Welke boardgames heb je laatst gekocht?

Maandag is The Great Wall hier toegekomen. Wel nog geen tijd gehad om hem uit de plastiek te halen. Ben benieuwd naar hoe Awaken Realms een euro style worker placement game ziet, is toch wat anders dan wat ze de laatste jaren hebben uitgebracht. Production value zal wel weer on point zijn.
Komt bij ons zaterdag op tafel normaal!

Het is niet de eerste keer dat hun rulebook een puinhoop is. Etherfields is al zo een onmogelijk document. Maar goed dat ze blijkbaar er uit leren want ze hebben Paul Grogan aangesproken om de rulebook van ISS Vanguard te helpen schrijven. Zou al een wereld van verschil moeten zijn.
Vond Etherfields niet zo erg als de meesten, eens je tutorial gespeeld hebt met de rules is het meeste wel duidelijk. (Tenzij we veel verkeerd doen nu)

Ja inderdaad, bij aankomst ook direct geprobeerd, die regels waren bij momenten vage shit :laugh: Ze hebben wel een tutorial app uitgebracht zag ik. Wel grappig, want met Nemesis of Tainted Grail had ik geen problemen. TWOM was dan weer een interessante aanpak.

Maar goed om te zien dat ze er toch actief achteraan gaan. Heb je ISS gebacked? Ik heb er vanaf gezien, maar ben wel nog aan het twijfelen over Frostpunk :biglaugh:
Oei dat beloofd, beide gebacked en naar beide enorm benieuwd!

Spijtig. Ik heb misschien een gelegenheid om het te spelen deze zondag op een prive gamedag. Iemand anders uit onze groep (die hard) heeft het al gespeeld. Vond het een topper, maar meer info heb ik wel nog niet gekregen van hem. Dus dat zegt eigenlijk zo goed als niets.

p.s. gisteren trouwens de basis versie van Marvel United: x-men binnengekregen als part one. De kinderen direct willen spelen. Juggernaut vs Magneto, Charles Xavier en Captain Marvel. Heb de indruk dat er meer variatie in de Villains zit ivm de basis versie van Marvel United (bv. waar in de originele basisversie de moveset van de villain hun masterplan cards gelijk is, is deze nu aangepast. Juggernaut loopt gans de map door soms wijzerzin, soms tegenwijzerzin en soms totdat het meeste aantal heroes tegenkomt om te bodyslammen, dus themataisch wel leuker).

Helaas! Keep us posted! :biglaugh:

Via tweedehands en actieaankopen weer veel te veel bij (in my defence, ook wat verkocht):
- Bonfire
- Cartagena
- On Mars
- Tsukiji
- Coatl
- Star Wars: Dark Side Rising
- Targi
- The Game: Face to Face
- Guardian's Call
- Sabotage

Helaas! Keep us posted! :biglaugh:

Via tweedehands en actieaankopen weer veel te veel bij (in my defence, ook wat verkocht):
- Bonfire
- Cartagena
- On Mars
- Tsukiji
- Coatl
- Star Wars: Dark Side Rising
- Targi
- The Game: Face to Face
- Guardian's Call
- Sabotage
Will do! Normaal zaterdag poging 2 :D

*UPDATE*
Poging 2 is gelukt, amai wat een chaos om te starten o_O We wouden de co-op versie spelen, misschien beter niet gedaan want was niet zo evident qua rules chaos. Toen we de uiteindelijke flow doorhadden viel het wel mee, maar waren we toch paar uur verder :(. Benieuwd naar onze volgende speelervaring nu we de rules / flow al iets beter kennen.

Laatst bewerkt:
Met de vrouw en kinderen naar Spelonk geweest, ook geen goed idee.

Ik ging binnen voor Glass Road en Pie in the sky.
Ben buiten gekomen met. Glass Road, Pie in the sky, Juicy Fruit, New York Zoo en Haba Crack the code en wat Pokemon booster packs...

Top mensen die van Spelonk wel! Ik wacht wel al sinds maart op Food Chain Magnate... Ma bon daar kunnen zij natuurlijk niets aan doen.

Kickstarter van Radlands is toegekomen. Ziet er heel mooi uit! Waarschijnlijk 1 van de volgende dagen wel eens spelen, kijk er wel naar uit!

The Dunwich Legacy: deluxe expansion voor Arkham Horror LCG en alle mythos packs. Eerste expansion, waarschijnlijk niet de laatste. Mijn portefeuille kijkt er niet naar uit 😂

The Dunwich Legacy: deluxe expansion voor Arkham Horror LCG en alle mythos packs. Eerste expansion, waarschijnlijk niet de laatste. Mijn portefeuille kijkt er niet naar uit 😂
Ik kan u al vertellen dat dat zeker niet de laatste gaat zijn eens je de smaak te pakken hebt!
Ik heb dat met Marvel Champions LCG, afgesproken met de lokale spellenwinkel dat hij elke maand een sms stuurt als er een hero/villain/expansion binnen is 😅

Vorige week Under Falling Skies gekocht.

Nice! Ik zat er ook naar te kijken, maar volgend jaar zou deze ook in het nieuwe format komen? Ik was benieuwd of ik gewoon kon beginnen met Edge of the Earth, maar internet raadde dit af... :tongue:

2 weken geleden Peaky Blinders gekregen van iemand.
Donderdag of vrijdag gaan we eens spelen se. Ziet er in ieder geval leuk uit.

Vorige week Under Falling Skies gekocht.
Heb ik me al stevig mee geamuseerd. Heel leuke solo game! De campaign wel nog niet gedaan (buiten de eerste missie), vind die gelijk een beetje overbodig.
Nice! Ik zat er ook naar te kijken, maar volgend jaar zou deze ook in het nieuwe format komen? Ik was benieuwd of ik gewoon kon beginnen met Edge of the Earth, maar internet raadde dit af... :tongue:
Klopt inderdaad, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer voor mij, dacht ik. Ik wil zowel nieuwe scenario’s als nieuwe investigators en investigator kaarten. Dus in het nieuwe format kost dat evenveel als ik me niet vergis.

Klopt inderdaad, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer voor mij, dacht ik. Ik wil zowel nieuwe scenario’s als nieuwe investigators en investigator kaarten. Dus in het nieuwe format kost dat evenveel als ik me niet vergis.
Ja dat is het ook, enkel wat quality of life verbeteringen (en misschien enkele andere kaarten? not sure, maar was wel zo voor de base game).

Anyway, have fun zou ik zeggen :biglaugh:

Catan voor 2 spelers
Automania
Micro Macro
Empires of the North
Dwergen van Nidavellir
Unmatched: Robin Hood vs Bigfoot
Roam

De reden waarom mijn vriendin en ik geen bordspellenwinkel in mogen wandelen: onze aanwinsten van afgelopen weekend.

IMG-20211114-200319.jpg

Terug
Bovenaan