekeken, en ik ga deze nu ook backen![]()
Mijn portefeuille is al een tijdje naar de zak door boardgamesMijn excuses aan uw portefeuille. If it's any consolation, dat is er ene die ge nadien wel gemakkelijk nog vlot verkocht krijgt vermoed ik.
Heb de eerste ooit gespeeld, fair warning: plezant, maar je hebt de 'juiste' groep nodig om die mee te spelen. Verwacht geen zware tactics, maar gewoon een deel lol.
Van Arcs verwacht ik wel echter zware tactics en oorlog. Maar kan meerdere bordspelgenres appreciëren.

Mijn portefeuille is al een tijdje naar de zak door boardgames
Als ik je dan toch nog een heavy game mag aanraden en naast TI4 1 van mijn favorieten: Dominant Species.

Laat ons zeggen dat corona geen ideale periode was voor ons . Ondertussen best veel miskopen terug kunnen verkopen, waaronder sommige zelfs met winst. In the end break-even, dus opzich cva wel.Goh, bij mij valt dat relatief mee. Ik houd m'n budget bewust onder 'controle'.
Laatste 8 jaar van de hobby 'getracked', gemiddeld € 484 per jaar, meer 'volume' de eerste jaren, duurde games de laatste (kwaliteit en dure Kickstarters I guess ook).
90-tal games exclusief uitbreidingen, ruim over de 100 met uitbreidingen erbij.
Vind boardgames wel fundamenteel anders dan videogames. Sommigen komen véél minder op tafel in verhouding tot hun kostprijs, maar worden dan ook niet snel 'uitgespeeld' (en uitgespeelde games zijn soms nog goed door verkoopbaar, ook al voor ongeveer € 300 aan games terug verkocht).
Wat ik een moeilijke vind is naast plaatsgebrek (nieuwe kast gebouwd en intussen zit die zelfs 'vol') is in welke mate ik het nog voor mezelf kan rechtvaardigen om thematisch en/of mechanisch gelijkaardige spellen aan te schaffen, versus 'diversificatie' van de collectie?
- Voorbeeld van 'alweer een Pandemic' (Fate of the Fellowship) heb ik al gegeven, zelfs al is het een héél goede. 't is wel LOTR ofc...
- Dune Imperium op het verlanglijstje? Maar ik heb Lost Ruins of Arnak en Clank al, en die spelen wel 'gelijkaardig' qua mechanismen.
- Idem met Nature (2025): enorm fan van het biologie thema, maar euhm, ik heb Evolution en Oceans al... is een 'update' daarvan het echt waard?
- Ook fan van Memoir '44, maar dat is al een niche op zichzelf... oh, en nu is er een retheme met Battle of Hoth? Ik wil die wel spelen, de vraag is komt die dan nog snel op tafel, en dat gaat sowieso ook alweer ten koste van Memoir '44 gaan (waarvan ik al de 'winter' uitbreiding van het Ardennenoffensief heb, inclusief wintermap die zichzelf echt nog niet terugverdiend hebben i.t.t. basisspel).
Arcs IS fantastisch! Ik zou hem zeker aanraden in je 'heavy collectie'. En als ik dan toch mag overdrijven... Alsook John Company, Pax Pamir, and to an extent, Root en zijn uitbreidingen. Al is Root wel nog een categorie erger, omdat dat echt super super assymetrisch is. Fouten worden daar gegarandeerd gemaakt.Arcs ziet er fantastisch uit... en ik heb zelf nog geen echte games genre TI4 ofzo. Wil die echt graag eens spelen, fan het artwork en heb nog zo geen heavy space game (buiten misschien Circadians Chaos Order, maar dat is toch 'anders'). Dus die kan ik dan wel nog 'rechtvaardigen', maar euhm... die zal ten vroegste in november/december gespeeld worden met m'n huidige agenda.
De 'heavy' boardgame van deze maand wordt Darwin's Journey.
I'm not a complete addict, met één goede fix per maand kom ik toe.![]()
Laat ons zeggen dat corona geen ideale periode was voor ons . Ondertussen best veel miskopen terug kunnen verkopen, waaronder sommige zelfs met winst. In the end break-even, dus opzich cva wel.
Dat heb ik nu momenteel erg met Lacerda spellen. Ik heb er een 5 tal... Love de designer, maar die schijt ieder jaar 1 game uit die ondertussen toch wel tegen de €120+ kosten en uiteindelijk... Het zijn allemaal action selection spellen met interconnected systemen, alleen dan in een ander jasje.
Arcs IS fantastisch! Ik zou hem zeker aanraden in je 'heavy collectie'. En als ik dan toch mag overdrijven... Alsook John Company, Pax Pamir, and to an extent, Root en zijn uitbreidingen. Al is Root wel nog een categorie erger, omdat dat echt super super assymetrisch is. Fouten worden daar gegarandeerd gemaakt.
Ik moet je wel waarschuwen: Los van de space thema, zijn het echt wel 2 totaal verschillende spellen.
) als de uitleg niet deftig is en je het gevoel hebt daardoor te verliezen. Ik heb wel al 'Vast: Crystal Caverns' in m'n collectie, soort van voorloper van Root (zelfde uitgever en artist) en die is denk ik in geen 5 jaar meer op tafel gekomen, om die reden zal ik niet snel nog veel andere té asymmetrische games aankopen.Darwin's Journey staat ook nog op ons lijstje voor de collectie.
Dinosaur Island net hetzelfde.Ben die ook aan het bekijken.Emberheart van Mindclash Play besteld.
Playthrough gezien van Rahdo en zag er gewoon een degelijke niet te moeilijke worker placement game uit.
Prijs valt ook heel goed mee: 42 euro inclusief tax en verzending.
Laat maar weten hoe Mistborn is! Ik heb de eerste trilogie gelezen en zou het ook wel tof vinden, moest de boardgame goed zijn.Erg benieuwd naar alledrie maar vooral naar Mistborn, gezien ik nu verslaafd ben aan het boek.
Heb die nu ook besteld. Wel op CrowdFinder. Vandaag werd de promo toegevoegd. Is daar ook 35 euro, maar ik heb gratis verzending als afhaalpunt. Da's 7 euro om uit te geven aan iets andersEmberheart van Mindclash Play besteld.
Playthrough gezien van Rahdo en zag er gewoon een degelijke niet te moeilijke worker placement game uit.
Prijs valt ook heel goed mee: 42 euro inclusief tax en verzending.

Dat zou ik toch aanvechten bij Bpost. Die BTW berekening, hoe komen ze daar bij?Samen met mijn vrouwlief hebben we veel plezier beleefd aan Long Shot: The Dice Game, dus dacht ik laten we de mini uitbreiding (Horse set 4,5,6 en 7) ook aanschaffen. Op het internet vond ik dus helemaal niks in Europa waar je het kan kopen. Het spel is precies hier niet zo populair. De enige plek waar ik de kaarten kon bestellen, was de website van de uitgever zelf. Vier pakjes kaarten kosten $30 wat al behoorlijk prijzig is vind ik en daarbovenop moet je nog $22 betalen voor verzendingskosten.
Na weken twijfelen besloot ik toch te bestellen. Omgerekend heb ik €45,81 betaald.
Weken later kreeg ik een vriendelijke melding van bpost: Vergeet de douanekosten niet te betalen van €50,55.
Ik had twee keuzes: niet betalen en mijn kaarten en de €45,81 kwijt zijn, of toch betalen zodat het pakket geleverd zou worden.
Ik heb uiteindelijk toch betaald, maar moet wel zeggen dat ik heel veel spijt heb dat ik het besteld heb.
In totaal heb ik dus €96,36 betaald voor 4 stomme pakjes kaarten.